AndroidHealthClinic

Big brother komt er aan!

• Topic Starter Topic Starter
Jouw definitie van simpele ziel zou je toch nog eens moeten herzien denk ik :D

Denk maar een eind weg, dat kan mij namelijk niks boeien wat jij denkt.
Ga wat nuttigs doen ipv in topics rondhangen om te zeggen dat het onderwerp je niet boeit.

Ik stop iig deze discussie met jou, want het leid helemaal nergens toe.

Lekker boeiend :D

Wat is het ergste wat er kan gebeuren dat er camera's op je gericht staan? Heb je het gevoel dat "iedereen" jou, specifiek jou in de gaten zit te houden?

Wat merk je van de flitsen die gemaakt worden van je kenteken op elke hoek van de straat? Alles went.

Het kan mij verotten of er 1 of 15 camera's op het station zijn.. als de politie het maar niet als excuus gebruikt om van hun veilige auto;'tje naar hun nog veiligere bureau te verkassen. Vind het daarnaast veel kwalijker dat er een stemming heerst waarin de politie voor elke vorm van geweld wordt afgestraft (jongen doodschieten die naar zijn ****ing middel greep terwijl er revolvers op hem gericht waren of de strandrellen in hoek v holland)

Daar gaan we weer... Als je niets te verbergen hebt kan het je natuurlijk ook geen kont schelen of ze je de hele dag volgen met high tech camera's... Gezeur altijd om privacy.

Het is door dit soort houding dat een samenleving kan evolueren naar een totalitaire big brother politiestaat waarin privacy niet meer bestaat en individuele rechten op alle mogelijke manieren geschonden worden. Gelukkig willen sommige mensen nog wel vechten tegen elke stap in de verkeerde richting...

http://www.youtube.com/watch?v=43ijoiQxy6Q

het is door dit soort houding dat een samenleving kan evolueren naar een totalitaire big brother politiestaat waarin privacy niet meer bestaat en individuele rechten op alle mogelijke manieren geschonden worden. Gelukkig willen sommige mensen nog wel vechten tegen elke stap in de verkeerde richting...

+1

wat is het ergste wat er kan gebeuren dat er camera's op je gericht staan? Heb je het gevoel dat "iedereen" jou, specifiek jou in de gaten zit te houden?

Wat merk je van de flitsen die gemaakt worden van je kenteken op elke hoek van de straat? Alles went.

+1

---------- Post toegevoegd Tue 12 Mar 2013 om 06:04 ----------

het kan mij verotten of er 1 of 15 camera's op het station zijn.. Als de politie het maar niet als excuus gebruikt om van hun veilige auto;'tje naar hun nog veiligere bureau te verkassen. Vind het daarnaast veel kwalijker dat er een stemming heerst waarin de politie voor elke vorm van geweld wordt afgestraft (jongen doodschieten die naar zijn ****ing middel greep terwijl er revolvers op hem gericht waren of de strandrellen in hoek v holland)

+1

---------- Post toegevoegd Tue 12 Mar 2013 om 06:07 ----------

Het is door dit soort houding dat een samenleving kan evolueren naar een totalitaire big brother politiestaat waarin privacy niet meer bestaat en individuele rechten op alle mogelijke manieren geschonden worden. Gelukkig willen sommige mensen nog wel vechten tegen elke stap in de verkeerde richting...

http://www.youtube.com/watch?v=43ijoiQxy6Q

Tja wat mij betreft categorie doemdenken. Je bent nog steeds net zo vrij om in je neus te porren, aan je anus te krabben etc. Het gaat mij echt te ver om te denken dat het mijn vrijheid schaadt, simpel omdat er overal ineens camera's hangen.

Natuurlijk zijn er steeds meer regeltjes en mag er steeds minder, terwijl we steeds meer belasting betalen. Maar om nou te zeggen dat ik van die regeltjes last heb, of dingen die we minder mogen? Dat het mij in mijn vrijheid beperkt? Nee voor mij persoonlijk niet en voor de mensen direct om mij heen ook niet. (Maar laat ik het m.n. even bij mezelf houden).

In mijn ogen zijn er veel ergere dingen waar je je druk om kunt maken heden dag.

Laatst bewerkt:
Het kan mij verotten of er 1 of 15 camera's op het station zijn..

