MuscleMeat

Big brother komt er aan!

Vind het wel erg makkelijk om zomaar iets te roepen.
stel dat een van jullie op een zaterdag avond vanuit het niets door 10 man belaagd word op straat
(wat tegenwoordig echt zo onmogelijk niet meer is) met als gevolg te worden neergetrapt, meerdere fracturen, misschien wel neergestoken etc etc. En later blijkt dit allemaal gefilmd te zijn. Vind je het dan nog steeds zo erg? zou je dan protesteren dat je op film staat? nee dacht het niet.

Blijkbaar kunnen een hoop mensen hier allerlei doom scenario's bedenken betreffende camera's en filmen.
Maar zodra jij zelf of een van je naaste hier plots gigantisch door geholpen of mee gered kan worden. dan is het plots weer HEEL goed dat die camera's aanwezig zijn, of gaan jullie dat soms ontkennen?

Dat argument kun je natuurlijk overal op toepassen. Zet je in iedere slaapkamer een agent dan voorkom je seksueelmisbruik. Of toch niet..nou laat maar.

Maar het punt is wanneer wegen de voordelen op tegen de nadelen ja. Is een moeilijke kwestie. Natuurlijk zou je er in het persoonlijke geval blij mee zijn. Maar dat lijkt me vaak zo wanneer iets direct in je voordeel werkt en de lange termijn nadelen nog niet zo voelbaar zijn. Een sterke geheime dienst/chip in je hoofd/camera in je kin/robocop-met-snelrecht en publieke onthoofdingen hebben ook voordelen ja om eindelijk die uniforme marcherende gelijkgestemde/denkende samenleving te creeëren die sommigen voor ogen hebben.

Maar punt is ook dat risico's in het leven nu eenmaal niet uit te sluiten zijn. Moet je ook niet willen.

PS. Ik schrik ervan het hier eens te zijn met PatrickvH en TheUnknownKnown en ik ga dus even met mezelf in overleg om te kijken waar het fout zit.

De meningen zijn duidelijk verdeeld. Ongeacht onze meningen, zullen we het hoe dan ook voor onze kiezen gaan krijgen.
Begrijp me niet verkeerd, ik keur heus niet alles wat de regering doet goed, integendeel. (ik vind het persoonlijk maar zakkenvullers) Maar op dit moment zijn er meerdere zaken waar ik mijzelf meer 'druk' om maak. En zo heeft een ieder zijn eigen onderwerpen waar hij/zij wat van vind. en dat is je groot recht.

• Topic Starter Topic Starter
+1 Jammer dat het altijd op de man af moet worden gespeeld zodra iemand een weerwoord heeft. Hokjes etc :rolleyes:

Is niet mijn bedoeling je persoonlijk aan te vallen, maar mensen die de waarde van privacy niet erkennen vind ik vrij simpel.
Ik en vele met mij zien een patroon in de weg die de overheid inslaat, als jij dan ook nog is in dit topic komt om te provoceren lok je reacties uit waar je zelf ook nog is aan mee deed.

Is niet mijn bedoeling je persoonlijk aan te vallen, maar mensen die de waarde van privacy niet erkennen vind ik vrij simpel.
Ik en vele met mij zien een patroon in de weg die de overheid inslaat, als jij dan ook nog is in dit topic komt om te provoceren lok je reacties uit waar je zelf ook nog is aan mee deed.

Ik kom niet provoceren kerel, ik heb gewoon een strong own opinion in deze. Val er overigens niemand mee aan, het was actie reactie wss ;) En je bent vrij om mensen simpel te vinden die zich liever ergens anders druk over maken, maar laat deze dan wel in hun waarde. That's all

Misschien kan jij een helder voorbeeld geven wat er met je kan gebeuren als er altijd en overal een camera op je gericht staat?

Kan me voorstellen dat mensen met achtervolgingswaan het erg vervelend vinden, maar denk je echt dat er iemand achter het schermpje enkel en alleen naar jou zit te loeren? Is toch helemaal niet interessant?

