AndroidHealthClinic

Bij de politie of landmacht na mijn HAVO

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik weet het, maar dat spreekt me niet echt aan.
Ik ga vragen of het heel veel uitmaakt dat ik iets over de 1,90 ben zoja dan ga ik ik niet bij de landmacht. Het lijkt me niks om bij de logistiek of iets te gaan.

Je bent idd in eerste instantie politieagent. AT, ME etc zijn 'bijbanen'.

Trouwens, ik hoor niets over de salariskansen van een agent, dramatisch. Vind je dit belangrijk ga dan bij het leger.

Ja idd een eerste luitenant verdient heel wat meer dan een brigadier.

Maar als ik een bachelor zou halen bij de politie academie zou ik kunnen werken als inspecteur en ik denk dat dat niet slecht betaald.

Ik zou landmacht kiezen boven de politie.

Als je een baan zoekt voor het geld moet je voor iets anders gaan, want als je dat zegt bij de keuring dan red je het niet.

is marine niet iets?

Hoezo de marine dan?

Je bent idd in eerste instantie politieagent. AT, ME etc zijn 'bijbanen'.

Trouwens, ik hoor niets over de salariskansen van een agent, dramatisch. Vind je dit belangrijk ga dan bij het leger.

idd , als je zoiets echt aanspreekt kun je beter naar de marechaussee en dan doorstromen naar de BSB ;)

Nou,

1.Je gaat veel op reis naar mooie landen(bij de landmacht vaak minder mooi bv irak)
2.Je krijgt leuke bonussen voor varen en oefeningen(bij de landmacht heb je dit ook)
3.Met havo ook korte officiers opleidingen.
4.Opleidingen in Den helder is beter dan brabant.

Ja daar heb je wel gelijk in.
Een kennis van mijn vader is zee officier of zoiets, hij komt echt overal ter wereld.
Maar ik weet niet of het mijn ding is want je hebt dan natuurkunde 1 en wiskunde a nodig om officier te worden. En dat zijn juist de 2 vakken waar ik het minst goed in ben.

Ja piloot is ook een prachtige baan alleen kleine kans dat je slaagt.
Er is heel veel bij defensie dat mij aanspreekt, ik heb nog een jaar om te beslissen.

ik heb hetzelfde probleem voor marine wiskunde en natuurkunde ben ik gewoon slecht in.
Luchtmacht lijkt me ook erg mooi, bij de marine kan je ook helicopter piloot worden.

En je kan altijd proberen door de keuring van piloot(bij marine) te komen want als je dit niet haal kan je meestal wel gewoon bij de vloot komen.

Nog een optie is misschien marinier.

Ja helicopter piloot bij de marine is volgens mij wel wat makkelijker.
Als je piloot bij de luchtmacht wil worden kan je misschien ook eerst wat jaren als loader werken dus inladen en alles en mee in het vliegtuig. En ja die dyscalculie suckt, met havo en wis en natuurkunde zou ik een mooiere baan kunnen krijgen. En marinier ben ik ook te lang voor denk ik is wel wat zoals de landmacht alleen stukken zwaarder. Lang zijn heeft ook zijn nadelen.

Alleen piloot bij de marine kan alleen met Wiskunde B1 en niet dus a1 die ik heb.

Jep marechassee is een goede keuse maar als je dat meer het leger wil moet je bij bbp team gaan die worden ook uitgezonden enzo

beter een zus als h**r dan een wout als broer

Voor geen goud word ik een wout

etc etc

Marechassee zijn de ratten van defensie ^^

Defensie in zijn algemeenheid, klinkt mooi hoor... maar je bent echt vaak weg.
Je verdiend leuk, kan weinig uitgeven. Je loop alleen wat te ploeteren met zware bepakking door een k*t gebied waar een normaal mensen niet eens wil komen.

En bijv. afghanen kunnen minder goed schieten als onze troepen... maar als ze raken liggen de hersens wel uit je schedel.
Plus dat je ook dingen tegen komt als geëxcuteerde vrouwen en kinderen enzo.. ze hangen gewoon aan bomen enzo.

Je blijft altijd last hebben wat je daar mee maakt.

"Kun je wel lachen lui! maar het gebeurt!" Kpl. v.d Zee.

"Elk leven wat jij neemt, blijft bij je"

ey man heb je niet gedacht aan luchtmacht als chinook piloot? of heel mischien is straaljager piloot ook mogelijk. Zelf zou ik de luchtmacht in gaan als ik havo had maar ik ben opgescheept met een VMBO bullshit.

Maar ik zou voor landmacht kiezen ik vind het zelf een ERG mooie sector om in te werken. Het is wel zo dat je niet kan bodybuilden om een arnold figuur te krijgen maar als je op je voeding let en andere dan is het ook mogelijk om een goed fysiek te krijgen in de landmacht.

arnold zat ook in het leger, en hij heeft een redelijk arnold figuur op weten te bouwe!

Arnold had ook de perfecte genen voor bodybuilding en hij gebruikte erg veel aas

Terug
Naar boven