Fitness Seller

Bloedonderzoek resultaten.

JayB

Advanced Bodybuilder
Waardering
23
Ik dacht ik ga maar eens een bloedonderzoek doen en hier zijn mijn resultaten. Ik ben 20 jaar en vind mijn waarden erg laag.

20 jaar
VP van ongeveer 13-14pr max

Albumine 42,9
Oestradiol 0,09
Lh 3,4
Fsh 1,9
Testosteron 11,2
Shgb 35
Vrij androgenen index 31,9

Ik ben de laatste weken en maanden erg down en moe en heb al langere tijd nergens echt zin in. Libido is redelijk verschillend en wil vaak op mezelf zijn.mBen naar de huisarts geweest hiervoor maar deze wilde niet prikken voor endo onderzoek maar wel voor het gebruikelijke waar ze naar kijken. Ze vroeg dus of ik spierversterkende middelen gebruik. Hierop antwoorde ik nee maar heb ik het verleden wel eens wat orals gepopt en netjes negakuurd , is ook al weer een half jaar geleden.

Wat nu ?
Zou ik evt trt kunnen overwegen oid?

Hulp is zeer welkom

Wat vond je endo hiervan? Je waardes zijn wel laag voor een 20 jarige maar in NL doen ze amper aan TRT vooral als je zo jong bent.

Vragen waarom je huisarts je niet wilt helpen, je testosteron gehalte is wel laag hoor! De rest weet ik even uit mijn hoofd niet.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb dit bij een particulier laten doen omdat ik wilde weten wat mijn waarden waren. De reden dat ze niet wilden controleren hierop was omdat ze geen reden hiervoor had. Ik leefde volgens haar een eentonig leven en deed niet vaak wat leuks, k moest dus wat vaker leuke dingen gaan doen en ze vroeg ook nog of k wel blij was met mijn vriendin.

Ik ga nog eens een keer langs bij de dokter en of zoek een andere. Ik heb haar wel verteld dat ik in de toekomst gebruik wilde maken van spierversterkende middelen omdat ik competities wil gaan doen in bodybuilding en hierop antwoorde dat ze hier niet aan mee wilde werken omdat ze hierop tegen is.

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:06 ----------

Wat vond je endo hiervan? Je waardes zijn wel laag voor een 20 jarige maar in NL doen ze amper aan TRT vooral als je zo jong bent.

Mochten ze me niet willen helpen dan ga ik het mezelf voorschrijven en dan een keer off omdat m'n waarden dan zo laag zijn dat ze wel moeten helpen.

Ik heb haar wel verteld dat ik in de toekomst gebruik wilde maken van spierversterkende middelen omdat ik competities wil gaan doen in bodybuilding en hierop antwoorde dat ze hier niet aan mee wilde werken omdat ze hierop tegen is.

Zullen weinig doktoren zijn die daar positief op zullen reageren ben ik bang.

Hoe is je vitamine D inname? En hoe zit je in vetten?

Ik heb dit bij een particulier laten doen omdat ik wilde weten wat mijn waarden waren. De reden dat ze niet wilden controleren hierop was omdat ze geen reden hiervoor had. Ik leefde volgens haar een eentonig leven en deed niet vaak wat leuks, k moest dus wat vaker leuke dingen gaan doen en ze vroeg ook nog of k wel blij was met mijn vriendin.

Ze was je aan het versieren. Dit is codetaal voor voor 'haal je puddingbuks uit je broek en pomp me vol'.

Maarja, door je lage testosteron waardes had je dat niet door hè:trollface:

Zullen weinig doktoren zijn die daar positief op zullen reageren ben ik bang.

Hoe is je vitamine D inname? En hoe zit je in vetten?

Vetten rond de 100gr minimaal. Heb eigenlijk altijd 1gr per kg aangehouden maar omdat ik vocht vast houd van veel Carbs heb ik het nog verder opgeschroefd . Vitd slik k 5000iu per dag. De dokter had daar ook een aanmerking op. Dat het slecht is voor m'n calcium en shit.

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

Ze was je aan het versieren. Dit is codetaal voor voor 'haal je puddingbuks uit je broek en pomp me vol'.

Maarja, door je lage testosteron waardes had je dat niet door hè:trollface:

Hahahahahah. Was het maar een lekkere dokter......

Vetten rond de 100gr minimaal. Heb eigenlijk altijd 1gr per kg aangehouden maar omdat ik vocht vast houd van veel Carbs heb ik het nog verder opgeschroefd . Vitd slik k 5000iu per dag. De dokter had daar ook een aanmerking op. Dat het slecht is voor m'n calcium en shit. ---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ---------- Hahahahahah. Was het maar een lekkere dokter......

Dan zit je idd wel laag, beetje tegen de ondergrens aan. Lastig..

