AndroidHealthClinic

bicep&tricep op 1 dag goed?

• Topic Starter Topic Starter
wat dachten jullie van

dag 1 (maandag): rug + tricep
dag 2 (woensdag): borst + bicep
dag 3 (zaterdag): benen + schouders + abs

logische is altijd rug+bicep en borst+tricep
omdat je die spiere indirect meetraint

maar kzie wel eens het omgekeerde, en kwil het wel eens proberen!
wat vinden jullie ervan?

en deze dan? is dit aan te raden? want dat lijkt mij wel een fijne!
of heb ik tussen maandag en woensdag te weinig rust?

dus dit kan niet?:
maandag: rug en biceps
dinsdag: borst en triceps
donderdag: benen
vrijdag: schouders en buik

Prima idee biceps + triceps, maar als je massa zoek zou ik ver weg blijven van supersets ed.

---------- Toegevoegd om 19:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:07 ----------

Je drukt ook vanuit je borst en niet vanuit je schouders. Met incline zou het zo kunnen zijn, maar dan staat je leuning verkeerd.
;)

Je druk ook vanuit je schouders, sterker nog zelfs je biceps assisteren thv de schouder bij het uitdrukken (en de coracobrachialis) ;)

---------- Toegevoegd om 19:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:12 ----------

Wordt veel gedaan, maar logisch? ?

borst belast ook biceps, rug belast ook triceps. Sterker nog je kan borst trainen met minimale belasting voor de triceps, maar borst trainen zonder biceps gaat niet. Je kan rug trainen met binimale belasting voor de biceps, maar rug trainen zonder triceps gaat niet

Er is namenlijk een directe link tussen functie en beweging, dwz dat bij schouderflexie alle schouder flexoren belast worden en bij schouder extensie alle schouder extensoren.

---------- Toegevoegd om 19:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:16 ----------

Die gaat hoe? Ik zou namenlijk niet weten hoe je en de biceps en de triceps met 1 oefening wilt belasten (tenzij het een machine is die halverwege de belasting veranderd zoals sommige oudere Nautilus modellen)

---------- Toegevoegd om 19:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:17 ----------

borst en schouders?? :o das veel te veel voor u voorste schouderkop
en rug same met bennen is ... want da zijn 2 grotste spieren
verander dat echt :o

:clap::clap::clap:

wat dachten jullie van

dag 1 (maandag): rug + tricep
dag 2 (woensdag): borst + bicep
dag 3 (zaterdag): benen + schouders + abs

maar kzie wel eens het omgekeerde, en kwil het wel eens proberen!
wat vinden jullie ervan?

Als het goed is ben je op als je je benen getraind hebt......:cool:

3 dagen :

1 Rug / Borst / Buik
2 x
3 Benen
4 x
5 Schouders / Armen / Buik
6 x
7 x

Wordt veel gedaan, maar logisch? ?

borst belast ook biceps, rug belast ook triceps. Sterker nog je kan borst trainen met minimale belasting voor de triceps, maar borst trainen zonder biceps gaat niet. Je kan rug trainen met binimale belasting voor de biceps, maar rug trainen zonder triceps gaat niet

Er is namenlijk een directe link tussen functie en beweging, dwz dat bij schouderflexie alle schouder flexoren belast worden en bij schouder extensie alle schouder extensoren.

:clap::clap::clap:

kun je dit nog eens uitleggen?

ik weet bijna wel zeker dat ik na borst nog meer power in me biceps heb dan in me triceps, en na rug zijn me triceps nog veel verser dan me biceps. dit niet omdat iedereen dat zegt, maar omdat ik dat zelf ondervindt.

• Topic Starter Topic Starter
kun je dit nog eens uitleggen?

ik weet bijna wel zeker dat ik na borst nog meer power in me biceps heb dan in me triceps, en na rug zijn me triceps nog veel verser dan me biceps. dit niet omdat iedereen dat zegt, maar omdat ik dat zelf ondervindt.

precies zelfde ondervind ik ook ;)

Laatst bewerkt:
Ik begin net maar.
Je triceps ondersteunen je borst spieren. Dus is het logisch dat je meer kan met je biceps. En als je je rug doet ondersteunen je biceps het hele proces. Al met al, rug biceps, borst triceps! Is goed voor massa wat ik hier ook al een paar keer gelezen heb!

Ik begin net maar.
Je triceps ondersteunen je borst spieren. Dus is het logisch dat je meer kan met je biceps. En als je je rug doet ondersteunen je biceps het hele proces. Al met al, rug biceps, borst triceps! Is goed voor massa wat ik hier ook al een paar keer gelezen heb!

FOUT, je triceps ondersteunen je borst spieren niet. Je triceps assisteren met het strekken van je armen bij drukbewegingen. Meer niet.

Als je kijk naar de functie in het schoudergewricht dan zijn het de biceps die (samen met de schouder) de borst ondersteunen. Zelfde verhaal gaat op voor de rug. Het zijn de triceps die (samen met de schouder) de rug ondersteunen thv het schoudergewricht. De armbuigers komen alleen maar aan bod waneer je een beweging doet waarbij dit (buigen) nodig is).

Je kan dus prima je borst trainen zonder je triceps te gebruiken (flye bewegingen) je kan ook prima je rug trainen zonder de vbiceps te gebruiken (pull over en shrug bewegingen)

Maar verders eigenlijk hetzelfde antwoord als aan Danoontje, blader eens door een anatomieboek/kinesiologieboek ipv de Flex oid. en let dan op de functies van de diverse spieren bij diverse bewegingen.

Uitgebreide uitleg is trouwens ook al meerdere malen op dit forum gegeven.

FOUT, je triceps ondersteunen je borst spieren niet. Je triceps assisteren met het strekken van je armen bij drukbewegingen. Meer niet.

Als je kijk naar de functie in het schoudergewricht dan zijn het de biceps die (samen met de schouder) de borst ondersteunen. Zelfde verhaal gaat op voor de rug. Het zijn de triceps die (samen met de schouder) de rug ondersteunen thv het schoudergewricht. De armbuigers komen alleen maar aan bod waneer je een beweging doet waarbij dit (buigen) nodig is).

Je kan dus prima je borst trainen zonder je triceps te gebruiken (flye bewegingen) je kan ook prima je rug trainen zonder de vbiceps te gebruiken (pull over en shrug bewegingen)

Maar verders eigenlijk hetzelfde antwoord als aan Danoontje, blader eens door een anatomieboek/kinesiologieboek ipv de Flex oid. en let dan op de functies van de diverse spieren bij diverse bewegingen.

oke maar toch denk ik dat met oefeningen als: bankdrukken1, incline db press2 en een isolatie dat je meer triceps als biceps pakt. niemand traint zijn borst natuurlijk met alleen flyes. met rug, pull ups- lat pull down-BOR- cable row pak je meer biceps dan triceps, toch? niemand traint zijn rug met alleen maar pull overs en shrugs, toch?

:p

Thanks met het verbeteren ! :)

Terug
Naar boven