MuscleMeat

Blessure eerste rib kraakbeen :( hulp gevraagd

Bezoekers in dit topic

Jacko84

Novice
Lid geworden
13 nov 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
82kg
Vetpercentage
9%
Hello,

Graag schets ik heel kort even het probleem.
Vorige jaar, was ergens in mei 2017, was ik aan het bankdrukken. Niet heel zwaar, maar voelde plots een pijnscheut naast mijn sternum, aanhechting clavicula.
De pijn erna begon heviger te worden, maar nooit om te zeggen dat ik het uitschreeuwde van de pijn.

Sindsdien dat moment is er een zwelling op die plaats. Het is zelf zichtbaar door een (aansluitende) T-shirt.
We zijn nu exact 1 jaar later en ik ben nog geen stap verder!!
Ik ben bij zeker 6 dokters en professoren geweest, een echo, CT scan, MRI, 4x cortisone gehad, hyaleronzuur inspuiting, curcuma supplementen, pijnstillers, ontstekingsremmers, ... noem maar op.
NIETS werkt. Ik heb ook eens 3 maanden geen gewicht meer aangeraakt. Het beterde ook niets...
Ondertussen ben ik 10 kilo spieren kwijt. Héél motiverend :(

De zwelling blijft aanwezig alsook de pijn. De pijn blijft overigens ook persistent aanwezig. Geen helse pijn, maar wel continu aanwezig. Dit is zelf bij gewone bewegingen, zoals kousen aantrekken of kleren aan/uitdoen. Ook heb ik de laatste weken veel pijn aan mijn trapezius, waarschijnlijk door overcompensatie.

De dokters zeggen dat de blessure niet kan geopereerd worden. Is dit het nu?
Pijn voor de rest van mijn leven?? Ben ik nu echt de enige die dit probleem heeft?
Kent er iemand een dokter/prof in die soort zaken die mij kan helpen.

Ik ben er echt volledig depressief van geworden. Laat er mij volledig in meeslepen en sluit mijn sociaal leven volledig af :(
 
Lijkt mij dat je nu meer baat hebt bij een psych dan een andere hulpverlener.

Zwelling overgang sternum/ clavicula of 1ste rib/ sternum hebben veel mensen. Kan gewoon je bouw zijn en anders slijtage, in beide gevallen doe je er niks aan en zal ook niet weggaan. M.i. puur cosmetisch iets en geen probleem, heb hetzelf ook en vind het geen probleem. Bij mij doet het echter geen pijn soms wat gevoelig rondom borstbeen maar ook niet meer dan dat, pijn is echter subjectief.
 
ik heb precies hetzelfde probleem, het is precies een drukkend gevoel op de borstkas, en bij sommige kleine bewegingen heb je een 'knarsend' gevoel tussen je ribben? als ik dat heb dan moet ik mijn helemaal uitrekken tot dat mijn borstkas kraakt en dan voelt het weer 'beter'
 
Ga eens langs de chiropractor en laat hun jouw scans opvragen. Deze mensen hebben zoveel kennis en kunnen je misschien wel helpen.
 
Back
Naar boven