Vind het daarnaast veel kwalijker dat er een stemming heerst waarin de politie voor elke vorm van geweld wordt afgestraft (jongen doodschieten die naar zijn ****ing middel greep terwijl er revolvers op hem gericht waren of de strandrellen in hoek v holland)

Het gaat in eerste instantie niet om die paar camera's extra maar meer op het totaal plaatje, privacy is een groot goed.

Je kunt dan zeggen, privacy boeit me geen fl**ker maar ik vind het geen prettig idee dat er op termijn wellicht mensen van de overheid zonder pardon mijn computer in hacken ? Of mijn telefoon maar afluisteren omdat op termijn alles boven privacy gaat.

'Ik heb niks te verbergen maar wel te verdedigen, mijn privacy'.

Ik geloof niet dat veel mensen de Hoek van Holland polizei veroordeeld, wat die gast op dat station betreft moeten we afwachten maar wat is er mis met kritische houding op de politie ?

Gaan ook weleens meer of minder gruwelijk de fout in en daar mag dan toch gewoon kritiek op zijn ?

+1

---------- Post toegevoegd Tue 12 Mar 2013 om 06:04 ----------

+1

---------- Post toegevoegd Tue 12 Mar 2013 om 06:07 ----------

Tja wat mij betreft categorie doemdenken. Je bent nog steeds net zo vrij om in je neus te porren, aan je anus te krabben etc. Het gaat mij echt te ver om te denken dat het mijn vrijheid schaadt, simpel omdat er overal ineens camera's hangen.

Natuurlijk zijn er steeds meer regeltjes en mag er steeds minder, terwijl we steeds meer belasting betalen. Maar om nou te zeggen dat ik van die regeltjes last heb, of dingen die we minder mogen? Dat het mij in mijn vrijheid beperkt? Nee voor mij persoonlijk niet en voor de mensen direct om mij heen ook niet. (Maar laat ik het m.n. even bij mezelf houden).

In mijn ogen zijn er veel ergere dingen waar je je druk om kunt maken heden dag.

Ja, nee, niet dus.
Waar belangen zijn, lees: geld te verdienen is, zullen altijd mensen zijn die hun eigen wil willen doordrukken. Er zijn letterlijk mensen met als baan terrorisme promoten (en kijk hoe verdomde effectief ze zijn als je kijkt naar uitgaven (miljarden) tegenover meetbaar gevaar (kans op sterven door een terroristische aanval is kleiner dan doodgeschoten worden door een agent)).
Het is CRUCIAAL dat er altijd mensen zijn die overheden weerhouden van zulk soort dingen doordrukken, als we alles maar later gebeuren bouwt dit over de jaren op en al die 'nieuwe regeltjes en minder mogen' gaan we wel merken als we een aantal jaren schaapachtig de regering maar zijn gang laten gaan.

Mensen die zeggen 'ik heb niks te verbergen, privacy is voor pedofielen' zijn imo de grootste idioten zonder zelfrespect. Ik geef enorm om mijn rechten en als ik een bus langs zie rijden met zowel een camera als een microfoon pictogram op de zijkant word ik verdomde boos. En met mij velen, hoop ik toch, uit het diepste van mijn hart.

Ja, nee, niet dus.
Waar belangen zijn, lees: geld te verdienen is, zullen altijd mensen zijn die hun eigen wil willen doordrukken. Er zijn letterlijk mensen met als baan terrorisme promoten (en kijk hoe verdomde effectief ze zijn als je kijkt naar uitgaven (miljarden) tegenover meetbaar gevaar (kans op sterven door een terroristische aanval is kleiner dan doodgeschoten worden door een agent)).
Het is CRUCIAAL dat er altijd mensen zijn die overheden weerhouden van zulk soort dingen doordrukken, als we alles maar later gebeuren bouwt dit over de jaren op en al die 'nieuwe regeltjes en minder mogen' gaan we wel merken als we een aantal jaren schaapachtig de regering maar zijn gang laten gaan.

Mensen die zeggen 'ik heb niks te verbergen, privacy is voor pedofielen' zijn imo de grootste idioten zonder zelfrespect. Ik geef enorm om mijn rechten en als ik een bus langs zie rijden met zowel een camera als een microfoon pictogram op de zijkant word ik verdomde boos. En met mij velen, hoop ik toch, uit het diepste van mijn hart.

