AndroidHealthClinic

Biceps, mix met gewichten

Larssonn

Ripped Bodybuilder
Waardering
449
Lengte
1m88
Massa
87kg
Als ik biceps train, dan vind ik het lekker om met barbell curl en dumbbell curl na een setje van 10 met zwaar gewicht (waarna ik de dumbbell/barbell ook bijna niet meer omhoog krijg) nog een setje van 10 met licht gewicht te doen, en dat dan herhalend (dus zwaar, licht, zwaar, licht, zwaar, licht). Andere mensen zie ik dit eigenlijk nooit zo doen, dus ik vroeg me af of het wel nuttig is? Ikzelf vind het lekker zo, maar omdat ik nooit mensen het zo zie doen vraag ik me af of het wel goed is..

Daarnaast doe ik als laatste altijd nog cable curl 3 setjes. Het laatste setje (ook eind van de training) vind ik het lekker om nog even alles te geven dus dan begin ik op mijn normale gewicht zoveel reps als ik kan (10-12), daarna 1 gewicht lager weer zoveel reps als ik kan, dan weer 1 lager, enzovoort. Is daar iets fout aan?

Ik zou zelf niet voor zwaar, licht, zwaar, licht etc. gaan. Wat ik zelf altijd doe is gewoon altijd zwaar met 1 minuut pauze tussen door. Op het laatst vind ik het wel lekker om eens een dropset te doen.

http://www.youtube.com/watch?v=ruR1HLYLNT8

Als het zorgt dat je biceps groeien, dan zal het wel ok zijn denk ik :p

1.86m met 77 kilo, dan zou ik niet zoveel curl oefeningen gaan doen..

• Topic Starter Topic Starter
Mag ik vragen waarom niet? Carble curl is trouwens misschien een andere dan ik bedoel. Ik bedoel je gene met touwtjes (naam??), dus met handen 90 graden gedraaid.

Dbb is heilig van overtuigd dat rippetoe een must is voor beginners vandaar die opmerking.

Nee hoor killy, ik vind alleen dat hij zijn tijd verdoet met dingen als 8 kilo db curls :/ als hij ook massa en kracht aan het pakken kan zijn met compound oefeningen. Ik zeg nergens dat hij rippetoe moet, alleen dat ie zijn tijd beter in andere oefeningen kan stoppen dan curls.

Ik doe nu een 4split.. Mijn focus ligt ook niet biceps bij een training, het is gewoon extra. Biceps train ik samen met rug en ik ben ongeveer 3 kwartier tot een uur bezig met rug, waarna ik hier totaal geen kracht meer in heb. Dan nog een kwartiertje biceps..

Als je er goed op gaat is het prima..

Ikzelf train alle groepen 1x in de 8-9 dagen.
Biceps pak ik dan ook zwaar aan met verschillende oefeningen. Deze maanden werk ik juist aan de piek, buitenste gedeelte. Dumbbellcurls met pink hoog en duim laag, barbellcurls wide grip, highcablecurls met handgreep. En altijd hammercurls/cablecurls laag met touw voor brachialis. Dit laatste is altijd standaard.
Vaak tot faillure waardoor ik de laatste sets lichter ga in gewicht.

Maar als ik weet dat ik niet op m'n maximale 'kunnen' train doordat ik licht ga, vind ik het persoonlijk zonde van de sets.

Iedereen probeert erachter te komen wat het beste werkt. En als dit prima voor jou is... ;)

Waarom alles maar 1x in de 8-9 dagen?
Probeer zelf alles 3x te pakken in 2 weken

Oke. Voor m'n gevoel werkt het erg goed, biceps groeit naar mijn mening erg snel, dus ik blijf er dan maar mee doorgaan. Bedankt voor de antwoorden.

@ Killy, dit incl rust... en het is voor mij prima te combineren met mijn onregelmatige diensten. Na veel proberen past dit het beste bij mij. ;)

Opzich is er niets mis met zwaar-licht-zwaar-licht. Zolang je het maar uitput. Zelf vind ik het lekker om zwaar-zwaarder-zwaarst te doen gevolgd door 1 of 2 setjes licht om het echt uit te putten. Maar ik doe dan ook maar 1 bicep oefening.

Opzich is er niets mis met zwaar-licht-zwaar-licht. Zolang je het maar uitput. Zelf vind ik het lekker om zwaar-zwaarder-zwaarst te doen gevolgd door 1 of 2 setjes licht om het echt uit te putten. Maar ik doe dan ook maar 1 bicep oefening.

idd

nee.

je moet zelf kijken waar je het beste op reageert.

Terug
Naar boven