Misschien kan jij een helder voorbeeld geven wat er met je kan gebeuren als er altijd en overal een camera op je gericht staat?

Kan me voorstellen dat mensen met achtervolgingswaan het erg vervelend vinden, maar denk je echt dat er iemand achter het schermpje enkel en alleen naar jou zit te loeren? Is toch helemaal niet interessant?
Als dit zo is dan moeten er heel wat meer lui niv 1 beveiliging opgeleid gaan worden om naar een beeldscherm te lopen staren.

YAY !! Werkloosheid opgelost!

Als dit zo is dan moeten er heel wat meer lui niv 1 beveiliging opgeleid gaan worden om naar een beeldscherm te lopen staren.

YAY !! Werkloosheid opgelost!

Dat denk ik dan weer niet. Eerder grote capaciteit in een datacenter voor opslag. Bij calamiteiten kunnen deze beelden dan (idealiter via een rechterlijk bevel) worden opgevraagd.

Dat denk ik dan weer niet. Eerder grote capaciteit in een datacenter voor opslag. Bij calamiteiten kunnen deze beelden dan (idealiter via een rechterlijk bevel) worden opgevraagd.
Was ook niet letterlijk zo bedoeld. maar ik sluit mij er bij aan dan de kans zeer klein is dat iemand jou in de gaten gaat houden 24h p/d terwijl je niks te verbergen hebt.

• Like
Waarderingen: Vonk

Verwacht niet dat het hele extreme proporties aanneemt, maar boetes worden makkelijker net als met een km heffing het geval zou zijn.
Beelden die opgeslagen zijn zouden een profielschets van je kunnen maken.
Daar maak ik me niet zo'n zorgen om eigenlijk, maar who the **** is de overheid om mij in de gaten te houden en te bepalen wat goed voor me is?
Dat staat me niet aan.

Als er iemand in de gaten gehouden moet worden zijn hun het.
Hun worden betaald van ons belastinggeld en dragen een enorme verantwoordelijkheid waarop ze keer op keer blijken te falen, de EU en de crisis zijn de "mooiste" voorbeelden.

En zulk onbetrouwbaar "gezag" wil mij dan in de gaten houden.

Verwacht niet dat het hele extreme proporties aanneemt, maar boetes worden makkelijker net als met een km heffing het geval zou zijn.
Daar maak ik me niet zo'n zorgen om eigenlijk, maar who the **** is de overheid om mij in de gaten te houden en te bepalen wat goed voor me is?
Dat staat me niet aan.

Hun worden betaald van ons belastinggeld en dragen een enorme verantwoordelijkheid waarop ze keer op keer blijken te falen, de EU en de crisis zijn de "mooiste" voorbeelden.

Maarja laten we eerlijk zijn, het volk kan er ook wat van met al die jonge lui die oude mensen op straat kapot trappen en beroven en zelfs verkrachten. geweld en vandalisme neemt steeds geweldadigere vormen aan.
Alleen de daders ontsnappen 9/10 keer. Met meer politie los je dit ook niet op. maar zoals je hebt gemerkt door middel van druk bezochte plaatsen en locaties vast te leggen op film wel.
Ze zullen heus niet OVERAL camera's op gaan hangen, alsof daar uberhaupt geld voor is. enig idee wat dat gaat kosten om op elke hoek een camera op te hangen aan te sluiten etc etc. juist alleen daar waar geregeld incidenten plaatsvinden is het zeer effectief.

Maarja laten we eerlijk zijn, het volk kan er ook wat van met al die jonge lui die oude mensen op straat kapot trappen en beroven en zelfs verkrachten. geweld en vandalisme neemt steeds geweldadigere vormen aan.
Alleen de daders ontsnappen 9/10 keer. Met meer politie los je dit ook niet op. maar zoals je hebt gemerkt door middel van druk bezochte plaatsen en locaties vast te leggen op film wel.
Ze zullen heus niet OVERAL camera's op gaan hangen, alsof daar uberhaupt geld voor is. enig idee wat dat gaat kosten om op elke hoek een camera op te hangen aan te sluiten etc etc. juist alleen daar waar geregeld incidenten plaatsvinden is het zeer effectief.

