XXL Nutrition

Big brother komt er aan!

• Topic Starter Topic Starter
Noem het belang hechten aan zelfrespect en rechten.

:roflol:

Vind je het ook prima in je reet gedoet te worden als de lul niet te groot is?
Komt op hetzelfde neer, iemand anders die bepaald wat er met jou lichaam gebeurd.

Lezen is ook een vak natuurlijk en het kunnen herkennen van sarcasme/cynisme een tweede :D

Iets in je reet is overigens best lekker (no homo) :roflol:

Lezen is ook een vak natuurlijk en het kunnen herkennen van sarcasme/cynisme een tweede :D

Iets in je reet is overigens best lekker (no homo) :roflol:

Ja nu is het opeens sarcasme/cynisme. :rolleyes:
Voor iemand die geen waarde aan privacy hecht en alles best vind is het lastig sarcasme/cynisme uit een normale zin te halen.

Ik schrijf toch nergens dat ik geen waarde aan privacy hecht? Het boeit me alleen niet zoveel of er nu meer of minder camera's hangen.. ;)

@patrickVH

Wat een drukte om een onderwerp. Tuurlijk is het niet best. maarja laten we nou eerlijk zijn, wat doe je ertegen?
Inmiddels hebben jullie toch wel door dat zulke beslissingen gewoon gemaakt worden zonder aan het volk te denken.

Als al die personen die zich hier graag druk om maken dat gewoon lekker doen, en niet direct andere veroordelen omdat zij zich graag ergens anders mee bezig houden is dat toch geen probleem?

Als je zo op je vrijheid bent gesteld laat dan een ander ook van zijn vrije keuze genieten om zich hier niet druk om te maken.

Begin bij jezelf zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
In Nederland hoef je niks te verbergen.. Wil je een joint roken, prima haal het in de coffeeshop. Wil je hard drugs gebruiken? Prima zolang je er niet in handelt en je er niemand anders mee lastig valt. Wil je AAS in je reet spuiten? Sure thing, who cares.

Hoe groot is de kans dat jij als "Jan Modaal" (ga er voor het gemak even vanuit dat jij prima in die categorie past) op de radar van allerhande overheidsdiensten terecht komt bij het koppelen van gegevens uit diverse beveiligingsystemen? Er van uitgaande dat je "niets" (zwaar) crimineels te verbergen hebt.. Dude srsly, is dat het drukmaken waard?

Mag jij keihard facepalmen, maar srsly Stasi-achtige praktijken? :roflol: Wie heeft er nu nul historisch besef? Anyway, ik ben hier niet om vingertje te wijzen, blijkbaar is het een heel gevoelig onderwerp voor sommmige aluhoedjes hier.

Stasi-achtige praktijken was in de toon van een overdreven rant. Dat kwam misschien niet helemaal goed over.

Maar met dat profilen kan ik jou als verdacht aanmerken omdat je een bepaald karakter en nog wat eigenschappen hebt. Door computertechnologie is het erg makkelijk iedere Jan Modaal allerlei eigenschappen toe te schrijven en behalve justitiëel is dat nog op 100 andere manieren te misbruiken. Denk belastingen, verzekeringen, enz.

Makkelijk om iemand in het ootje te nemen als men persoonlijke belangen heeft. Denk aan het openlijk kritiek kunnen uiten in de media. Daar lopen dit soort dingen vaak als eerste spaak.

Yep is het drukmaken waard omdat het een en ander nu nog vrij gemakkelijk tegen te houden valt eigenlijk of in ieder geval uit te stellen. Ja met de kop omlaag je slechts druk maken om je nieuwste smartphone en het "naar de zin hebben" kan ook. Kost het minste moeite maar dat leven wat geen moeite kost, waar niets te verbergen valt, een allemansvriend, middle of the road en compleet inwisselbaar is is niet een leven wat ik wil lijden.

