Fitness Seller

bloedwaardentest

drumbell

Ripped Bodybuilder
Waardering
979
Zou graag over een paar maanden een bloedtest laten doen om mijn testlevels te laten checken. Denk namelijk dat ik lage testlevels heb. Humeur is goed, geen moodswings enz. enkel libido is sinds een paar maanden heel laag naar mijn mening. In iedergeval stukken lager dan ie ooit was..

Krijg dagelijks genoeg vetten binnen. Supplementeer Whey, Omega3 en een multivit. Sinds een paar weken ook ZMA maar dit lijkt het probleem dus niet te verhelpen. Drink nooit alcohol, op het moment (vakantiewerk) wel redelijk wat koffie (gelezen dat dit je test kan beïnvloeden?). Gebruik ook geen drugs, wel 1-2 jaar gebruikt eens per 2 maanden ongeveer. Ook niks geks trouwens. De laatste keer is zo'n halfjaar geleden. Wel slaap ik op het moment redelijk weinig (zo'n 6-7u per dag) en ben net begonnen uit een caloriedeficit te klimmen, cut -> bulk.

Nu vraag ik me af hoe dit het beste aan te pakken en wat er dan getest moet worden (vullen zij dat in voor mij?). En is het wijsheid om dit gewoon bij de plaatselijke huisarts te laten doen of via interne t een of andere test te laten opsturen.

Zou liegen als ik zeg forever natty te blijven. Welke dingen moeten nog meer gecheckt worden met dat in gedachte? Heb geen zin om over een paar jaar nogmaals alles te laten natrekken omdat ik anders geen complete test heb laten doen om volledige referentiewaarden te hebben. En moet hier dan een smoes voor verzonnen worden?

Bvb dank ;)

(Edit voor mezelf;
Hemoglobine (Hb)*
ASAT
ALAT
gamma-GT
Creatinine*
HDL*
LDL*
Totaal cholesterol*
TSH, zonodig T4*
T3
Cortisol
Testosteron
vrij testestosteron
Estradiol
SHBG
LH
FSH)

Laatst bewerkt:
hdl
ldl
cholesterol totaal
triglyceriden
asat
alat
gamma gt
lh
fsh
testosteron
oestrogeen
psa

Ik had hier laatst nog een topic over geopend. Stonden wel goede reacties in. Telefoon is rete traag, als je m niet kan vinden link ik hem vanavond wel even door als ik achter de pc zit

• Topic Starter Topic Starter
Ik had hier laatst nog een topic over geopend. Stonden wel goede reacties in. Telefoon is rete traag, als je m niet kan vinden link ik hem vanavond wel even door als ik achter de pc zit

Oké, hoeft niet persee hoor ik zoek hem wel ff via je profiel op! Ga meteen even kijken.

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:03 ----------

Via bloedwaardentest deze kunnen vinden, een complete test toch wel? http://www.bloedwaardentest.nl/flex-challenge-test/ Deze is wel redelijk duur..

Zal binnenkort contact opnemen met de huisarts, kijken wat hij ervan vind en zegt. En een praatje over de kosten. Kan dan het beste zeggen te willen weten hoe mijn gezondheid/hormoonhuishouding ervoor staat denk ik? Of is het verstandiger gewoon te zeggen dat ik een laag libido heb, maar worden dan wel alle bovengenoemde zaken getest of enkel de waarden die met libido te maken hebben.

Oké, hoeft niet persee hoor ik zoek hem wel ff via je profiel op! Ga meteen even kijken.

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:03 ----------

Via bloedwaardentest deze kunnen vinden, een complete test toch wel? http://www.bloedwaardentest.nl/flex-challenge-test/ Deze is wel redelijk duur..

Zal binnenkort contact opnemen met de huisarts, kijken wat hij ervan vind en zegt. En een praatje over de kosten. Kan dan het beste zeggen te willen weten hoe mijn gezondheid/hormoonhuishouding ervoor staat denk ik? Of is het verstandiger gewoon te zeggen dat ik een laag libido heb, maar worden dan wel alle bovengenoemde zaken getest of enkel de waarden die met libido te maken hebben.

je kan best tegen huisarts zeggen wat je eigenlijke bedoeling is met die waardes. Zwijgplicht, en je kan volgens mij zelfs zeggen dat bepaalde zaken niet in je medisch dossier opgenomen dienen te worden.

Verder merkte iemand in mijn topic op dat ze bij bloedafname via de huisarts altijd 3 of 4 buizen afnemen; kan me dus inderdaad moeilijk voorstellen dat zon thuis testje via vingerprik nauwkeurig is

• Topic Starter Topic Starter
wederom thx voor je comment. las het inderdaad, dat lijkt me ook niet.

ga binnenkort maar eens langst de huisarts dan.

Terug
Naar boven