XXL Nutrition

Bij welk bf percentage cutten?

Casss

Cool Novice
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
78kg
Vetpercentage
10%
Zoals de titel luidt, bij welk bf percentage is het raadzaam te gaan cutten? Sta nu op iets van 15 a 16% (hoopt zich vooral op bij buik, armen vrij droog)

Wat is het meest effectief als je lange termijn doel voor ogen houdt? (Volgend jaar zomer 10%)

Die vraag van jou zijn miljoenen antwoorden op mogelijk, dat ligt gewoon helemaal aan jezelf.

Het enige wat ik kan zeggen is, maak je nu niet druk voor volgend jaar zomer.

Zoals de titel luidt, bij welk bf percentage is het raadzaam te gaan cutten? Sta nu op iets van 15 a 16% (hoopt zich vooral op bij buik, armen vrij droog)

Wat is het meest effectief als je lange termijn doel voor ogen houdt? (Volgend jaar zomer 10%)

afhankelijk, volgend jaar 10% en hoeveel zwaarder?
persoonlijk vind ik 15% ideaal om te onderhouden dan kan je er nog een clean bulk bij doen,
maar als je volgend jaar weer gewoon wil bulken moet je ietsje lager gaan als er veel bij komt.

en buikvet is een b*ch als armen en benen droog staan, heb er ook wat last van, aders over benen en armen en buikje, nadeel van te eten als paard zeker?

• Topic Starter Topic Starter
Naja mijn bf stijgt langzaam, logisch. Het maakt me niet echt veel uit, aangezien ik ook bruut vooruit ga in kracht en spiermassa. Maar is er een % bf wanneer het nadelig wordt voor je trainingen etc? en wanneer het meest effectief is te gaan cutten, of kan ik gewoon door bulken tot een procentje of 20 en dan cutten?

---------- Toegevoegd om 10:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:55 ----------

ja idd, armen staan dus redelijk droog.
ik weeg nu 83 en denk eind van het jaar rond de 90 te zitten.
mijn buik is super bol, sochtends iets minder welliswaar. maar als ik echt veel vreet/drink dan lijk ik wel zwanger:P meer mensen last van?

Naja mijn bf stijgt langzaam, logisch. Het maakt me niet echt veel uit, aangezien ik ook bruut vooruit ga in kracht en spiermassa. Maar is er een % bf wanneer het nadelig wordt voor je trainingen etc? en wanneer het meest effectief is te gaan cutten, of kan ik gewoon door bulken tot een procentje of 20 en dan cutten?

---------- Toegevoegd om 10:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:55 ----------

mijn buik is super bol, sochtends iets minder welliswaar. maar als ik echt veel vreet/drink dan lijk ik wel zwanger:P meer mensen last van
?
Vreselijk, bekijk me s'ochtends in de spiegel en me t-shirt zit los.
Precies voor het slapen soms steekt hij helemaal uit en lijkt net of ik in verwachting ben. :o

Die vraag van jou zijn miljoenen antwoorden op mogelijk, dat ligt gewoon helemaal aan jezelf.

Het enige wat ik kan zeggen is, maak je nu niet druk voor volgend jaar zomer.

Dit vind ik eigenlijk een vrij raar antwoord. Ik weet zeker dat de ene manier van bulk en cut cycles in te delen meer oplevert op langere termijn dan de andere.

En het is toch vrij logisch doelen te stellen?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Ik zou denken doorbulken vanaf nu tot maart volgend jaar en dan cutten? Of toch kleine cut tussendoor voor het psychologische aspect? Wat is het beste voor optimaal krachtbehoud?

Zodra de spiegel jou het idee geeft dat het tijd word om te cutten.. :thumbs:

Dit vind ik eigenlijk een vrij raar antwoord. Ik weet zeker dat de ene manier van bulk en cut cycles in te delen meer oplevert op langere termijn dan de andere.

En het is toch vrij logisch doelen te stellen?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Ik zou denken doorbulken vanaf nu tot maart volgend jaar en dan cutten? Of toch kleine cut tussendoor voor het psychologische aspect? Wat is het beste voor optimaal krachtbehoud?

Juist. Hier doelde ik eigenlijk op. Een hoog bf % heeft verder geen enkele nadelige gevolgen voor je training? Cutten wil ik vooralsnog liever niet omdat ik bang ben te moeten inleveren en als het ware 'stil' te staan.

Je kunt jezelf een max. stellen van +- 17.5%, als je daar bent pas je alles aan om daar onder te blijven en rustig verder te gainen.

mijn buik is super bol, sochtends iets minder welliswaar. maar als ik echt veel vreet/drink dan lijk ik wel zwanger:P meer mensen last van?

heb ik ook last van, is je maag en dat gaat dus niet weg als je cut :mad:

heb ik ook last van, is je maag en dat gaat dus niet weg als je cut :mad:

ik denk dat het wel weg gaat, ik heb het nml met grote hoeveelheid kh inname volgens mij. tijdens het cutten hopelijk geen last van ;)

---------- Toegevoegd om 11:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:37 ----------

Je kunt jezelf een max. stellen van +- 17.5%, als je daar bent pas je alles aan om daar onder te blijven en rustig verder te gainen.

ja zou kunnen, maar rustig gainen is niks voor mij, ik wil veel eten en zwaar trainen en de weegschaal omhoog zien gaan, zal wel flink moeten cutten vrees ik volgend jaar :rolleyes:

Heb het dit jaar tot de +/- 20 laten oplopen, en de cut valt dan best zwaar :sad:....

Tot welk % ga je cutten? Hoelang ben je ermee bezig?

Stond op +/- 20 @ 92kg, nu sta ik op 85 kg vet% weet ik niet. Ben nu 2 maandjes bezig, maar 1 maand geblesseerd geweest en niet kunnen cardio' en.

Ben nog lang niet tevreden, en ga gewoon door totdat ik klaar kom in de spiegel :roflol:. (gok 10-12%)

Laatst bewerkt:
Ik zou het persoonlijk nooit meer hoger laten oplopen tot een 12-13%.
Diep genoeg cutten en je Bf onder controle houden in de Bulk door wat cardio en voeding natuurlijk... Kijk maar naar wedstrijd BB'ers gaan nooit boven de 12%, de gains vallen dan ook veel meer op, stel je voor dat je op 20% 1kg vvm gaind of op 10% 1 kg vvm gaind je zal rap zien waar het verschil ligt.
Ik vind in shape zijn year on heel belangrijk, want je weet nooit wat je er te wachten kan staan

Terug
Naar boven