- Waardering
- 396
nee, misverstanden de wereld uit helpen. was dat niet obvious genoeg dan?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik heb mij eens bezig gehouden om een uur lang trainingfilmpjes van een tiental moderne topbodybuilders te bekijken op You Tube, en wat valt op: allen doen ze bij de compounds halve reps, en daarbij cheaten ze nog eens als de pest! Zou het misschien toch niet kunnen zijn dat daar een duidelijk systeem achter zit, kwestie van, op welke manier dan ook, zoveel mogelijk gewicht omhoog te brengen en daarbij ook nog eens de spieren onder constante spanning te houden. Zou dat één van hun 'geheimen' niet kunnen zijn? En is misschien het strikt trainen geen foute manier? Als je die mannen zich in bochten ziet wringen en zwaaien met hun lichaam om toch maar dat enorme gewicht omhoog te krijgen, dan krijg ik wel die indruk.
Ik heb mij eens bezig gehouden om een uur lang trainingfilmpjes van een tiental moderne topbodybuilders te bekijken op You Tube, en wat valt op: allen doen ze bij de compounds halve reps, en daarbij cheaten ze nog eens als de pest!

nee, misverstanden de wereld uit helpen. was dat niet obvious genoeg dan?![]()
wat mij betreft mag iedereen die getoets verstand van zaken heeft doen wat ie wilt hoe ie dat wil als het voor hem persoonlijk, individueel groei en progressie levert. Geen 2 mensen zijn hetzelfde en de bijbehorende spieren die hij aanspreekt ook niet.

zucht zullen we dan maar t forum opheffen of niet?
daarnaast is ieder mens anatomisch nog steeds een mens en zijn met oefeningen de bijbehorende spieren die hij aanspreekt ook hetzelfde.
in welke mate dat is licht aan de uitvoering van de oefening.![]()
,maar d'r zijn zoveel goede oefeningen. Welke tenemen skullcrushers of barbell extensions? Mogen beide oefeningen gedaan worden in het zelfde schema in een ratio 90% 10% (lees voor de afwisseling) of zelfs in de zelfde reps (moet je es explosief proberen te doen
)? 'k vind dat 't nog wel moet kunnen en zo is het wel met meer dingen...De kans op blessures (vooral pec-tears) is een stuk minder bij DB press dan bij normale benchpress met een barbbell.
Eens! Daarom gebruik ik alleen dumbbells bij bench presses..

Ik heb mij eens bezig gehouden om een uur lang trainingfilmpjes van een tiental moderne topbodybuilders te bekijken op You Tube, en wat valt op: allen doen ze bij de compounds halve reps, en daarbij cheaten ze nog eens als de pest! Zou het misschien toch niet kunnen zijn dat daar een duidelijk systeem achter zit, kwestie van, op welke manier dan ook, zoveel mogelijk gewicht omhoog te brengen en daarbij ook nog eens de spieren onder constante spanning te houden. Zou dat één van hun 'geheimen' niet kunnen zijn? En is misschien het strikt trainen geen foute manier? Als je die mannen zich in bochten ziet wringen en zwaaien met hun lichaam om toch maar dat enorme gewicht omhoog te krijgen, dan krijg ik wel die indruk.
arnold vs. coleman
check 1:00 /1:40
Zie hier verschil tussen half and full reps. Met name bij de borst. Welke vinden jullie mooier en meer ontwikkeld?
Ook het volume van de spier? Denk het toch niet dit is gewoon puur training.
Ook het volume van de spier? Denk het toch niet dit is gewoon puur training.
ja de dikte is beinvloedbaar...maar jij hebt het over de vorm vanuit het vooraanzicht, en dan bedoel je dus de lengte en aanhechtingen en dat is genetisch. Dikte hangt af van hoeveel steroiden je in je kont spuit.
ik zou gewoon lekker massa erop bonken eigenlijk en dan komt die buitenste kop zowieso wel mee op den duur en als je al zulke dikke armen hebt zou je eens kunnen gaan denken om de accentuatie wat op de buitenste kop te zetten.Ging mij hier alleen maarb om het volume van de spier. De vorm van de spier zal ook anders zijn als je maar een deel van je borst traint. Dus volle reps trainen een volle spier. Waarom denk je dat veel bb-ers met name de bovenkant van de bicep trainen om hier een extra piek in te krijgen. Train jij constant de volle bicep dan krijg je wel een mooie volle arm maar de piek zal tegenvallen.
Lees maar eens teksten van arnold hierover die wist dit al toen hij trainde dat volle reps de spier harder aanspant. Korte reps zijn niet slecht en dienen om ergens extra aandacht in te leggen, zoals bijvoorbeeld een piek.
ik zou cable fly's doen dat vind ik beter dan dummbel press.
cool dat ze bij jullie eigenlijk over de 40kg dummbels hebben.
ik heb tot 40 in mn gym liggen (voor mij voorlopig wel genoeg)
44 kilo per dumbbell en je borst is nog steeds niet gegroeidIk denk het niet, of je weet echt niet hoe je je borstspieren moet gebruiken bij het dumbbell drukken (en maakt er een triceps/schouder oefening van).