Als er iemand is die tegen zinloos geweld is ben ik het, geloof daarintegen wel in zinvol geweld.
Privacy mag gewoon niet aangekomen worden, moet dus naar andere oplossingen gezocht worden.

Want nogmaals wie is de overheid om mij in de gaten te houden?
In Londen neemt het overigens best extreme proporties aan die camera's.
Word ook nooit minder, altijd meer, geef de overheid 1 vinger en het pakt je arm.

Dat staat me niet aan.

Maar het liefst wil iedereen altijd meer blauw op straat. Eigenlijk zo veel dat er op straat niks meer kan gebeuren. nu moeten camera's daar een deel van overnemen en dan mag het niet ivm privacy. Maar als er op elke hoek van de straat agenten staan (dus jou in de gaten zitten te houden of je niks verkeerds doet) mag het wel? (al weet ik niet hoe jou mening is, dat het gros meer blauw op straat wil is een feit.)

Boetes zullen makkelijker worden uitgedeeld. Wat is het probleem? Je kan het ook omdraaien. Je kan niet meer zo makkelijk onder boetes uitkomen. Ik weet het, veel boetes zijn mierenneukerij maar als je de regels kent is het je eigen verantwoording of je je er aan houdt of niet. Dat je tegen bepaalde regels bent is trouwens een andere discussie.
Je kan er imo niet op tegen zijn dat regels daardoor beter nageleefd kunnen worden. Dan zou het betekenen dat je puur die regels niet wil naleven. Logisch dat je dan tegen camera's bent.

Onder regels versta ik ook. Uitkeringstrekkers die elke dag in een dure mercedes rijden en gaan shoppen. Mensen die chronisch ziek zijn en wel in een tuin zwert bij kunnen werken. Het gaat een hoop criminaliteit tegen en profiteurs. Dat je daardoor bij wijze van sneller een fout parkeerboete hebt is het nadeel idd.
Als dan ook nog die pot die je verdient door aanpak van deze gasten weer terug geeft aan de belastingbetaler is het helemaal ok, maar daar geloof ik dan weer helaas niet in.

Als er iemand is die tegen zinloos geweld is ben ik het, geloof daarintegen wel in zinvol geweld.
Privacy mag gewoon niet aangekomen worden, moet dus naar andere oplossingen gezocht worden.

Want nogmaals wie is de overheid om mij in de gaten te houden?
In Londen neemt het overigens best extreme proporties aan die camera's.
Word ook nooit minder, altijd meer, geef de overheid 1 vinger en het pakt je arm.

Toen ik 6 jaar geleden nog op schiphol werkte hadden ze al zulke geavanceerde camera's dat ze iemand konden selecteren als verdacht en die werd dan de hele tijd gevolgd.

Gaat natuurlijk helemaal niet om het direct meekijken van een mens, maar wat huidige en toekomstige computertechnologie met dat materiaal gaat doen.
Zelf trouwens vrij weinig last van achtervolgingswaan, (stalken moet ik altijd zelf doen) slechts opgegroeid (veel ziek geweest) als wizkid en gewerkt aan de nodige computertechnologie. Heb daardoor een behoorlijk idee van waar ze mee bezig zijn en wat de mogelijkheden zijn.

Ok,wat kan er gebeuren? Concreet graag aan de hand van een mooi voorbeeld wat er met brave Jantje modaal gaat gebeuren. Aangezien je de mogelijkheden weet over wat er staat te gebeuren, deel ze.

Laatst bewerkt:
Maar het liefst wil iedereen altijd meer blauw op straat. Eigenlijk zo veel dat er op straat niks meer kan gebeuren. nu moeten camera's daar een deel van overnemen en dan mag het niet ivm privacy. Maar als er op elke hoek van de straat agenten staan (dus jou in de gaten zitten te houden of je niks verkeerds doet) mag het wel? (al weet ik niet hoe jou mening is, dat het gros meer blauw op straat wil is een feit.)

