XXL Nutrition

Bij de politie of landmacht na mijn HAVO

Jordaan

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hallo, volgend jaar is mijn laatste jaar HAVO en moet ik gaan beslissen wat ik wil gaan doen. Ik zit met twee keuzes: De landmacht en de politie ( politie-amstelland).
Zolang ik herinner wil ik al bij het leger ik zou dus naar mijn havo de korte officiersopleiding kunnen volgen van 1,5 jaar en daarna aan de slag als luitenant. Ik ben al naar vele landmacht dagen geweest en heb de laatste jaren veel geleerd over de landmacht. Maar de politie trekt mij ook erg aan, ik ken delen van Amsterdam erg goed en daarom voelt het denk ik wat vertrouwder. Bij de landmacht moet ik naar Brabant en voor de politie kan ik een 4 jarige opleiding volgen in Amsterdam. Als ik bij de politie zou gaan zou ik het reizen missen naar andere landen zoals de trainingen en uitzendingen. En de opleiding bij de landmacht is veel korter, dat is een voordeel.
De sfeer bij de politie trekt mij aan en bij de landmacht het uiterlijk.
Ik weet dat ik zelf moet beslissen maar toch wou ik vragen wat jullie zouden kiezen en waarom.

Mvg,

David

Ligt aan een aantal dingen; volgens mij mag je die officiersopleiding niet doen voordat je 19 bent (zelfde verhaal met m'n broer, die nu een sportopleiding doet om de 2 jaar op te vullen), in hoeverre je bezig bent met bodybuilden (veel thuis blijven om te trainen dus, wat bij het leger niet gaat), reizen kun je doen in je vakantiedagen, waarom maakt de duur van de opleiding iets uit? Weet je zeker dat je als politie agent in Amsterdam zal worden ingezet (als dat niet zo is wordt het een stukje minder..).

Zomaar wat bij me opkwam, deze keuze moet je echt zelf maken.
Ik zou bij de politie gaan (als ik moest kiezen), omdat ik wel tevreden ben met eigen huis en tuin.

• Topic Starter Topic Starter
Ow echt? Ik dacht dat het vanaf 17,5 jaar mocht.
Bodybuilding zal idd lastig worden bij de landmacht, bij de politie niet echt een probleem, er zijn talloos agent die trainen in de gym waar ik lid van ben ( om de hoek is een politie bureau).
En wat ik met het reizen bedoelde was meer de ervaring, als normale toerist maak je de dingen die een militair doet in het buitenland niet mee. Bij de politie is het de straat en een walther als pistool. Bij de landmacht: Pantservoertuigen, machinegeweren, mooiere uitrusting, meer trainingen en je komt op meer plaatsen en enz. De duur van de opleiding maakt mij wel wat uit, ik zal liever snel aan de slag willen in plaats van een 4 jarige studie. En ik weet wel zeker dat ik in Amsterdam ingezet wordt, alleen waar is de vraag. Het liefst in het centrum.
Morgen weer een dag om na te denken.

ey man heb je niet gedacht aan luchtmacht als chinook piloot? of heel mischien is straaljager piloot ook mogelijk. Zelf zou ik de luchtmacht in gaan als ik havo had maar ik ben opgescheept met een VMBO bullshit.

Maar ik zou voor landmacht kiezen ik vind het zelf een ERG mooie sector om in te werken. Het is wel zo dat je niet kan bodybuilden om een arnold figuur te krijgen maar als je op je voeding let en andere dan is het ook mogelijk om een goed fysiek te krijgen in de landmacht.

Piloot zijn spreekt mij niet echt aan, als het voor een f16 zou zijn natuurlijk wel. Maar die kans is heel erg klein dat mijn dat lukt.
De ene kant in mezelf wil de landmacht en de andere de politie, bijv als ik naar een open landmacht dag ben geweest weet ik zeker dat ik daar wil werken. En op andere momenten heb ik dat gevoel bij de politie.

