XXL Nutrition

betere conditie/meer squaten

royvdh65

Cool Novice
Waardering
3
Nu ik 2 keer in de week hardloop is mijn conditie beter geworden, ik merk dat ik nu meer/beter kan squaten. Is dit mogelijk? Zoja, is hier een wetenschappelijke onderbouwing voor?

Lijkt me best logisch aangezien squatten niet alleen heel veel kracht kost maar ook mega veel energie/zuurstof, door je betere conditie wordt je wss minder snel moe en kan je makkelijker doorgaan. Zelf heb ik heel vaak gehad dat ik de bar neerlegde omdat m'n energie gewoon op was niet perse kracht.

Zal wel voor een deel zo zijn , maar je zal vooral beter worden in squaten door te squaten.

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt Shakawkaw, een tijdje terug bleef ik hangen bij een bepaald punt met het squaten (het leek inderdaad op zuurstof tekort) en in die periode deed ik echt niets aan mijn conditie. Sinds ik nu 2 a 3x in de week 20 min a 30 min doe hardlopen ben ik door dit punt heen gekomen.

Oke bedankt Shakawkaw, een tijdje terug bleef ik hangen bij een bepaald punt met het squaten (het leek inderdaad op zuurstof tekort) en in die periode deed ik echt niets aan mijn conditie. Sinds ik nu 2 a 3x in de week 20 min a 30 min doe hardlopen ben ik door dit punt heen gekomen.

Mooizo :thumbup:

Terug
Naar boven