AndroidHealthClinic

Bij de politie of landmacht na mijn HAVO

al die linkse dingen wat hier gezegd worden moet je niks van aan trekken man defensie is een heel mooi bedrijf en wat ook een voor deel van dat "hersenspoelen" is dat je een heel erg mooie basis voor de rest van je leven hebt je word er een nog hardere werker van gemaakt het voordeel van de marine tegen over de landmacht is dat ze daar dacht ik daar meer basis salaris krijgen als bij de landmacht he maar ga gewoon ff kijken wat een mooie functie voor je zou zijn

Jouw zinnen hebben geen begin en geen eind, het is een langverhaal zonder adem te halen.

in iedergeval wel mooi dat je meer basis salaris krijgt bij de marine, more money!

ey man heb je niet gedacht aan luchtmacht als chinook piloot? of heel mischien is straaljager piloot ook mogelijk. Zelf zou ik de luchtmacht in gaan als ik havo had maar ik ben opgescheept met een VMBO bullshit.

Maar ik zou voor landmacht kiezen ik vind het zelf een ERG mooie sector om in te werken. Het is wel zo dat je niet kan bodybuilden om een arnold figuur te krijgen maar als je op je voeding let en andere dan is het ook mogelijk om een goed fysiek te krijgen in de landmacht.

ja dus? vmbo bullshit, en daar laat je het dan bij zitten? dan ga je toch havo versneld doen? heb ik ook gedaan, ik had ook "maar" mavo. Toen 1 jaar havo gedaan en nu doe ik HBO. Alles kan :)

• Topic Starter Topic Starter
van de gevecht functies kan ik alleen maar bij de artillerie bob, ik ben over de 1,90.
en laag beginnen ga ik niet doen dan kon ik net zo goed met vmbo al het leger in, respect krijg je vanzelf als je goed je best doet. En
ik vind het ook zonde om met havo en misschien vwo erachter als soldaat of onderofficier te beginnen. maar ik weet zowiezo niet of ik bij de landmacht ga want de artillerie lijkt me niks, ik zou graag bij de infanterie willen maar ben te lang.

van de gevecht functies kan ik alleen maar bij de artillerie bob, ik ben over de 1,90.
en laag beginnen ga ik niet doen dan kon ik net zo goed met vmbo al het leger in, respect krijg je vanzelf als je goed je best doet. En
ik vind het ook zonde om met havo en misschien vwo erachter als soldaat of onderofficier te beginnen. maar ik weet zowiezo niet of ik bij de landmacht ga want de artillerie lijkt me niks, ik zou graag bij de infanterie willen maar ben te lang.

Voor allebei de werkgevers zul je afgekeurd worden. Misschien niet op het fysieke maar wel op het psychologische gedeelte.

ik ken zat lange mensen bij de infanterie.

ik voel me al een stuk veiliger nu ik weet dat jij ons in de toekomst gaat verdedigen

maare allemaal kanslozen, mensen die het leger ingaan. er is helemaal niks stoers aan zoals in films, spelletjes en je doet het niet voor je vaderland maar politiek

ik voel me al een stuk veiliger nu ik weet dat jij ons in de toekomst gaat verdedigen

maare allemaal kanslozen, mensen die het leger ingaan. er is helemaal niks stoers aan zoals in films, spelletjes en je doet het niet voor je vaderland maar politiek

Op jouw leeftijd heb je gelukkig de ervaring en kennis om dit soort uitlatingen te doen.:rolleyes:

Op jouw leeftijd heb je gelukkig de ervaring en kennis om dit soort uitlatingen te doen.:rolleyes:

Hoe zit het volgens jouw dan? wat voor nut heeft het om je leven voor anderen op het spel te zetten. en als je mensen wilt helpen kan dat ook op andere manieren

Hoe zit het volgens jouw dan? wat voor nut heeft het om je leven voor anderen op het spel te zetten. en als je mensen wilt helpen kan dat ook op andere manieren

Rijkdom moet je kunnen beschermen, anders pakken anderen het van je af.

Ja nu je het zegt kerel, het heeft echt geen nut nee.
Laten we maar hopen dat al die idioten ermee ophouden....is veel beter.

Ja idd net als de ME.
Wat wel klote is, als ik bij landmacht ga kan ik alleen bij de artillerie of de genie omdat ik over de 1,90 ben. Ik zou graag bij de infanterie willen maar daat gaat helaas tot 1.90.
De artillerie is nog het enige wat een soort van gevechtsfunctie is, maar of dat nou mijn ding is?

Sinds wanneer??
Dit was vroeger 2.00m en heb ze langer gezien als zandhaas.