Enne heb je vmbo-t? Dat had ik eerst ook en ik ben pas in de derde naar de havo gegaan, gewoon elke dag keihard werken.
Je kan ook altijd erna nog 2 jaar havo doen, duurt langer maar het is het waard.
Als je kader of beroeps hebt zou ik vmbo-t erna doen.

( Ik kan berichten niet bewerken dus moet telkens een nieuwe maken )

Houd in gedachte, dat zoals jij de landmacht beschrijft : reizen , geweren , avontuur enz niet het totaal plaatje is.

Ik zelf wil heb al tijdje mijn plannen op het Korps Mariniers gezet, en ik weet ook degelijk de negatieve kanten van het vak. En een officiers opleiding rond jij niet zomaar af. Kom maar eerst door de keuring.

Militair zijn is meer als in een camo pak in de bosjes liggen met een geweer. Het is iets wat je 110% wilt en in voor moet zetten anders haal je het nooit. Heb je die motivatie en je bent op de hoogte van de mindere kant van het vak O.A zolang je in de opleiding zit als een stuk stront te worden behandeld, veel lopen , veel sjouwen , veel afzien en je wilt er nog mee door. Dan ga voor de officiers opleiding.

Twijfel je nog , dan zou ik voor de politie gaan want dan zouw je de keuring toch niet halen.

zit er zelf aan te denk om eerst mijn middelbaar af te maken en dan nog bouw doen tot mijn 19e, dan eens kijken of ik bij de commando's geraak..

Hey Guys,

Het is inderdaad niet altijd even leuk, vooral tijdens de opleiding is het klote, maar dat is alleen om de rotte appels er tussenuit te plukken. Ook als je paraat zit zal je zo nu en dan dingen meemaken of moeten doen die je minder leuk vind, maar is dat niet zo bij elk beroep?

Zelf heb ik in Weert gezeten, onderofficiers opleiding infanterie, vanaf augustus begin ik bij het korps mariniers. Je moet het wel 100% willen, maar het belangrijkste is dat je tijdens je opleiding kan blijven lachen, en schijt aan hebben dat ze je een grote bek geven, het is allemaal een spelletje!

Ook kun je in dienst bijleren, het word door de baas betaald dus dat is ideaal natuurlijk. Al zou ik geen volle HBO studies verwachten, daar heb je dan net weer iets te weinig tijd voor.

Word pijplasser op de noordzee dat verdiend vele malen beter

Beter ga je wat nuttigs doen.

beter naar de landmacht, je mag ons dan straks verdedigen in de 3de wereldoorlog :)

politie is voor watjes

Ga bij het AT (arrestatieteam). Politieagent is 70% bureaucratie.

Leger raad ik iedereen af, zorg dat we als wereldbevolking een vuist maken door een boycot.

Dan kunnen we van figuren als Jan Peter, George Bush, Ahmadinejad, Medvedev en Olmert praatpalen in de woestijn maken.

Ga bij het AT (arrestatieteam). Politieagent is 70% bureaucratie.

Leger raad ik iedereen af, zorg dat we als wereldbevolking een vuist maken door een boycot.

Dan kunnen we van figuren als Jan Peter, George Bush, Ahmadinejad, Medvedev en Olmert praatpalen in de woestijn maken.

AT is een nevenbaan.....is niet enkel AT, dan zul je toch echt bij de politie of marechaussee moeten, AT kun je er dan bij doen;)

Ja idd net als de ME.
Wat wel klote is, als ik bij landmacht ga kan ik alleen bij de artillerie of de genie omdat ik over de 1,90 ben. Ik zou graag bij de infanterie willen maar daat gaat helaas tot 1.90.
De artillerie is nog het enige wat een soort van gevechtsfunctie is, maar of dat nou mijn ding is?

ga bij de marechassee, dan heb je politie EN leger bij elkaar;)

Terug
Naar boven