Fitness Seller

Beta-Alanine dosis.

Gebruik 1 schepje van B&F voor het trainen, verder neem ik het niet en bevalt me prima :)

2-4gr per dag is optimaal dacht ik, elke dag is effectiever. Beetje raar dat BF dat zo adviseert...

Op verpakking van B&F staat 2.5 gr in de ochtend op rustdagen. Op trainingsdagen 2.5gr in de ochtend en 2.5gr voor de training.

Carnosine (het stofje dat beta alanine verhoogd) bouwt zich op in je lichaam, een beetje vergelijkbaar met creatine. Op den duur word je carnosine spiegel niet meer hoger. Heeft dus geen zin om meerdere doseringen per dag te nemen. Want het bouwt zich over de tijd op/af, als je ff googled vind je een onderzoek waarbij tot 3-4 weken na het stoppen van supplementatie nog verhoogde carnosine spiegels waargenomen worden.

Ik zou het dus gewoon bij 1 deftige dosis (2-3g) per dag houden, doe dit zelf al jaren zo. En voor het geld hoef je het niet te laten :p spul is spotgoedkoop

Hoe lang duurt het voor de jeuk en tintelingen weg gaan? Ben al bijna door mn eerste potje heen van de B&F en ervaar nog steeds af en toe intense jeuk aan het gelaat enzo.

(Ik gebruik het alleen zo'n 40 minuten voor het trainen. 1 Schepje. En als ik eenmaal met trainen bezig ben is het weg.)

Ik heb het ook nog steeds, neem het al 3-4 jaar... Soms is het intens soms nauwelijks merkbaar.

2-5 gram per dag. Je kan de dosering het beste verspreiden in 2 of meer doseringen per dag, omdat vaak de tintelingen als onprettig kunnen worden ervaren. Verder blijkt uit onderzoek dat het effect minimaal is (2,5% toename van muscular endurance), in de praktijk misschien 1-2 reps extra of iets meer uithoudingsvermogen tijdens sprints.

Kee, thanks dan weet ik dat ik in ieder geval niet hoef te rekenen op gewenning of iets.

@djryan
1 of 2 reps verschil lijkt me toch aanzienlijk, lijkt me toch 10 tot 25% winst afhankelijk van hoeveel herhalingen je doet. En als dat voor iedere oefening zo is, lijkt me dat heel behoorlijk. Doe zelf een schepje van dat spul en twee kleine theelepeltjes creatine. Heb het idee dat het wel werkt, ben meer zoned-out (vooral bij cardio).

Hoe lang duurt het voor de jeuk en tintelingen weg gaan? Ben al bijna door mn eerste potje heen van de B&F en ervaar nog steeds af en toe intense jeuk aan het gelaat enzo.

(Ik gebruik het alleen zo'n 40 minuten voor het trainen. 1 Schepje. En als ik eenmaal met trainen bezig ben is het weg.)
Kleinere dosering nemen als je geen jeuk wilt. Doseringen in de literatuur varieren tussen de 2-6 gr per dag. Voornaamste verschil is dat het langer duurt voordat je je spieren verzadigt, zoals eerder gezegd met carnosine, op een lagere dosering. Wanneer ze verzadigen is naar mijn weten onbekend; het plafond is nog niet gevonden meen ik. Qua kracht doet het in principe geen fl**ker, maar heeft wel enig voordeel m.b.t. VVM (meer vochtretentie in het spierweefsel, vergelijkbaar met creatine).

Heeft Beta-Alanine ook niet enig voordeel met het uitstellen van lactaat opbouw? Er zijn onderzoeken van 400-800m lopers waar er een significant verschil word waargenomen. Mij lijkt dan dat dit ook voordelig kan zijn in een hypertrofie training? Niet zo zeer als fysiek resultaat, maar wel als training.

1 schepje voor het trainen krijg er tinteling van in me lichaam :cool:

Heeft Beta-Alanine ook niet enig voordeel met het uitstellen van lactaat opbouw? Er zijn onderzoeken van 400-800m lopers waar er een significant verschil word waargenomen. Mij lijkt dan dat dit ook voordelig kan zijn in een hypertrofie training? Niet zo zeer als fysiek resultaat, maar wel als training.
Het biedt voor bodybuild trainingen eigenlijk heel weinig tot niets qua prestaties. Waar het wel interessant door is, is de stijging in VVM die consequent gemeten wordt in de literatuur. Dit komt hoogstwaarschijnlijk door osmose, analoog aan de waterretentie van creatine.

Terug
Naar boven