Hmm zolang het mij niet beperkt in mijn vrijheden heb ik er niets op tegen. Nogmaals een camera meer of minder zal mij niet beperken in mijn vrijheid.
Daarnaast vind ik het leven te leuk en te kort om me druk te maken bijvoorbeeld over overheden en hun bestedingspatroon en regeltjes etc. Er mag zoveel niet en het wordt nog steeds allemaal gedaan.

Heeft niets met schaap zijn te maken of niet, ook niet met je IQ oid. Het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen in je leven en je drukmaken om hetgeen jij je wenst druk te maken. Familie, vrienden etc, dat je het goed hebt en naar je zin hebt in het leven en de mensen die je dierbaar zijn ook. Als die dingen niet in orde zijn kan ik me best drukmaken erom.

Maar boos worden omdat er een camera op me gericht is?

Werd tijd misschien wordt ik nu eindelijk ontdekt bij het grote publiek :trollface:

Het gaat in eerste instantie niet om die paar camera's extra maar meer op het totaal plaatje, privacy is een groot goed.

Je kunt dan zeggen, privacy boeit me geen fl**ker maar ik vind het geen prettig idee dat er op termijn wellicht mensen van de overheid zonder pardon mijn computer in hacken ? Of mijn telefoon maar afluisteren omdat op termijn alles boven privacy gaat.

Ik geloof niet dat veel mensen de Hoek van Holland polizei veroordeeld, wat die gast op dat station betreft moeten we afwachten maar wat is er mis met kritische houding op de politie ?

Gaan ook weleens meer of minder gruwelijk de fout in en daar mag dan toch gewoon kritiek op zijn ?
Gebeurd al een tijd.

Uit cijfers van het Ministerie van Justitie blijkt dat in Nederland per dag bijna evenveel telefoontaps lopen als in de Verenigde Staten in een heel jaar. Gemiddeld 1681 per dag.

De cijfers betreffen alleen telefoontaps die zijn gesanctioneerd door de rechter-commissaris. Geheime taps van inlichtendiensten blijven geheim.

Onlangs werd bekend dat in de Verenigde Staten over het heel 2007 2208 taps zijn uitgevoerd. Dat aantal luisteren de Nederlandse opsporingsdiensten in anderhalve dag af. De statistische kans dat een Nederlandse burger onder de tap komt is daarmee maar liefst 177 keer groter dan een Amerikaanse burger.

http://webwereld.nl/nieuws/51257/nederland--kampioen--eigen-burgers-aftappen.html

Hmm zolang het mij niet beperkt in mijn vrijheden heb ik er niets op tegen.

Zelden zo hard voor m'n kop gefacepalmed als om deze posts van Punjab.
Mag hopen dat je trolt. Hoe naïef kun je zijn? Nul historisch besef, nul benul van macht en politiek en vooral het niet zo verre toekomstige gevaar van profiling en het koppelen van gegevens waarmee nog weinig nodig is om personen als verdacht aan te merken lang voordat er sprake is van strafbare feiten en we dus op een snel afglijdende schaal zitten richting stasi-achtige praktijken afhankelijk van belangen en in wiens handen die informatie valt. Met bewijs waarvan nauwelijks nog te achterhalen valt of het bewijs is afkomstig uit de zeeën van al dan niet gemanipuleerde digitale informatie.

Punjab zei:
Familie, vrienden etc, dat je het goed hebt en naar je zin hebt in het leven en de mensen die je dierbaar zijn ook.

Och och. Zo iemand die slechts leeft in z'n kleine sociale cirkeltje?

Nou ja, men zegt wel, is een leven waarbij men niets hoeft te verbergen het wel waard om te leven?

Zo kijk ik dus juist extra ranzige pr0n waarvan ik hem nauwelijks nog recht krijg. Maar als ik dan denk dat het wel eens zou kunnen dat er aan de andere kant iemand mee zit te kijken krijg ik hem kei en keihard.

Ik bof maar met jullie.
Verder is het natuurlijk een vrij serieuze zaak ongeacht de gemiddelde DBBer dat niet in kan zien.

ik heb een chip in me hoofd, dat is vet makkelijk als ik dan de weg kwijt raakt kan de politie me opzoeken en weer thuis brengen.

