Fitness Seller

Bicep curls

Dre20

Competitive Bodybuilder
Waardering
306
Lengte
1m95
Massa
98kg
Beste DBB'ers,

Laatst was ik biceps aan het trainen met de EZ-stang (barbell curls) toen ik door een instructeur op m'n techniek gewezen werd. Volgens hem was het beter om niet de (in mijn ogen volledige) ROM te maken tot je handpalmen als het ware ter hoogte van je schouders zijn, maar te stoppen op 90 graden (waarbij je onderarmen evenwijdig zijn aan de vloer). Op deze manier zou je continu spanning op de biceps houden aangezien in het bovenste gedeelte van de beweging de zwaartekracht mee werkt.

Nu weet ik hoe er hier algemeen over instructeurs gedacht wordt, maar ik begin toch wat te twijfelen. Iemand die hier verheldering over kan geven?

kan allebei maar de hoek boven de 90 graden is niet nutteloos hoor. Denk maar aan 21'en daar doe je eerst de onderste 90 graden daarna de bovenste 90 graden en daarna helemaal. Gewoon hele beweging doen.

Full rom is beter, is onlangs nog onderzoek gepost staat ook op ergogenic.

Als je bovenaan bent in je curls zal er inderdaad wat minder spanning op je biceps staan, maar de spanning is er nog wel steeds, het is niet dat je niets moet doen om het gewicht daar te houden he. Ik zie dan ook niet in waarom stoppen bij 90° efficiënter/beter zou zijn.

De grotere spanning die je instructeur onder 90° voelt, komt volgens mij vooral uit de brachialis ipv de biceps (niet dat die niet wordt aangesproken).

Je zal je biceps nooit volledig samen kunnen trekken onder een hoek van 90 graden, wat wel belangrijk is. En idd t staat op ergogenics dat volledige rom (en samentrekking) beter is.

• Topic Starter Topic Starter
Helemaal duidelijk, blijf gewoon de volledige ROM doen. Bedankt voor alle hulp!

staand doe ik altijd full ROM dat voelt veel beter aan,
als ik dumbbell curls of ez bar op preacher bench doe dan hou ik wel de 90 graden aan want als je arm dan rechtop staat zit er niks geen spanning meer op.

Wat is dat toch altijd met die instructeurs.

Altijd zeuren over mensen die zwaar trainen en 90% van hun tijd met de meiden flirten

ALs je full ROM doet en je doet hem goed, voel je die biceps boven net zo keihard als in de rest van de ROM :)

Wat ik altijd doe met biceps trainen, is de polsen naar mezelf toe drukken (Nou ja, Vuisten, met knokkels naar mijn lichaam toe) en als ik naar beneden ga, de andere kant op..

Op die manier trek je je spieren keihard aan boven, en strek je ze keihard uit als je beneden bent :)
Ik ga niet helemaal naar beneden omdat ik ze niet wil laten hangen, maar spanning erin wil houden.. denk zo'n 3 graden.

Terug
Naar boven