MuscleMeat

Big brother komt er aan!

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m85
Overheid wil slimme camera's in digitale stad

Slimme camera's moeten de digitale steden van de toekomst veiliger maken, zo blijkt uit een convenant over 'Smarter Cities' dat gisteren in Den Haag werd ondertekend. Het convenant is onderdeel van de Digitale Steden Agenda (DSA), waar het ministerie van Economische Zaken (EZ) 1 miljoen euro voor beschikbaar heeft gesteld. Minister Henk Kamp van EZ heeft het convenant ondertekend.

Hierdoor komt er extra geld beschikbaar voor samenwerking tussen steden op het gebied van ICT en Veiligheid. De Digitale Steden Agenda heeft als doel om ICT voor maatschappelijke vraagstukken in te zetten. Er is ook apart ruimte voor het gebruik van ICT om steden veiliger te maken.

Camera's
"Bijvoorbeeld door cameratoezicht en het met software overzien van grote hoeveelheden beelden die de capaciteiten van het menselijke oog overstijgen", aldus het convenant. Naast minder delicten en ongelukken staat in het document dat het verbeteren van de veiligheidsbeleving van bewoners van een stad middels ICT het ultieme doel is.

Cameratoezicht en camerasystemen spelen daarbij een belangrijke rol. Zo vindt er een pilot plaats waarbij er 'state of the art' technologie wordt gebruikt om bedrijventerreinen te beveiligen. Informatie van zowel private en particuliere camera’s wordt daarbij uitgelezen. Ook is het plan om beter gebruik van beschikbare (open) datasets te maken.

Betrokken steden zullen dit jaar in samenwerking met technologische instituten en het bedrijfsleven een platform starten dat erop gericht is om nieuwe manieren te vinden om bestaande datasets, zoals camera’s en meetpunten, beter te benutten. De nadruk ligt daarbij op preventie, monitoring en acute situatie.

Cybersecurity
Naast fysieke beveiliging is er in de Digitale Stad aandacht voor cybersecurity. Alle steden die aan het initiatief meedoen moeten een plan van aanpak maken waardoor de kwetsbaarheid van aan het internet gekoppelde netwerken en systemen kleiner wordt.

"De gemeentelijke digitale diensten zullen beschermd moeten worden tegen alle mogelijke vormen van kwetsbaarheden vanuit de drie invalshoeken van netwerk- en informatiebeveiliging:

Helpdesk
De betrokken steden zullen verder, in samenwerking met technologische instituten, een platform oprichten om kennis rond de beveiliging van netwerken en systemen uit te wisselen. Zo wordt er een digitale helpdesk in het leven geroepen met als doel kennis over cybersecurity met gemeentes te delen.

https://www.security.nl/artikel/454...ra's_in_digitale_stad.html?utm_source=rssfeed

===================================================

Hier zitten we echt op te wachten, nog meer controle van de overheid.

Lekker belangrijk, ze filmen maar een eind weg ;)

topic bestaat al sinds gisteravond en nog maar 1 reactie, zal ook maar eens posten, anders is het gewoon zielig:(

dan nog maar eentje voor de zekerheid:thumbs:

Person of interest...

• Topic Starter Topic Starter
Ik bof maar met jullie.
Verder is het natuurlijk een vrij serieuze zaak ongeacht de gemiddelde DBBer dat niet in kan zien.

Daar gaan we weer... Als je niets te verbergen hebt kan het je natuurlijk ook geen kont schelen of ze je de hele dag volgen met high tech camera's... Gezeur altijd om privacy.

de technologie evolueert ubersnel, wat had je verwacht?

Dit komt voor mij niet onverwachts, maar beschouw dit niet als iets positiefs dat we steeds meer vrijheden verliezen.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Mar 2013 om 19:14 ----------

Daar gaan we weer... Als je niets te verbergen hebt kan het je natuurlijk ook geen kont schelen of ze je de hele dag volgen met high tech camera's... Gezeur altijd om privacy.

Ik heb niks te verbergen, maar het gaat ze ook geen fl**ker aan wat ik doe.

:thumbs:

mensen zoals jij zijn ze blij mee in Den Haag.

idioot schaap :rolleyes:

Wat is erop tegen dan? Dat ze je filmen op straat?

---------- Post toegevoegd Mon 11 Mar 2013 om 19:24 ----------

Dit komt voor mij niet onverwachts, maar beschouw dit niet als iets positiefs dat we steeds meer vrijheden verliezen.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Mar 2013 om 19:14 ----------

Ik heb niks te verbergen, maar het gaat ze ook geen fl**ker aan wat ik doe.

/care

true.

'Maakt steden veiliger' is dan ook een drogreden. Wetend dat er camera's rondhangen zal het merendeel vd idioten die verantwoordelijk zijn voor dat 'onveilig gevoel' van gewone burgers niet stoppen.
Meeste van het zogenaamd zinloze geweld lijkt me ook niet met voorbedachte rade te gebeuren, meer belachelijke woordenwisselingen die uit de hand lopen, maw mensen die hun gevoelens niet de baas zijn (denk brent leysen affaire).
Kan je nog zoveel camera's hebben hangen als je wil, dat soort geweld ga je toch niet kunnen stoppen, enkel effectiever kunnen bestraffen.
Terroristen e.d gaan ze er ook verre van mee kunnen stoppen.
Is alleen voordelig voor bedrijven, gezien een overvloed autonome camera's wel bijzonder effectief zijn om dieven te vatten.

Maarja, sheeple gonna sheep. Maak er me niet druk om, valt toch niets aan te doen. En als ik als slaaf eindig van een soort ubercorporate machine maak ik mezelf gewoon van kant:)

dus... boeiend!:popcorn:

Een simpele ziel als jou zal het inderdaad weinig uitmaken.

Ergens geen **** om geven betekend dat je een simpele ziel bent? :roflol:

Ik snap niet dat er uberhaupt nog simpele zielen zijn die zich hier druk om maken, heb je niks beters te doen? Of denk je dat je er wat aan kunt doen? Wie is er dan simpel? :D

Ik snap niet dat er uberhaupt nog simpele zielen zijn die zich hier druk om maken, heb je niks beters te doen? Of denk je dat je er wat aan kunt doen? Wie is er dan simpel? :D

dit

waar ik wel blij om ben, is dat ik 99% zeker weet dat dit wordt gedaan omdat die idioten niet beter weten, niet omdat er 1 of andere puppetmaster aan het hoofd staat:)

Haha nee ik ben geen wereldverbeteraar, vind het slechts een interessant onderwerp.
Als het je geen fl**ker boeit wat doe je hier dan?

Als je enkel een topic komt bezoeken om te zeggen dat het je niet boeit ben je een behoorlijke simpele ziel ja.

Haha nee ik ben geen wereldverbeteraar, vind het slechts een interessant onderwerp.
Als het je geen fl**ker boeit wat doe je hier dan?

Als je enkel een topic komt bezoeken om te zeggen dat het je niet boeit ben je een behoorlijke simpele ziel ja.

Jouw definitie van simpele ziel zou je toch nog eens moeten herzien denk ik :D

Terug
Naar boven