Fitness Seller

Biceps curl verder dan schouderbreedte efficiënter?

tclaesse

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb gemerkt dat, als ik m'n handen iets verder dan schouderbreedte neem, veel meer pijn krijg bij het curlen met de barbell. Hebben jullie ook deze ervaring? Wilt dit dan automatisch zeggen dat hierdoor de biceps zwaarder worden belast dan wanneer de handen korter bij elkaar staan?

Je verlegt het accent naar de lange kop vd biceps:

Brachialis: dumbbell curls met handpalm omlaag.
Lange kop vd biceps: wide grip barbell curls:
Korte kop vd biceps: concentration curls (schouder mediaal geroteerd)
Extraatje: briachioradialis: hammer curls.

tclaesse zei:
Ik heb gemerkt dat, als ik m'n handen iets verder dan schouderbreedte neem,

Wat is de positie van je onderarmen t.o.v. je bovenarmen? Zijn ze naar buiten of naar binnen gedraait?

Ik neem aan dat als je ze verder dan schouderbreedte vastpakt, dat het anatomisch niet meer mogelijk is om je onderarmen tov je bovenarmen naar binnen gedraaid te hebben.

• Topic Starter Topic Starter
De onderarmen zijn inderdaad meer naar buiten gedraaid 3XL.

chunky zei:
Ik neem aan dat als je ze verder dan schouderbreedte vastpakt, dat het anatomisch niet meer mogelijk is om je onderarmen tov je bovenarmen naar binnen gedraaid te hebben.

Als je de ellebogen ver naar buiten laat komen wel chunky ;)

Dus een goed bicep schema is bijv:

Wide barbbell curls 3 sets
Gewone bicep curls met dumbbells 3 sets
Cable concentration curls 3 sets
Hammer curls 3 sets

?

Dan leg je idd meer het accent op de lange kop van je biceps, omdat deze in die positie het meest in zijn lengte gestretched wordt, wat betekent dat ie meer wordt aangesproken.

Als je er polsproblemen me zou krijgen raad ik je aan een EZ te gebruiken

Als het trouwens niet zou gaan dan zou dat betekenen dat je noot een grip kan nemen waarbij de handen (polsen) smaller staan als de ellebogen wat dus curls met een rechte stang / smalle grip en ellebogen naast je zou sluiten .

Terug
Naar boven