Angelus trolt, die ziet wel waar het heen gaat maar heeft zijn scherpe scheermesje en down the road not across the street instructie plaatje al klaarliggen en opgehangen.
En dan zul je net zien. Is de dag daar, kloppen ze s'ochtends aan de deur en halen ze z'n scheermesje en plaatje weg.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Stasi-achtige praktijken was in de toon van een overdreven rant. Dat kwam misschien niet helemaal goed over.

Maar met dat profilen kan ik jou als verdacht aanmerken omdat je een bepaald karakter en nog wat eigenschappen hebt. Door computertechnologie is het erg makkelijk iedere Jan Modaal allerlei eigenschappen toe te schrijven en behalve justitiëel is dat nog op 100 andere manieren te misbruiken. Denk belastingen, verzekeringen, enz.

Makkelijk om iemand in het ootje te nemen als men persoonlijke belangen heeft. Denk aan het openlijk kritiek kunnen uiten in de media. Daar lopen dit soort dingen vaak als eerste spaak.

Yep is het drukmaken waard omdat het een en ander nu nog vrij gemakkelijk tegen te houden valt eigenlijk of in ieder geval uit te stellen. Ja met de kop omlaag je slechts druk maken om je nieuwste smartphone en het "naar de zin hebben" kan ook. Kost het minste moeite maar dat leven wat geen moeite kost, waar niets te verbergen valt, een allemansvriend, middle of the road en compleet inwisselbaar is is niet een leven wat ik wil lijden.

Angelus trolt, die ziet wel waar het heen gaat maar heeft zijn scherpe scheermesje en down the road not across the street instructie plaatje al klaarliggen en opgehangen.
En dan zul je net zien. Is de dag daar, kloppen ze s'ochtends aan de deur en halen ze z'n scheermesje en plaatje weg.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als jij gaat "profilen" hoef ik me iig geen zorgen te gaan maken :roflol:

Ik schrijf toch nergens dat ik geen waarde aan privacy hecht? Het boeit me alleen niet zoveel of er nu meer of minder camera's hangen.. ;)

Die indruk wek je niet echt door privacy gezeur te noemen zoals in post 8.

@patrickVH

Wat een drukte om een onderwerp. Tuurlijk is het niet best. maarja laten we nou eerlijk zijn, wat doe je ertegen?
Inmiddels hebben jullie toch wel door dat zulke beslissingen gewoon gemaakt worden zonder aan het volk te denken.

Als al die personen die zich hier graag druk om maken dat gewoon lekker doen, en niet direct andere veroordelen omdat zij zich graag ergens anders mee bezig houden is dat toch geen probleem?

Als je zo op je vrijheid bent gesteld laat dan een ander ook van zijn vrije keuze genieten om zich hier niet druk om te maken.

Begin bij jezelf zou ik zeggen.

Weinig, maar draag graag me steentje bij door het onder de aandacht te brengen.

Er mee bezig zijn is niet gelijk aan je druk maken, al zijn er best momenten dat ik me aan de arrogantie van de overheid kan ergeren.
Van mij mag iedereen vinden wat hij wilt, zolang het maar niet ten koste gaat van mijn vrijheid.

Wat is het ergste wat er kan gebeuren dat er camera's op je gericht staan? Heb je het gevoel dat "iedereen" jou, specifiek jou in de gaten zit te houden?

Wat merk je van de flitsen die gemaakt worden van je kenteken op elke hoek van de straat? Alles went.

Oke de discussie is in gang.
Wie kan er antwoord geven op mijn vraag wat er kan gebeuren. Stel, ik heb van de overheid een camera boven mijn hoofd zweven. Alleen ik en niemand anders voor het gemak. Wat kan mij, er van uitgaande dat ik een brave burger ben gebeuren?

Ik zie het probleem (op dit moment) niet, behalve de principe kwestie. Maar als iemand mij kan uitleggen wat mij de komende jaren kan gaan gebeuren doordat ik een camera boven me draag wil ik dat graag weten.