Waarom wordt je geen sokkenteller?
Zit je in het leger, je hebt een peppie pakje, waarschijnlijk een wapen en heeeeel veeel vrije tijd om te kunnen trainen en te vreten in de kantine.
Thuis in de kroeg kun je dan hele stoere verhalen vertellen over je semi-gevechtsfunctie, want een leek ziet dat toch niet....;):D

Hallo, volgend jaar is mijn laatste jaar HAVO en moet ik gaan beslissen wat ik wil gaan doen. Ik zit met twee keuzes: De landmacht en de politie ( politie-amstelland).
Zolang ik herinner wil ik al bij het leger ik zou dus naar mijn havo de korte officiersopleiding kunnen volgen van 1,5 jaar en daarna aan de slag als luitenant. Ik ben al naar vele landmacht dagen geweest en heb de laatste jaren veel geleerd over de landmacht. Maar de politie trekt mij ook erg aan, ik ken delen van Amsterdam erg goed en daarom voelt het denk ik wat vertrouwder. Bij de landmacht moet ik naar Brabant en voor de politie kan ik een 4 jarige opleiding volgen in Amsterdam. Als ik bij de politie zou gaan zou ik het reizen missen naar andere landen zoals de trainingen en uitzendingen. En de opleiding bij de landmacht is veel korter, dat is een voordeel.
De sfeer bij de politie trekt mij aan en bij de landmacht het uiterlijk.
Ik weet dat ik zelf moet beslissen maar toch wou ik vragen wat jullie zouden kiezen en waarom.

Mvg,

David

denk je nu echt dat je veel kans maakt wanneer ze info van jou, hier op DBB, laten uitlekken bij de politie?
:roflol:

met name je voorliefde voor wapens..........
;)

een voorliefde voor wapens, dus? en laat de rest maar zien dan zet je alleen jezelf voor schut want iedereen weet dat het grootste gedeelte wat ik hier zeg bs is. of denk je dat ik in het dagelijks leven een psychopaat ben? op andere foras gedraag ik me keurig maar op dbb kan ik al mijn onzin kwijt

en over mijn lengte, op de site staat dat je niet langer dan 1,90 mag zijn bij de infanterie en bij de cavalerie nog kleiner, ik ben nu precies 1,92 en ik groei nog door. maar volgende keer dat ik weer een bezoekje breng bij de landmacht zal ik het vragen

een voorliefde voor wapens, dus? en laat de rest maar zien dan zet je alleen jezelf voor schut want iedereen weet dat het grootste gedeelte wat ik hier zeg bs is. of denk je dat ik in het dagelijks leven een psychopaat ben? op andere foras gedraag ik me keurig maar op dbb kan ik al mijn onzin kwijt

ik heet Schutte van mijn achternaam, en mijzelf voor Schut zetten doe ik alleen op DBB.............voor de rest ben ik een keurig nette gezinsman!
:roflol:

oke, ik heet pakistan van mijn achternaam

Melis das

Hallo, volgend jaar is mijn laatste jaar HAVO en moet ik gaan beslissen wat ik wil gaan doen. Ik zit met twee keuzes: De landmacht en de politie ( politie-amstelland).
Zolang ik herinner wil ik al bij het leger ik zou dus naar mijn havo de korte officiersopleiding kunnen volgen van 1,5 jaar en daarna aan de slag als luitenant. Ik ben al naar vele landmacht dagen geweest en heb de laatste jaren veel geleerd over de landmacht. Maar de politie trekt mij ook erg aan, ik ken delen van Amsterdam erg goed en daarom voelt het denk ik wat vertrouwder. Bij de landmacht moet ik naar Brabant en voor de politie kan ik een 4 jarige opleiding volgen in Amsterdam. Als ik bij de politie zou gaan zou ik het reizen missen naar andere landen zoals de trainingen en uitzendingen. En de opleiding bij de landmacht is veel korter, dat is een voordeel.
De sfeer bij de politie trekt mij aan en bij de landmacht het uiterlijk.
Ik weet dat ik zelf moet beslissen maar toch wou ik vragen wat jullie zouden kiezen en waarom.

Mvg,

David

Hoi HOi
ik werk zelf ook bij de landmacht als instructeur en het is maar net waar je passie licht, buij de politie volg je 4 jaar lang interne opleiding tegen een lerling salaris van maximaal 1500 euro als je recht van de havo komt zul je het moeten doen met een 1000 euro.. de landmacht biedt daar al snel meer in op de kma start je met zon 1200 gemiddeld, verder heeft de landmacht veel meer fysieke en mentale trainingen, een betere studie mogelijkheid en snellere doorgroei in carriere..Ook de randvoorwaardes zoals voedingkosten en onderdak zijn goed geregeld en niet te vergeten het medische gedeelte kwil geen promotie praatje gaan houden want ik stop er zelf ook mee maar ik zal kiezen voor de landmacht

en ook qua keuringen is de landmacht veel toegankelijker..

maar misschien wil je beide en is de kmar iets??

anyway ik zou voor de landmacht gaan en als je vragen hebt mail me dan op andymacnab@hotmail.com

ps als je gaat solliciteren voor de politie moet je wel in bezit zijn van rijbewijs hou da rekening mee

grt BIG J

Terug
Naar boven