MuscleMeat

Bloedonderzoek werk

Bezoekers in dit topic

SysRq

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
66
Waardering
1
Lengte
1m78
Hallo,

Enkele weken geleden hebben ze op het werk een bloedonderzoek afgenomen waarvan ik gisteren de uitslag heb gekregen. Ik weet dat ik voor vragen beter rechtstreeks de betreffende arts kan contacteren, maar had toch ook graag de bevindingen gehad van enkelen van op het forum.
Ik ken er namelijk zelf niet zo veel van.

Enkel meen ik dat mijn cholesterol aan de hoge kant is (?)
Ook bij het Ureum & Urinezuur heeft hij iets geschreven, maar kan er weinig van maken..
Zoals ik al zei is de test afgenomen op het werk, dus niet op alles getest zoals test enz.

Kleine side note;
176 cm
85-86 kg
BF 15% (schatting)
Sinds 15/11/2021 geen alcohol meer gedronken en behoorlijk clean gegeten.

Thx!
 

Bijlagen

  • FE64F122-4A24-43D5-8272-1384F6A3E908.jpeg
    FE64F122-4A24-43D5-8272-1384F6A3E908.jpeg
    163,4 KB · Weergaven: 104
  • A14CFA13-7689-4EDC-A01B-E9F63C4F1BFD.jpeg
    A14CFA13-7689-4EDC-A01B-E9F63C4F1BFD.jpeg
    31,3 KB · Weergaven: 95
Ureum die te hoog is zijn je nieren die licht afwijken. Kunt over x aantal maanden kijken of dit wellicht beter is, maar geen reden tot zorg.

Urinezuur die te laag is heb ik geen idee, weet wel als die te hoog is je meer moet drinken. Ligt wel hand in hand met je ureum te wat te hoog is vermoed ik, maar nogmaals no worries.

Al met al ziet het er vlekkeloos uit.

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom laten ze je deze test doen op het werk?
 
Ureum die te hoog is zijn je nieren die licht afwijken. Kunt over x aantal maanden kijken of dit wellicht beter is, maar geen reden tot zorg.

Urinezuur die te laag is heb ik geen idee, weet wel als die te hoog is je meer moet drinken. Ligt wel hand in hand met je ureum te wat te hoog is vermoed ik, maar nogmaals no worries.

Al met al ziet het er vlekkeloos uit.

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom laten ze je deze test doen op het werk?
Bedankt om even te kijken.
Water drink ik volgens mij wel genoeg, 2-3 L per dag, zeker op trainingsdagen.

Wat denk je van mn cholesterol? Of heb je daar de LDL/HDL-waarden nog voor nodig om een oordeel te vellen?

En deze test is een soort van medische check-up omdat ik in de chemische sector werk.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Bedankt om even te kijken.
Water drink ik volgens mij wel genoeg, 2-3 L per dag, zeker op trainingsdagen.

Wat denk je van mn cholesterol? Of heb je daar de LDL/HDL-waarden nog voor nodig om een oordeel te vellen?

En deze test is een soort van medische check-up omdat ik in de chemische sector werk.
Binnen de referentie waarde, maar voor een beter totaal
beeld van je cholesterol moet je LDL/HDL waarde hebben.

Kunt dit bij een commercieel bedrijf laten testen of bij de huisarts indien je die lief aankijkt, maar zou me geen zorgen maken je bent gezond.
 
Je totaal cholesterol is toch gewoon prima?
En klopt, het zegt niet zo heel erg veel als je LDL/HDL niet weet. Als je redelijk veel HDL hebt is er niks aan de hand, is een groot deel van je cholesterol LDL dan is het natuurlijk minder ideaal. Maar voor zover ik weet kun je niet echt conclusies trekken over je cholesterol als je alleen de totale waarde hebt. Het enige dat je kunt concluderen is dat je ten opzichte van de reference range niet teveel cholesterol hebt.

Ureum heb ik laatst ook laten prikken, was ietwat te hoog, maar heeft de arts eigenlijk helemaal niets over gezegd/toegelicht. Het enige dat ze zei: "zou ik me geen zorgen om maken". Wat Googlen vertelde me dat het verlagen van m'n eiwitten daar wat tegen zou kunnen helpen, dus nu zorg ik dat ik gewoon 2g eiwit per kg lichaamsgewicht eet in plaats van regelmatig 2,5g/kg.
 
Je totaal cholesterol is toch gewoon prima?
En klopt, het zegt niet zo heel erg veel als je LDL/HDL niet weet. Als je redelijk veel HDL hebt is er niks aan de hand, is een groot deel van je cholesterol LDL dan is het natuurlijk minder ideaal. Maar voor zover ik weet kun je niet echt conclusies trekken over je cholesterol als je alleen de totale waarde hebt. Het enige dat je kunt concluderen is dat je ten opzichte van de reference range niet teveel cholesterol hebt.

Ureum heb ik laatst ook laten prikken, was ietwat te hoog, maar heeft de arts eigenlijk helemaal niets over gezegd/toegelicht. Het enige dat ze zei: "zou ik me geen zorgen om maken". Wat Googlen vertelde me dat het verlagen van m'n eiwitten daar wat tegen zou kunnen helpen, dus nu zorg ik dat ik gewoon 2g eiwit per kg lichaamsgewicht eet in plaats van regelmatig 2,5g/kg.
Als ik mn cholesterol omzette naar 8,9mmol/L, zou dit volgens dr. Google redelijk hoog zijn. Maar als dit niet het geval is, zoveelste beter.
Binnenkort ook maar eens een test afnemen bij de huisdokter dan voor de LDL/HDL.

Teveel eiwit zou bij mij ook wel eens de oorzaak kunnen zijn ivm ureum.
 
Als ik mn cholesterol omzette naar 8,9mmol/L, zou dit volgens dr. Google redelijk hoog zijn. Maar als dit niet het geval is, zoveelste beter.
Binnenkort ook maar eens een test afnemen bij de huisdokter dan voor de LDL/HDL.

Teveel eiwit zou bij mij ook wel eens de oorzaak kunnen zijn ivm ureum.
De reference range bij mijn bloedonderzoek voor totaal cholesterol was: < 6.50 nmol/L.
2022-02-16 12_25_11-klinisch.png ‎- Foto's.png

De huisarts zei over mijn cholesterol: "Je cholesterol kan bijna niet beter! Doordat je zo'n laag totaal cholesterol hebt is heb moeilijk om een hoog genoeg HDL te halen voor een goede cholesterol/HDL ratio, ik zou niets veranderen aan je eetpatroon om je cholesterol te willen verbeteren".
 
Back
Naar boven