AndroidHealthClinic

Bloeddruk wel of niet goed?

Doffer

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m72
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Kom ik bij de doc om mijn bloeddruk op te laten meten. conclussie te hoog.
Voor dat ik heen ga voel ik al de spanning stijgen en ga ik er van uit dat hij te hoog is. Echter in de zelfde situatie thuis is mijn bloeddruk indd te hoog 170-92. Maar ben ik rustig en meet ik weer zie ik dat mijn bloeddruk al weer een stuk lager ligt 140-85. Meet ik nog een paar keer is mijn bloeedruk zelf 118-73.

Komt het nu door de spanning dat mijn bloeddruk zo hoog word of is mijn bloeddruk nu echt slecht.

Dat heet het witte jassen syndroom. Als je thuis een goede bloeddrukmeter hebt zou ik me geen zorgen maken.

Tip: lekker op zaterdagochtend in bed meten als je volledig relaxed bent. Drie metingen doen en het gemiddelde nemen. Dan de meter een maand of 2 in de kast zetten. Je moet jezelf niet gek maken.

• Topic Starter Topic Starter
Thnx, ja ik ben nog al snel een drukte maken en heb snel stress, komt puur door mij zelf want maak me altijd snel te druk om niets.

Kan heel goed hoor dat door spanning omhoog schiet, ik zal me er niet te veel druk om maken tenzij de dokter aangeeft dat er iets aangedaan moet worden.
Ik heb door stress ook een te hoge bloeddruk maar eerst moet de oorzaak van de stress eruit.

Een keer een hoge meting zegt eigenlijk bijna niks, maak je dus geen zorgen!

Terug
Naar boven