En in hoe verre voel je je bekeken, de radars gaan toch niet af als je niks opmerkelijks doet? Als jullie een tankstation binnen stappen voel je je dan bekeken? Ik voel dat helemaal niet zo. Die camera's worden pas bekeken zodra het nodig is deze te bekijken. anders niet dus. Zo zal het met een camera op elke hoek toch niet anders zijn?

Die indruk wek je niet echt door privacy gezeur te noemen zoals in post 8.

Weinig, maar draag graag me steentje bij door het onder de aandacht te brengen.

Er mee bezig zijn is niet gelijk aan je druk maken, al zijn er best momenten dat ik me aan de arrogantie van de overheid kan ergeren.
Van mij mag iedereen vinden wat hij wilt, zolang het maar niet ten koste gaat van mijn vrijheid.
Tuurlijk is het goed dat je het onder de aandacht brengt. maar accepteer dan ook dat niet iedereen het met je eens zal zijn.
Discussies op dit forum zijn veel leuker zonder een ander persoon meteen de grond in te boren zodra zijn mening afwijkt.

Tuurlijk is het goed dat je het onder de aandacht brengt. maar accepteer dan ook dat niet iedereen het met je eens zal zijn.
Discussies op dit forum zijn veel leuker zonder een ander persoon meteen de grond in te boren zodra zijn mening afwijkt.

+1 Jammer dat het altijd op de man af moet worden gespeeld zodra iemand een weerwoord heeft. Hokjes etc :rolleyes:

Goed idee, hoe meer camera's hoe liever.

Prima, ik heb er ook eentje.........

Oke de discussie is in gang.
Wie kan er antwoord geven op mijn vraag wat er kan gebeuren. Stel, ik heb van de overheid een camera boven mijn hoofd zweven. Alleen ik en niemand anders voor het gemak. Wat kan mij, er van uitgaande dat ik een brave burger ben gebeuren?

Ik zie het probleem (op dit moment) niet, behalve de principe kwestie.

Wanneer is het nodig deze te bekijken dan? Wie bepaalt dat? Dat kan veranderlijk zijn.
Ik film dus jou brave gedrag wat misschien wel binnen de wet valt maar je wel degelijk in verlegenheid kan brengen. Want ook brave burgers hebben zulke situaties dagelijks. Heel makkelijk te misbruiken. Te manipuleren en omdat het informatie is die eeuwig blijft bestaan zijn de mogelijkheden voor misbruik legio. (en dan gebeurt het dus ook.)

Geef eens een duidelijk voorbeeld dan? Vraag me af hoe ik in verlegenheid kan worden gebracht als ik gewoon de brave burger uithang. Hoe kunnen mijn gegevens misbruikt worden?

Vind het wel erg makkelijk om zomaar iets te roepen.
stel dat een van jullie op een zaterdag avond vanuit het niets door 10 man belaagd word op straat
(wat tegenwoordig echt zo onmogelijk niet meer is) met als gevolg te worden neergetrapt, meerdere fracturen, misschien wel neergestoken etc etc. En later blijkt dit allemaal gefilmd te zijn. Vind je het dan nog steeds zo erg? zou je dan protesteren dat je op film staat? nee dacht het niet.

Blijkbaar kunnen een hoop mensen hier allerlei doom scenario's bedenken betreffende camera's en filmen.
Maar zodra jij zelf of een van je naaste hier plots gigantisch door geholpen of mee gered kan worden. dan is het plots weer HEEL goed dat die camera's aanwezig zijn, of gaan jullie dat soms ontkennen?

Het gaat niet om de camera's en je voorbeeldje over een belaging.

Het gaat over de algemene trend om alles maar te willen vastleggen en registreren. Tuurlijk is iedereen blij als er door camera's, belagers worden gepakt maar we schijnen in een vrij land te wonen waar je wel overal wordt gevolgd en op den duur steeds vaker wordt geconfronteerd met manieren om je gedrag vast te leggen.

Terug
Naar boven