XXL Nutrition

Blessure Tijdens Kuur Wat Te Doen?

B0tjeBuilder

Advanced Bodybuilder
Waardering
392
Lengte
1m86
Massa
82kg
Vetpercentage
8%
ik zit nu in week 5 van me kuur.
en merk bij borst dat ik pijn in de voorkant van me schouder krijg
wat raden jullie mij aan? rust nemen? of... door gaan
heb ooit een soort gelijke blessure gehad in het begin periode van me trainings tijd

het gewicht maakt verder niet uit.... of ik nu 40kg BP doe of 100 pijn blijft hetzelfde
me werkt helpt ook totaal niet, belast het constant op me werk

2rom0rc.jpg - 285062

Dat is wel k*t, sla de oefeningen die pijn doen eens een weekje over, ga ook naar de dokter en vraag een weekje ziekteverlof..veel beterschap!

Wat voor soort blessure hebben we het over? Een gescheurde pees, spier of heb je een ontsteking?

• Topic Starter Topic Starter
ik vermoed dat het een aanhechting is.

heb alleen bij borst/press oefeningen last
en bij fly's enzo

bij schouders niks geen last weer
die kan ik dood pompen

ziekteverlof gaat hem niet worden.
gaan ze het weer om me trainen gooien.

altijd als ik iets mankeer gooien ze het op me trainen :D

Laatst bewerkt:
Zijn heel vaak de aanhechtingen in schouder hoor je veel en Ellenboog
Zou zelf die oefeningen ff niet meer doen.
Wat ook heel belangrijk is met zoon soort dingen hele goeie warming up
En goed strekken.
Ik heb last van me Ellenboog al 2 jaar als ik niet goed opwarm voel ik het de dag erna
Doe ik goed opwarmen rekken enz heb ik er weinig of geen last van.
Kijk maar uit vooral nu in de kuur dalijk na je kuur moet je ook nog kunnen trainen

wat doen jullie kwa warming up

kan bijna geen enkele borst oefening doen zonder pijn
alleen cable fly's waar de kabels laag zitten voel ik niks

Laatst bewerkt:
wat doen jullie kwa warming up

kan bijna geen enkele borst oefening doen zonder pijn

Ok, misschien kun je je kuur dan ombuigen naar een recovery cycle. Iets met HGH, Anavar, Bold, Deca, lage dosis test, TB500, peps etc. Het lijkt erop dat je nu niet het maximale uit je kuur haalt.

moet wel zeggen dat de pijn niet extreem is!
heb wel vaker door dit soort blessure's heen getraint.

en om nou weer ff 700/800 gear te halen om te herstellen is ook niet echt iets wat ik wil

Ik doe wel wat cardio voor op te warmen niet lang maar wel om me spieren enz ff warm te laten worden en dan goed rekken.
Vind zelf roei apperaat wel relax voor beetje op te warmen en dan na je navel toe roeien zeg maar 10x ofz dan iets hoger voor je schouders ook een beetje.
En dan de roeistang onderste boven vast houden zodat je je bicep ook beetje opwarmt
En dan wel goed rekken

Had daar vroeger ook vaak last van, probeer eens het volgende voor je je spieren belast:
- houd je armen horizontaal gestrekt(dus alsof je met je lichaam aan het kruis genageld bent)
- maak nu hele kleine rondjes met je armen(terwijl je ze dus gestrekt blijft houden)
- doe dit zowel achterstevoren als van voren
Als het goed is voel je die spieren behoorlijk irriteren. Hete balsem of heatpads willen ook wel goed helpen. Succes.

Pompen..touwtjespringen..of zoals hierboven beschreven, prima om op te warmen.

Is best grote kans niks aan de hand is en geen blessure... Ik heb ook altijd rond de 4 a 5 week dat ik naar 1 oefening me voorkant schouders vol schieten en amper verder kan van de pijn... iets langer rust nemen en dan gaat het vaak wel weer...

Gewoon naar je lichaam luisteren, wacht desnoods nog een week af en zie hoe het vordert!

Word je niet beter zou ik overwegen om te stoppen, hoe spijtig dit ook is maar je kuur afmaken en de problemen vergrootten, daar ga je op langere termijn het probleem vergroten en lang aan de kant zitten en alles waar je voor gewerkt hebt verliezen en gedemotiveert geraken!

In ieder geval succes en hoop dat de blessure al bij al meevalt. Toevallig geen winny in kuurtje?

Een goede warming up neemt gewoon 10 minuten in beslag. Even op de crosstrainer, wat rotator cuff oefeningen, licht opdrukken, face pulls, power cleans, uitstappen naar voren en opzij etc, alle spiergroepen even rekken, focussen en dan aan de gewichten. In een paar setjes opbouwen en dan je knalsets. Warming up is niet even een licht setje en dan knallen.

Ot; even geen zware pressbewegingen voor een week of twee, daarna rustig opbouwen en kijken hoe het voelt. Richt je maar even op je rug en benen.

veeel voorkomende blessure! vaak idd tijdens kuren door het onevenredig toenemen van kracht ;)
heb 'm zelf ook nog steeds vanuit een (ver) verleden :o

Precies zoals Porterhouse aangeeft GOED stretchen voordat je gaat trainen (niet alleen vóór schouders!)
Buiten de oefeningen in dat filmpje vind ikzelf de oefening met een "bezemsteel"'of handdoek welke je wijd vastpakt en met gestrekte armen zover mogelijk boven je hoofd naar achter beweegt erg goed!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

denk niet dat ik dit kan oplossen door te rekken en te strekken maar zal het zeker toepassen!
ben ook ff van plan een aangepast schema voor borst te doen

GEEN PRESSES/ of andere oefeningen die voorkant schouders belasten.
dus kan eigenlijk alleen Cable Fly's laag doen

ga ik 6 setjes van doen. iedere keer dat ik ga trainen. en verder geen borst trainen.
heb het "geluk" dat me borst genetisch een goeie bouw heb. dus wel wat voor loopt

des noods doe ik het 2 weken zo. kan dit pijn vrij! voor de rest kan ik gewoon 100% trainen

@XXLtje
kan niet van de toename van kracht komen, ik word amper sterker als ik kuur. wel zwaarder :S
me krachtstats zijn in principe nog het zelfde als eerst... alleen een extra rep

denk dat de roids mijn aanhechtingen beschadigen. staat winny nogal bekent om toch
heb zowiezo vaak last van aanhechtingen al een jaar, alleen niet deze specefieke aanhechting

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven