AndroidHealthClinic

Binnen 1 maand mannelijk gespierd??!?!

Sofia

Novice
Waardering
0
Hoi iedereen,

Ik ben 19 jaartjes jong en ben nu vier maanden bezig met krachttraining. Het bevalt me enorm. Wat cardio betreft gebruik ik dat alleen om op te warmen, want ik heb geen vetverbranding nodig. Ik wil graag een wasbordje en voor de rest een licht gespierd lichaam, vandaar krachttraining. Informatie over voeding daar ben ik mee bezig.

Ik heb gemerkt dat ik 1 van de weinige jonge meiden ben die aan krachttraining doet op de sportschool. Dit vind ik wel jammer, omdat het alleen maar positief effect heeft. Maarja, vrouwen denken nu eenmaal dat ze binnen 1 maand een gespierd mannenlichaam hebben???. Behoorlijk vervelend. Laatst vroeg ik aan een jongen of hij mij een oefening wou uitleggen, hij vroeg wat mijn doel was. Ik antwoordde dat ik spiermassa wil opbouwen, hij reageerde vervolgens met ‘maar je wilt toch geen mannenlichaam krijgen?’ Dus ik uitleggen hoe het zit….maarja of hij het snapt weet ik niet.:( Bij de dumbbells ben ik echt altijd de enige jonge vrouw, omringd door mannen.

Het is best vervelend om negatieve reacties te krijgen vanuit je omgeving. De meeste vrouwen op de sportschool zie je alleen bij de cardio, jammer. Bij mannen is het harstikke mooi en stoer om spieren te kweken, maar als vrouw zijnde wordt het door de meeste mensen als ‘niet nodig’ bestempeld heb ik het idee! Ik verwacht heus niet dat iedereen positieve reacties geeft, maar het beeld van vrouwen en krachttraining moet toch echt een keer veranderen.

Wie kent dit ‘probleem’? Hoe ga je ermee om?

Groetjes Sofia

waarom kom ik nou nooit zo'n meid tegen :(
toppie dat je krachttraining doet en gewoon doorgaan, laat ze maar lullen ;)

haha ik ken het maar al te goed ja
toen ik 4 jaar geleden met powerliften begon kreeg ik van overal reacties dat ik er meteen zou gaan uitzien als een man blabla die onzin
toen woog ik 58kg, nu weeg ik er 66, dit zijn voornamelijk spieren ja, maar toch zie ik er nog op en top vrouwelijk uit, mensen hun mond vallen open van verbazing als ik zeg dat ik aan powerliften doe
dus mijn advies: doe gewoon lekker verder waar je je goed bij voelt, en wees gerust, het duurt eeeeeuwen voor je een mannenlijf hebt ;)

• Topic Starter Topic Starter
@ Enrico: en ik zou wel een traingingspartner willen hebben die serieus aan krachttraining doet! Thx

@ bikerbabe: echt cool dat je 8 kilo spiermassa hebt gekweekt, supermooi! Je hebt er dus ook ervaring mee, maar gaat gewoon door. Doe ik ook gewoon, want ik heb echt 'mijn ding' gevonden!!

Ten eerste; super dat je zo bezig bent.
Ten tweede; mensen weten niet waar ze het over hebben. Een vrouw heeft te weinig testosteron in haar lichaam om flinke spiermassa te kweken. Dus doe je het natural, zul je nooit "mannelijk gespierd" worden, of je moet jezelf volstoppen met androgene middelen. Een natuurlijk gespierde vrouw ziet er supermooi uit. je ziet idd veel vrouwen alleen maar cardio doen. Dan hebben ze nog zoveel vet weggewerkt, als er geen spiermassa aanwezig is, ziet het er nog slap uit.

Thx
Haha, dat is waar. Het lijkt mij dat je toch ook wat krachttraining moet doen om bijvoorbeeld de drilbillen weg te werken?
Ik heb dat verhaaltje al een aantal keer moeten vertellen, maar men wil het niet snappen....

Gewoon heel hard Spaans gaan schreeuwen tegen ze , als ze weer commetaar hebben. Moet je eens kijken hoe hard ze wegrennen!

Welke oefeningen wou je uitleg over hebben? Je kan ze gerust hierstellen of via p.m vragen. Echte serieuze sportsters moeten ook goede begeleidingen kunnen krijgen.

