XXL Nutrition

Weer fit worden na een dubbele hernia (mijn ervaring)

Hoort er zeker bij, die in de schouder moet ik even in de gaten houden. Maar we blijven gewoon trainen :thumbup:
Ja precies. Gewoon elke dag op komen dagen. Er is altijd wel een excuus:
-ik ben al 2 weken oververmoeid
-suf van de pijnstillers die je gister moest nemen
-tendonitis
-is tillen echt niet slecht voor mn rug?

Antwoord:
Ik doe dus gewoon voorzichtig, doe mn fysio warming up en ik doe dit al 3,5 jaar, pre workout erin en gaan.

Geen bullshit soldaat! (Zeg ik tegen mezelf en ik ben een mega hippie kunstenaar).

Dit betekent echt zoveel voor de rest van mn leven ook. Die geen bullshit shut up your resistance mentaliteit.

• Topic Starter Topic Starter
Ja precies. Gewoon elke dag op komen dagen. Er is altijd wel een excuus:
-ik ben al 2 weken oververmoeid
-suf van de pijnstillers die je gister moest nemen
-tendonitis
-is tillen echt niet slecht voor mn rug?

Antwoord:
Ik doe dus gewoon voorzichtig, doe mn fysio warming up en ik doe dit al 3,5 jaar, pre workout erin en gaan.

Geen bullshit soldaat! (Zeg ik tegen mezelf en ik ben een mega hippie kunstenaar).

Dit betekent echt zoveel voor de rest van mn leven ook. Die geen bullshit shut up your resistance mentaliteit.

Klopt, je kan beter aanpassen en door gaan dan niks doen.
Met een goede mentaliteit kom je veel verder, we gaan gewoon door!

Heb gelijk een vraagje voor de ervaren mensen onder ons.
Ik heb op maandag squats, woensdag deadlifts en vrijdag lunges.

Nu voel ik mijn knieën met squats/dealifts wel iets, maar niks zorgwekkends. Echter met lunges voelt het gewoon erg vervelend, ik zit er aan te denken om deze te vervangen.
Waarschijnlijk is het gewoon bagger techniek, maar het is jammer als het een bottleneck word voor mijn training.

Zou ik deze op vrijdag kunnen vervangen met squats? En dan iets lager in gewicht dan op maandag. Of kan ik dan beter iets van step-ups doen of de legpress pakken?

Mijn schema:

Maandag:
- Backsquat
- Bench press
- Lat pulldown
- Romanian deadlift
- Assisted dips
- Standing calf raises

Woensdag:
- Deadlift
- Military press
- Chest-supported dumbbellrow
- Leg extensions
- Cable flye
- Crunch
- Dumbbell skull crusher

vrijdag:
- Dumbbell walking lunges
- Dumbbell incline press
- Reverse grip lat pulldown
- Barbell hip thrust
- Seated facepulls
- Dumbbell leteral raises
- Lying leg curl

Over het algemeen gaat het lekker, gister mijn squat pr kunnen verhogen van 70kg naar 76kg. Morgen kijken hoe de deadlift gaan, heb er zin in :D.

Vandaag was het tijd voor de deadlift. Van te voren een filmpje gekeken van Layne Norton: how to deadlift, hier heb ik wat tips uitgehaald. Schoenen met te dikke zolen uitgedaan tijdens het liften en de riem iets hoger geplaatst
Resultaat:

Week 3 deadlift:

5x 44
5x 50
5x 56
2x 60
2x 70
1x 74

Week 4 (deze week) deadlift:
5x 50
5x 60
5x 70
2x 80
1x 90

Ik had het idee dat ik zeker nog wat over had, maar ik wilde eerst eens kijken hoe het met mijn rug voelde. Tot nu toe geen zenuwpijn, geen rug klachten, helemaal niks!
Volgende week begin ik iets hoger in gewicht en gaat de 100 er aan.
Het is te merken dat het veel harder gaat vergeleken jaren terug toen ik van 0 begon en ik denk dat mijn voeding ook goed in orde is.
Er is zeker nog veel verbetering voor techniek, maar beetje bij beetje gaat dat vooruit.

Merk lichamelijk dat ik ook vrij snel verander, dus dit alles motiveert enorm, ik had meer bottlenecks verwacht van te voren.
Bij de volgende meting (over anderhalve week), zal ik wat foto's posten van de laatste 2 maanden.

Nu voel ik mijn knieën met squats/dealifts wel iets, maar niks zorgwekkends. Echter met lunges voelt het gewoon erg vervelend, ik zit er aan te denken om deze te vervangen.
Waarschijnlijk is het gewoon bagger techniek, maar het is jammer als het een bottleneck word voor mijn training.

Zou ik deze op vrijdag kunnen vervangen met squats? En dan iets lager in gewicht dan op maandag. Of kan ik dan beter iets van step-ups doen of de legpress pakken?
Heb je het ook bij niet-walking lunges? Je hebt daar zoveel variaties van. Lunges vragen best veel van je stabiliteit, dat kan een toegevoegde waarde hebben.