Mag meer blauw op straat en het is natuurlijk vooral frustrerend dat er te veel agenten met bureaucratie bezig zijn ipv het werk op straat, want het kan wel degelijk beter.
Moet natuurlijk ook niet in overdreven worden zoals elke hoek een agent.

Boetes zullen makkelijker worden uitgedeeld. Wat is het probleem? Je kan het ook omdraaien. Je kan niet meer zo makkelijk onder boetes uitkomen. Ik weet het, veel boetes zijn mierenneukerij maar als je de regels kent is het je eigen verantwoording of je je er aan houdt of niet. Dat je tegen bepaalde regels bent is trouwens een andere discussie.
Je kan er imo niet op tegen zijn dat regels daardoor beter nageleefd kunnen worden. Dan zou het betekenen dat je puur die regels niet wil naleven. Logisch dat je dan tegen camera's bent.

Onder regels versta ik ook. Uitkeringstrekkers die elke dag in een dure mercedes rijden en gaan shoppen. Mensen die chronisch ziek zijn en wel in een tuin zwert bij kunnen werken. Het gaat een hoop criminaliteit tegen en profiteurs. Dat je daardoor bij wijze van sneller een fout parkeerboete hebt is het nadeel idd.
Als dan ook nog die pot die je verdient door aanpak van deze gasten weer terug geeft aan de belastingbetaler is het helemaal ok, maar daar geloof ik dan weer helaas niet in.

Ik hou me heus niet altijd aan de regels nee en die boetes hebben niks met veiligheid te maken, is slechts een excuus om te incasseren voor de schatkist.
Dus als ik daar onder uit kan komen natuurlijk doe ik dat.

Ik zie ook wel de problemen, maar een samenleving waar alles gecontrolleerd word en niks meer kan lijkt me vreselijk.
Moeten we niet willen.
Vrijheid is wat het leven mooi maakt, of in ieder geval het gevoel daarvan.

calimera zei:
Ok,wat kan er gebeuren? Concreet graag aan de hand van een mooi voorbeeld wat er met brave Jantje modaal gaat gebeuren. Aangezien je de mogelijkheden weet over wat er staat te gebeuren, deel ze.

Had ik al gedaan.
Iedereen heeft wat te verbergen. Tot de meest modale Jan Modaal aan toe. Interessante gedachte. Een redelijke advocaat kan 100% van de volwassen samenleving veroordeeld krijgen voor misdaden mits maar genoeg informatie voorhanden is. Ga dan maar nadenken over de implicaties daarvan.
Heb jij een open digitaal leven (nu nog een keuze tot op zekere hoogte) , dan ligt het er op een gegeven moment maar aan hoezeer men een hekel aan je heeft.

En je hebt dus niks te verbergen. Dus mag ik vast ook je bankafschrift van de afgelopen jaren bekijken. PM mag. Je naaktfoto's ook en die stuur ik ongezien door (want no homers) naar een forumlid hier, doe ze maar in een zipje. Die van je vriendin heb ik al.

gisteren hoorde ik iets op de radio dat we een grotere kans hebben op een terroristische aanslag. wat een bullshit ze zullen wel weer proberen er iets doorheen te drukken wat onze vrijheid inperkt.

gisteren hoorde ik iets op de radio dat we een grotere kans hebben op een terroristische aanslag. wat een bullshit ze zullen wel weer proberen er iets doorheen te drukken wat onze vrijheid inperkt.

De overheid ons misleiden? Hoe kom je erbij!

--------------------------------------------------------------------

De farce van het "Dreigingsbeeld"

Nieuws - Politie
woensdag 13 maart 2013 21:54
In het vierjaarlijkse Nationale Dreigingsbeeld Georganiseerde Criminaliteit rapporteren knappe koppen bij de politie in opdracht van het Openbaar Ministerie hoe dreigend de georganiseerde criminaliteit in Nederland wel niet is. De publieke (openbare) versie van het rapport staat altijd vol raadsels en niet onderbouwde beweringen. De oorzaak daarvan is dat de onderzoekers ruimschoots mogen bladeren in politiedossiers, maar de details niet mogen publiceren. Dus blijft zo'n Dreigingsbeeld vaag en vooral: oncontroleerbaar.