Misschien tijd om anders een andere sportschool te zoeken?

Haha, kan het proberen dat geschreeuw...maar dalijk wordt ik eruit gegooit:p

Ik heb een 2 keer getraind met een bodybuilder (m), dit vond ik echt te gek. Hij heeft mij onwijs veel uitgelegd!! Ik zou gewoon een keer van elk apparaat goede uitleg krijgen, want het is mij nu uitgelegd door iemand die niet zoveel ervaring heeft. Er staan wel plaatjes enzo, maarja. Soms hoef je maar 1 ding anders te doen en de oefening heeft niet echt veel zin. Snap je wat ik bedoel?

Ik ben nu pas vier maanden lid en zit er een jaar aan vast. Ik vermaak me er wel hoor, maar zou wel een trainingsmaatje willen die serieus aan krachttraining doet en mij de nodige dingen bijbrengt.

@ Enrico: en ik zou wel een traingingspartner willen hebben die serieus aan krachttraining doet! Thx

@ bikerbabe: echt cool dat je 8 kilo spiermassa hebt gekweekt, supermooi! Je hebt er dus ook ervaring mee, maar gaat gewoon door. Doe ik ook gewoon, want ik heb echt 'mijn ding' gevonden!!

als je naar antwerpen komt mag je met mij mee trainen hoor we hebben nog ongeveer dezelfde leeftijd ook :p
en nix is zo mooi als 2 mooie gespierde billen :heart: dus hard blijven knallen dus ;)

Zolang het vrouwelijk blijft is het mooi toch!

Antwerpen is te veeellll te ver hoor, ik woon in Den Haag!! Kom jij gezellig hierheen?

voor een dagje trainen en vreten no problem :p:D

Ja die vooroordelen krijg je er toch nooit uit. Misschien een idee om posters op te hangen in de gym, een soort campagne om uit te leggen dat vrouwen best KT kunnen doen zonder in een maand tijd op een man te gaan gelijken ;)

Helemaal niks tegen gespierde vrouwen. Het is JUIST sexy!! EN zo jong nog joh?? Keep up the good work. :cool:

Zolang het vrouwelijk blijft is het mooi toch!

Antwerpen is te veeellll te ver hoor, ik woon in Den Haag!! Kom jij gezellig hierheen?

Ik denk dat als jij dat bent op je avatar , dat heel dbb wel wil langs komen.

Waarom train je eigenlijk niet bij kneets?

duh haag... waar train je? :D

Haha, dat ben ik niet op m'n avatar. Heb wel zo'n strakke buik :D maar niet zulke mooie armen als haar. Ze heet Jillian Michaels, check maar ff op google, supermooi getraind lichaam. Zij is mijn voorbeeld!

Ik train niet bij Kneets want ik ben maar een beginneling, train bij Fit For Free.
Wie weet, over een aantal jaartjes zit ik ook bij Kneet:D

Wie uit Den Haag zitten hier nog meer op het forum en waar trainen jullie zoal?

Iedereen is onderaan begonnen. Als ik het zou doen zou ik het gelijk goed doen. Train gewoon een paar keer daar en wie weet bevalt het je wel. De mensen daar lijken mij in iedergeval veel gemotiveerd.

Ja die vooroordelen krijg je er toch nooit uit. Misschien een idee om posters op te hangen in de gym, een soort campagne om uit te leggen dat vrouwen best KT kunnen doen zonder in een maand tijd op een man te gaan gelijken ;)

Goed idee, wanneer beginnen we!!!

Iedereen is onderaan begonnen. Als ik het zou doen zou ik het gelijk goed doen. Train gewoon een paar keer daar en wie weet bevalt het je wel. De mensen daar lijken mij in iedergeval veel gemotiveerd.

Je hebt gelijk hoor, voor alles is een begin. Maar heb het wel naar mijn zin waar ik nu zit en het is 3 minuten van mijn huis, lekker dichtbij.
Ik ben nu spiermassa aan het kweken, kracht en conditite wat opbouwen. Lukt prima bij FFF. Wat de gemotiveerde mensen betreft, dat is inderdaad een groot pluspunt bij Kneets, maar voorlopig zit ik nog vast aan mijn contract. Dus in de toekomst, wie weet

Terug
Naar boven