Heb je het ook bij niet-walking lunges? Je hebt daar zoveel variaties van. Lunges vragen best veel van je stabiliteit, dat kan een toegevoegde waarde hebben.

Ja, beide voelen gelijk vervelend. Het zal een samenspel zijn van nu een groeispurt in gewichten op alle oefeningen en dan de lunges die niet helemaal lekker gaan.
Heb even net even filmpjes gekeken, ik zou een split squat lunge kunnen proberen eerst. Dat lijkt minder van de stabiliteit te vragen, en dan eerst zonder gewicht.

Bij de leg extensions ervaar ik ook wel iets van last, maar dat valt ik het niks bij de last die ik ervaar met lunges.

Vandaag weer lekker wezen trainen, huidige stats:
Squat: 1x90kg
Bench: 1x68
Deadlift: 1x90kg (woensdag poging voor de 100 :D).

Er zit elke week dat ik ga weer een enorme vooruitgang in.
De rug geeft eigenlijk geen beperking op dit moment, de knieën helaas wel een beetje. Vandaag met rekverband om de knieën getraind voor de squats, dat ging prima.

4 augustus heb ik een meting in de sportschool en zal ik alles posten incl foto's.

Vandaag gebeld door de dokter, testosteron waarde was 18,6 nmol/L. Dit op een vet % van rond de 20 en cut op 1700 kcal voor 2 maanden voor het prikken.
Is dit een redelijke waarde voor een man van 34? Ik lees online dat de range erg breed is.

4 augustus heb ik een afspraak met de dokter om alles verder te bespreken.

Vandaag gebeld door de dokter, testosteron waarde was 18,6 nmol/L. Dit op een vet % van rond de 20 en cut op 1700 kcal voor 2 maanden voor het prikken.
Is dit een redelijke waarde voor een man van 34? Ik lees online dat de range erg breed is.

Alles boven de 12 is normaal en onder de 8 zorgelijk. Dacht ik.

Hoogte van test zegt niet hoe je je voelt, hoe gezond of hoe mannelijk je bent.

Laatst bewerkt:
Alles boven de 12 is normaal en onder de 8 zorgelijk. Dacht ik.

Hoogte van test zegt niet hoe je je voelt, hoe gezond of hoe mannelijk je bent.
Er zijn wel wat klachten afgelopen 1,5 jaar. Zoals lager libido, hoge cholesterol, hoge bloeddruk, veel vermoeid.
Nu is het ook niet zo raar aangezien het laatste jaar niet al te best was, zo lang op bed liggen zal ook niet mee werken.
Misschien trekt het ook allemaal vanzelf bij nu ik weer actief ben. Ik ga van de week eens overleggen met de dokter.

Bedankt voor je berichtje, ik ben blij dat de testosteron dan in ieder geval goed zit :D

Je test is normaal. Niks mee aan de hand. Laat je geen trt aanpraten door YouTube.

Je test is normaal. Niks mee aan de hand. Laat je geen trt aanpraten door YouTube.
Dat lijkt mij inderdaad totaal niet nodig met deze waarde. Eens kijken of het ook andere oorzaken kan hebben.

Misschien is gewoon zo door gaan ook al voldoende 😁.

Dat lijkt mij inderdaad totaal niet nodig met deze waarde. Eens kijken of het ook andere oorzaken kan hebben.

Misschien is gewoon zo door gaan ook al voldoende 😁.
Ikzelf had iets van 10 of 12 nmol/L. Maar niks wijst erop dat ik lage test zou hebben, al dacht ik wel dat t laag was.

Dat zolang je binnen de marges valt er onderlinge verschillen zijn en dat de hoeveelheid testosteron niet alles zegt. Anderzijds hebben advocaten vaak een hoger gehalte dan OvJ's

Was er niet zo'n BNN programma waar na een proef bleek dat een stoere rugbyspeler het laagste gehalte had?

EDIT: het was de VPRO en Sunny Bergmans.

Dat zolang je binnen de marges valt er onderlinge verschillen zijn en dat de hoeveelheid testosteron niet alles zegt.

Was er niet zo'n BNN programma waar na een proef bleek dat een stoere rugbyspeler het laagste gehalte had?
Marges (die regelmatig veranderen) zeggen niet waar iemand vandaan komt. Ik kan mij niet voorstellen dat je lekker in je vel zit als dat ineens hard daalt.
Geen idee. Was die off voor het programma? :o

Marges (die regelmatig veranderen) zeggen niet waar iemand vandaan komt. Ik kan mij niet voorstellen dat je lekker in je vel zit als dat ineens hard daalt.

Geen idee. Was die off voor het programma? :o
Helaas heb ik geen "nulpunt" van voor dat ik alle klachten kreeg. Dat zou nu wel fijn geweest zijn.
Nu is er wel veel ruimte om er zelf nog wat aan te doen, zoals vet% laten zakken. We gaan er gewoon voor 😁.

Terug
Naar boven