Dan zit je idd wel laag, beetje tegen de ondergrens aan. Lastig..

En het verklaard echt heel veel mbt trainen. Ik ben niet echt sterk voor mijn fysiek, mensen die net trainen gaan in kracht sneller vooruit dan ik.... Ik zet wel massa aan maar kom ook redelijk wat aan in vet als ik buiten m'n schema eet. Ik heb wel een redelijk goed frame en een mooie basis. Mijn trainingsmaatje was geschokt over mijn waarden.... Ik zat gewoon te shaken van het resultaat. Pff....

En het verklaard echt heel veel mbt trainen. Ik ben niet echt sterk voor mijn fysiek, mensen die net trainen gaan in kracht sneller vooruit dan ik.... Ik zet wel massa aan maar kom ook redelijk wat aan in vet als ik buiten m'n schema eet. Ik heb wel een redelijk goed frame en een mooie basis. Mijn trainingsmaatje was geschokt over mijn waarden.... Ik zat gewoon te shaken van het resultaat. Pff....

Ja op jouw leeftijd met een gezonde levenswijze en gewichttraining, dan zijn dat echt lage waarden. Op welk tijdstip heb je je bloed laten trekken?

hoe hoog horen die waardes normaal te zijn dan?

Voor iemand van mijn leeftijd tussen de 20-35. K ben een bejaarde lul met mijn waarden......

---------- Toegevoegd om 15:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:42 ----------

Ja op jouw leeftijd met een gezonde levenswijze en gewichttraining, dan zijn dat echt lage waarden. Op welk tijdstip heb je je bloed laten trekken?

In de ochtend . Rond een uur of 7-8

---------- Toegevoegd om 15:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:43 ----------

Heb ik expres vroeg gedaan omdat ik wist dat het in de ochtend op z'n hoogst is en gedurende de dag afneemt.

Tussen de 10 en 35, met 10 als absolute ondergrens.

JayB, wat was je Vrije Testosteron? Heb je die laten trekken? Die zou namelijk best eens goed binnen de waarden liggen gezien je SHBG en Oestradiol mooi tussen de referentie waarden zitten.

Je Albumine trouwens ook..

Die was 31 op een schaal van 30-150.

Hier zijn de waarden.

bloed onderzoek.jpg

Wat was je oral only cycle en nakuur?

Das echt net aan hoor he. Misschien zelf al wat in gaan lezen over TRT?

Ja heb ik al gedaan ja. Lijkt me wel iets ja. Hoop wel dat ik er nog kinderen mee kan krijgen maar dit schijnt af te hangen van het feit of je berhaupt al vruchtbaar was of niet.

Wat zijn de stappen die ik kan nemen om voor trt geschikt te zijn. Aangezien mijn dokter een b*ch is heb ik aan haar geen hol.... Mijn moeder zei al. Bel der op en vertel haar het verhaal dat ik particulier deze resultaten heb verkregen omdat ze het zelf niet wilde laten meten.

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

Wat was je oral only cycle en nakuur?

Epistane met nolvadex
Had nergens last van, geen acne geen atrophy. Alleen droge joints en backpumps. Nolvadex gaf me de acne naderhand

Ja heb ik al gedaan ja. Lijkt me wel iets ja. Hoop wel dat ik er nog kinderen mee kan krijgen maar dit schijnt af te hangen van het feit of je überhaupt al vruchtbaar was of niet. Wat zijn de stappen die ik kan nemen om voor trt geschikt te zijn. Aangezien mijn dokter een b*ch is heb ik aan haar geen hol.... Mijn moeder zei al. Bel der op en vertel haar het verhaal dat ik particulier deze resultaten heb verkregen omdat ze het zelf niet wilde laten meten.

Ik zou sws eerst even kijken wat de doc zegt, alleen al om te kijken hoe ze erop reageert :cool:.

Ja de stappen voor TRT, het is niet zomaar iets. Definieer geschikt ;).

Gezien je LH & FSH, lijkt het me sterk dat je niet vruchtbaar zou zijn, dus als je die keuze zou maken om de TRT richting op zou gaan, dan zou je HCG erbij moeten laten lopen.

Ik zou sws eerst even kijken wat de doc zegt, alleen al om te kijken hoe ze erop reageert :cool:.

Ja de stappen voor TRT, het is niet zomaar iets. Definieer geschikt ;).

Gezien je LH & FSH, lijkt het me sterk dat je niet vruchtbaar zou zijn, dus als je die keuze zou maken om de TRT richting op zou gaan, dan zou je HCG erbij moeten laten lopen.

Ja idd. Zei k net ook tegen m'n ma. Die was sws al van. Ja kinderen dit kinderen dat. Maar daar hoef ik me gelukkig niet heel erg druk om te maken. Maar definitie van geschikt. Geschikt als in de doc zou het voorschrijven.

Terug
Naar boven