Sofia
Novice
- Waardering
- 0
Hoi iedereen,
Ik ben 19 jaartjes jong en ben nu vier maanden bezig met krachttraining. Het bevalt me enorm. Wat cardio betreft gebruik ik dat alleen om op te warmen, want ik heb geen vetverbranding nodig. Ik wil graag een wasbordje en voor de rest een licht gespierd lichaam, vandaar krachttraining. Informatie over voeding daar ben ik mee bezig.
Ik heb gemerkt dat ik 1 van de weinige jonge meiden ben die aan krachttraining doet op de sportschool. Dit vind ik wel jammer, omdat het alleen maar positief effect heeft. Maarja, vrouwen denken nu eenmaal dat ze binnen 1 maand een gespierd mannenlichaam hebben
. Behoorlijk vervelend. Laatst vroeg ik aan een jongen of hij mij een oefening wou uitleggen, hij vroeg wat mijn doel was. Ik antwoordde dat ik spiermassa wil opbouwen, hij reageerde vervolgens met ‘maar je wilt toch geen mannenlichaam krijgen?’ Dus ik uitleggen hoe het zit….maarja of hij het snapt weet ik niet.
Bij de dumbbells ben ik echt altijd de enige jonge vrouw, omringd door mannen.
Het is best vervelend om negatieve reacties te krijgen vanuit je omgeving. De meeste vrouwen op de sportschool zie je alleen bij de cardio, jammer. Bij mannen is het harstikke mooi en stoer om spieren te kweken, maar als vrouw zijnde wordt het door de meeste mensen als ‘niet nodig’ bestempeld heb ik het idee! Ik verwacht heus niet dat iedereen positieve reacties geeft, maar het beeld van vrouwen en krachttraining moet toch echt een keer veranderen.
Wie kent dit ‘probleem’? Hoe ga je ermee om?
Groetjes Sofia
Ik ben 19 jaartjes jong en ben nu vier maanden bezig met krachttraining. Het bevalt me enorm. Wat cardio betreft gebruik ik dat alleen om op te warmen, want ik heb geen vetverbranding nodig. Ik wil graag een wasbordje en voor de rest een licht gespierd lichaam, vandaar krachttraining. Informatie over voeding daar ben ik mee bezig.
Ik heb gemerkt dat ik 1 van de weinige jonge meiden ben die aan krachttraining doet op de sportschool. Dit vind ik wel jammer, omdat het alleen maar positief effect heeft. Maarja, vrouwen denken nu eenmaal dat ze binnen 1 maand een gespierd mannenlichaam hebben
. Behoorlijk vervelend. Laatst vroeg ik aan een jongen of hij mij een oefening wou uitleggen, hij vroeg wat mijn doel was. Ik antwoordde dat ik spiermassa wil opbouwen, hij reageerde vervolgens met ‘maar je wilt toch geen mannenlichaam krijgen?’ Dus ik uitleggen hoe het zit….maarja of hij het snapt weet ik niet.
Bij de dumbbells ben ik echt altijd de enige jonge vrouw, omringd door mannen.Het is best vervelend om negatieve reacties te krijgen vanuit je omgeving. De meeste vrouwen op de sportschool zie je alleen bij de cardio, jammer. Bij mannen is het harstikke mooi en stoer om spieren te kweken, maar als vrouw zijnde wordt het door de meeste mensen als ‘niet nodig’ bestempeld heb ik het idee! Ik verwacht heus niet dat iedereen positieve reacties geeft, maar het beeld van vrouwen en krachttraining moet toch echt een keer veranderen.
Wie kent dit ‘probleem’? Hoe ga je ermee om?
Groetjes Sofia

dus hard blijven knallen dus