Door @Wim van de Pol

Daar komt nog bij dat het belang van de politie niet ligt in waarheidsvinding, zoals die bedreven wordt door rechters en wetenschappers. De politie heeft een rechtstreeks belang de situatie zo ernstig en dreigend mogelijk voor te doen. En wel om een reden die iedere Nederlander goed begrijpt: de recherche wil meer geld om alle dreiging die op Nederland aandendert te kunnen stoppen.

Killer-Dreiging: synthetische drugs

Zo is periodiek altijd een element van de georganiseerde criminaliteit die heel erg bijzonder dreigend is. In het Dreigingsbeeld 2012 is de productie van en handel in synthetische drugs als een killer-dreiging neergezet. Net als vier jaar geleden overigens. Verwacht wordt dat productie en export van MDMA in Nederland, na een terugval in de periode 2008-2010, weer zal toenemen. Uitermate verontrustend.

Haastig stelt het rapport dat dit niet betekent dat de politie heeft stilgezeten. De handel in grondstoffen voor dit soort drugs is verder aangepakt. Maar ja, er komen door die aanpak steeds weer andere grondstoffen en ook weer nieuwe synthetische drugs terwijl het gebruik grosso modo hetzelfde blijft. Ook de cocaïnemarkt is per saldo stabiel, gebruik van soft drugs verandert niet.

Ook cocaïne blijft een Dreiging. In het rapport staat het volgende te lezen: 'Bij het lezen van de laatste criminaliteitsbeeldanalyse cocaïne treedt een soort
déjà vu op: in grote lijnen verandert er weinig op de cocaïnemarkt zoals beschreven in 2008.'

Drugsbestrijdende recherche

Een xtc-pil kost al jaren evenveel als een biertje, een zakje wiet misschien twee. Een pakje snuifcoke kostte in de guldentijd al 50 euro. De honderden miljoenen die worden uitgegeven aan de Nederlandse War on Drugs helpen niet, maar komen enkel ten goede aan de budgetten van de drugsbestrijdende recherche. En niet aan veiligheid op straat of het stoppen van verloedering in de buurt of het opsporen van inbrekers.

In het Dreigingsbeeld moeten politie en justitie al dat geld verantwoorden. En dan moet je wel met een stevig verhaal over de brug komen.

Voor wie niet bang is: hier is de Dreiging te downloaden.

Handen uit de mouwen

De woordvoering van de minister van Justitie schoot woensdag direct een ronkend persbericht de wereld in. We lezen dat de minister in wil zetten op de georganiseerde criminele 'bendes' die zich 'onaantastbaar wanen'. We lezen: 'Bij deze subjectgerichte aanpak worden de schijnwerpers gezet op de crimineel en de criminele organisatie zelf.' Handen uit de mouwen dus, voor politie, Openbaar Ministerie, bestuur en Belastingdienst. Samen de dreiging te lijf.
En over vier jaar verschijnt er opnieuw een Dreigingsbeeld waarmee de burger verontrust moet raken. Nog steeds zijn er dan die criminele organisaties die zich 'onaantastbaar wanen'. Wedden dat pillen, GHB, coke en wiet nog steeds overal voor weinig te koop zijn? En het drugsgebruik is ondanks alle dreiging hetzelfde.

Zoals de minister het zelf schrijft: 'Uit het Nationale Dreigingsbeeld komen geen grote verschuivingen binnen de georganiseerde misdaad naar voren.'

Dank u, heer Opstelten.

http://www.crimesite.nl/component/content/article/124-politie/25884-dreiging.html

Tja ook dit is een eeuwenoud verhaal. War on drugs werkt sowieso niet..
Waar belangen zijn...

Maargoed, laat ze lekker aanmodderen. Zolang ze mij met rust laten als recreatieveling ;)

Terug
Naar boven