Mag hopen dat je trolt. Hoe naïef kun je zijn? Nul historisch besef, nul benul van macht en politiek en vooral het niet zo verre toekomstige gevaar van profiling en het koppelen van gegevens waarmee nog weinig nodig is om personen als verdacht aan te merken lang voordat er sprake is van strafbare feiten en we dus op een snel afglijdende schaal zitten richting stasi-achtige praktijken afhankelijk van belangen en in wiens handen die informatie valt. Met bewijs waarvan nauwelijks nog te achterhalen valt of het bewijs is afkomstig uit de zeeën van al dan niet gemanipuleerde digitale informatie.

Nou ja, men zegt wel, is een leven waarbij men niets hoeft te verbergen het wel waard om te leven?

Zo kijk ik dus juist extra ranzige pr0n waarvan ik hem nauwelijks nog recht krijg. Maar als ik dan denk dat het wel eens zou kunnen dat er aan de andere kant iemand mee zit te kijken krijg ik hem kei en keihard.

In Nederland hoef je niks te verbergen.. Wil je een joint roken, prima haal het in de coffeeshop. Wil je hard drugs gebruiken? Prima zolang je er niet in handelt en je er niemand anders mee lastig valt. Wil je AAS in je reet spuiten? Sure thing, who cares.

Hoe groot is de kans dat jij als "Jan Modaal" (ga er voor het gemak even vanuit dat jij prima in die categorie past) op de radar van allerhande overheidsdiensten terecht komt bij het koppelen van gegevens uit diverse beveiligingsystemen? Er van uitgaande dat je "niets" (zwaar) crimineels te verbergen hebt.. Dude srsly, is dat het drukmaken waard?

Mag jij keihard facepalmen, maar srsly Stasi-achtige praktijken? :roflol: Wie heeft er nu nul historisch besef? Anyway, ik ben hier niet om vingertje te wijzen, blijkbaar is het een heel gevoelig onderwerp voor sommmige aluhoedjes hier.

In Nederland hoef je niks te verbergen.. Wil je een joint roken, prima haal het in de coffeeshop. Wil je hard drugs gebruiken? Prima zolang je er niet in handelt en je er niemand anders mee lastig valt. Wil je AAS in je reet spuiten? Sure thing, who cares.

Hoe groot is de kans dat jij als "Jan Modaal" (ga er voor het gemak even vanuit dat jij prima in die categorie past) op de radar van allerhande overheidsdiensten terecht komt bij het koppelen van gegevens uit diverse beveiligingsystemen? Er van uitgaande dat je "niets" (zwaar) crimineels te verbergen hebt.. Dude srsly, is dat het drukmaken waard?

Mag jij keihard facepalmen, maar srsly Stasi-achtige praktijken? :roflol: Wie heeft er nu nul historisch besef? Anyway, ik ben hier niet om vingertje te wijzen, blijkbaar is het een heel gevoelig onderwerp voor sommmige aluhoedjes hier.
Dus een chip in je reet zal je vast ook geen probleem vinden zolang het geen hinder geeft bij het zitten. Je hebt immers toch nix te verbergen.

ruud_gr.jpg

ff lekker knuffelen met ruud!

• Topic Starter Topic Starter
Ja, nee, niet dus.

Mensen als Punjab en Angelus leven compleet in hun eigen wereldje, hebben simpelweg het vermogen niet om verder te kijken en na te denken wat de gevolgen kunnen zijn.

Is droevig dat er met hun vele zijn, want het proces gaat door en weten nog steeds goed op de angst van de bevolking in te spelen.

Mensen als Punjab en Angelus leven compleet in hun eigen wereldje, hebben simpelweg het vermogen niet om verder te kijken en na te denken wat de gevolgen kunnen zijn.

Is droevig dat er met hun vele zijn, want het proces gaat door en weten nog steeds goed op de angst van de bevolking in te spelen.

De enige angsthazen in dit topic zijn jullie volgens mij :D

:trollface:

---------- Post toegevoegd Tue 12 Mar 2013 om 14:14 ----------

Dus een chip in je reet zal je vast ook geen probleem vinden zolang het geen hinder geeft bij het zitten. Je hebt immers toch nix te verbergen.

Ligt een beetje aan de grootte van de chip ;)

Terug
Naar boven