Fitness Seller

Bloedonderzoek

Nootmuskaatje

True Natural Space Ranger
Elite Member
10 jaar lid
10.000 likes
Waardering
10.232
Lengte
1m82
Massa
84kg
Heya, iemand enig idee of je rondom Twente een bloedonderzoek kan laten doen? Mijn huisarts zal het waarschijnlijk toch niet toelaten, die is zo moeilijk met alles. En dan zou ik waarschijnlijk toch eigen risico moeten betalen dus komt het zo'n beetje op hetzelfde neer.

Ken wel een paar sites maar dat is toch wel een stukje rijden. Op een nuchtere maag van 8 uur wil ik toch wel even snel bloed laten tappen en gaan eten:o.

Het is niet mogelijk om via medische post te versturen i.v.m. kalium. Die heeft een korte houdbaarheid en wil ik er toch wel bij hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Niemand?:(

Testjegezondheid misschien? Hebben locaties in heel NL waar je je kan laten prikken.

Als jij je zorgen maakt mag je huisarts toch niet weigeren?

Als jij je zorgen maakt mag je huisarts toch niet weigeren?

Echt? Ja vind het een beetje vreemd om het dan te vragen. Ja graag nier/lever/schildklierfunctie, cholesterol, kalium/natrium, testosteron en vrij test:o. Voor 1 ding kan ik het nog wel begrijpen, maar 2 x per jaar weet ik dan weer niet.

Hij is nogal een oude man die altijd erg moeilijk is als hij er geen reden in ziet. En als ik zou zeggen dat ik het wil doen omdat ik ga kuren zal die dat gewoon ten strengste afraden. Supplementen vond die al erg(whey, creatine):o.

Als je het niet vraagt gaat het sowieso niet gebeuren nee..

Nee klopt, maar wil het over AAS voorlopig nog even voor me houden. En ik heb geen idee wat ik zou kunnen gebruiken als een geldige reden voor een bloedonderzoek naar nier/lever/schildklier functie, kalium/natrium, cholesterol, testosteron/vrij test en oestrogeen.

Je huisarts mag geen vragen weigeren. Nog mag die je zaken ontzeggen. Als jij zegt "Ik wil een bloedtest en deze waarden moeten gecheckt worden" dan MOET ie dat gewoon doen, en dat gaat hij ook doen. Als hij vraagt waarom kun je ofwel zeggen waarom, ofwel niet zeggen waarom, die keuze is aan jou.

Zorg wel dat je geen waarden aantikt die bakken geld kosten. Als je in de AAS FAQ kijkt kun je best enkel de bovenste tabel met waarden kiezen, de rest zoals cardiovasculaire testen zijn best prijzig, en niet terugbetalend.

Dat was ik ook van plan, alle waarden die ik hierboven genoemd heb. En evt vitamine D om te kijken of ik niet teveel of te weinig neem gezien het voor iedereen anders is. Voor de een is 2000iu al teveel en voor een ander te weinig.

Er zit wel een maar aan. Een huisarts zal alleen die waardes mogen laten prikken waarvan hij de interpretatie kan doen.
Dat is zo volgens de protocollen.
Ik wilde een keer cortisol laten prikken. De huisarts wilde dat niet omdat hij het niet kon interpreteren en zich dus aan het protocol houdt.
Dus mogelijk dat ie daar nog moeilijk over kan doen. Maar er zijn dan wel andere mogelijkheden om te laten prikken. Alleen wordt het dan niet vergoed...

Er zit wel een maar aan. Een huisarts zal alleen die waardes mogen laten prikken waarvan hij de interpretatie kan doen.
Dat is zo volgens de protocollen.
Ik wilde een keer cortisol laten prikken. De huisarts wilde dat niet omdat hij het niet kon interpreteren en zich dus aan het protocol houdt.
Dus mogelijk dat ie daar nog moeilijk over kan doen. Maar er zijn dan wel andere mogelijkheden om te laten prikken. Alleen wordt het dan niet vergoed...

Ah, ja mijn huisarts zal dan hoogstwaarschijnlijk hetzelfde doen. Mijn moeder wou ook eens wat laten prikken wat ook niet was gelukt.

Dan kies ik gewoon voor testjegezondheid, die 200/250 per jaar kan ik wel missen om een beetje safe te spelen.

wil je updaten wanneer je een totale prijs hebt gekregen van Testjegezondheid? Ben wel benieuwd hoeveel het totaal kost aangezien niet alle waardes op de website staan. veel suc6

Als ik het niet vergeet:p. Ik ga eerst proberen een bloedtest te laten afnemen als sporter. Hopend dat ik het als sportmedisch consult ingeschoten krijg. Scheelt me 100 euro.

Je huisarts mag geen vragen weigeren. Nog mag die je zaken ontzeggen. Als jij zegt "Ik wil een bloedtest en deze waarden moeten gecheckt worden" dan MOET ie dat gewoon doen, en dat gaat hij ook doen. Als hij vraagt waarom kun je ofwel zeggen waarom, ofwel niet zeggen waarom, die keuze is aan jou.

Als er geen medische aanwijzingen zijn moet je huisarts helemaal niets.

Moet hij wel, toch in België. Hij mag je vragen waarom je dat nodig acht etc, maar hij mag jou geen bloedonderzoek weigeren.

Ik ga er niet over blijven discussiëren maar wat je zegt klopt niet. Ik woon zelf in België en mijn schoonbroer en zus zijn beiden huisarts.

Een arts doet een onderzoek omdat hij dat nodig acht. Als hij geen medische reden ziet is hij wettelijk niet verplicht om bloed te laten onderzoeken enkel en alleen omdat de patiënt dat eist.

Ik ga er niet over blijven discussiëren maar wat je zegt klopt niet. Ik woon zelf in België en mijn schoonbroer en zus zijn beiden huisarts.

Een arts doet een onderzoek omdat hij dat nodig acht. Als hij geen medische reden ziet is hij wettelijk niet verplicht om bloed te laten onderzoeken enkel en alleen omdat de patiënt dat eist.
Ik ook niet, want ik heb de stof moeten studeren voor de toelatingsproef. Als jouw schoonbroer en zus arts zijn geworden voordat er een consultatiemodule in de proef zat dan snap ik waarom je dat zegt.

Als je dat nu zo gaat zetten op een test dan zul je de artsen wel zien fronsen. Overigens is dat misschien wat jouw zus en schoonbroer als mening hebben, niet wat hen is aangeleerd.

Ik ook niet, want ik heb de stof moeten studeren voor de toelatingsproef. Als jouw schoonbroer en zus arts zijn geworden voordat er een consultatiemodule in de proef zat dan snap ik waarom je dat zegt.

Als je dat nu zo gaat zetten op een test dan zul je de artsen wel zien fronsen. Overigens is dat misschien wat jouw zus en schoonbroer als mening hebben, niet wat hen is aangeleerd.

Je mag mij eens een document posten waarin staat dat een arts altijd verplicht is om een onderzoek te doen wanneer de patiënt dat eist.

Terug
Naar boven