XXL Nutrition

Nieuws BOB-campagne start op 28 november

Arminius

Epic Ruler
Waardering
45.372
Volgende week vrijdag, op 28 november, gaat de jaarlijkse BOB-campagne van start. Acht weken lang, tot en met 26 januari, houdt de politie gerichte alcoholcontroles. Dat heeft het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid bevestigd aan de nieuwsredactie van VTM.

2i27mv8.jpg

Voor het tweede jaar op rij begint de campagne al enkele weken voor de eindejaarsperiode. De politie zal tijdens die acht weken gericht controleren, op drukke verkeersassen en in de buurt van cafés en restaurants. Bedoeling is minstens een kwart miljoen automobilisten te laten blazen.

De officiële voorstelling van de campagne is gepland voor 1 december. Het BIVV gaat daar de bevolking nog meer oproepen om elkaar te controleren en erover te waken dat niemand die te veel gedronken heeft achter het stuur kruipt.

De phaggotry gaat weer beginnen.

zit Poetin undercover bij de nederlandse politie?

blazen kan je vermijden door je te verkleden als zwangere vrouw

proost ! :klink:

Als je rijdt met alcohol hoop ik dat je wordt gepakt. Ken helaas iemand die is doodgereden door een alcomobilist en diegene stond mij zeer nabij.

Ik kan niet begrijpen dat iemand hier tegen kan zijn.

Oh in Belgie.. Ik dacht al wat zien ze er grappig uit die agenten..

Gewoon een goeie zaak dit.

Wat nou als het bekend is dat er in december meer mensen met drank op rijden? Vind je het dan nog gek dat er dan extra wordt gecontroleerd?

• Topic Starter Topic Starter
Bij mijn weten zijn er elk weekend (jonge) mensen die zich klem zuipen en vervolgens zo naar huis rijden.

Die zullen er ieder weekend wel zijn ja, daarom zei ik ook ''meer''. Door zo'n actie te doen wordt er wellicht meer aandacht op het probleem gevestigd wat ook een doel zal zijn. Van mij mogen ze iedere dag gaan controleren op drankrijders hoor.

Beter maken ze de consequenties van zo'n gedrag zwaarder. Zo goed als iedereen die ik ken rijdt wel eens met teveel op, en genoeg daarvan durven zichzelf geregeld klem zuipen en nog te rijden. Daartegenover ken ik amper mensen die al eens gepakt zijn. En ik heb niet de indruk dat een bepaalde generatie hier zwaarder voor verantwoordelijk is als de rest, ze zorgen gewoon voor meer ongevallen onder invloed.

Het is al langer geweten dat dit een probleem is in België, maar de straffen zijn dan ook echt te belachelijk om het niet te doen met zo'n kleine pakkans. Zolang je niemand dood rijdt.

Het wordt hoog tijd voor zelfrijdende auto's zodat al die miljoenen voor verkeersveiligheid voor de bestrijding van andere misdrijven gebruikt kunnen worden.

Dan komt de "go for zero" ooit misschien nog eens in bereik.

Wat ik uit de haak getrokken vind zijn het aantal miljoenen dat er betaald wordt voor "verkeersveiligheid" in vergelijking met andere misdrijven.

Aantal verkeersdoden per jaar: 628 http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...Minder-verkeersdoden-op-Belgische-wegen.dhtml
Aantal verkrachtingen per jaar: 8 x 356 = 2848 http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...Acht-verkrachtingen-per-dag-in-ons-land.dhtml
Aantal aanrandingen per jaar: 9 x 356 = 3204

Als een fietser welke uit een éénrichtingsstraat komt gevlogen, in de verkeerde richting zelfs en een bestuurder rijdt deze aan, dan is de bestuurder NIET in fout, maar mag deze wel 600 € aan de fietser geven omdat deze een "zwakker weggebruiker" is.

Als een slachtoffer verkracht wordt, krijgt deze meestal 1 euro symbolische schadevergoeding en mag deze de DNA analyse van de stalen zelf betalen (of ze worden niet geanalyseerd omdat er geen budget voor is)

Het wordt hoog tijd voor zelfrijdende auto's zodat al die miljoenen voor verkeersveiligheid voor de bestrijding van andere misdrijven gebruikt kunnen worden.

Dan komt de "go for zero" ooit misschien nog eens in bereik.

Wat ik uit de haak getrokken vind zijn het aantal miljoenen dat er betaald wordt voor "verkeersveiligheid" in vergelijking met andere misdrijven.

Aantal verkeersdoden per jaar: 628 http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...Minder-verkeersdoden-op-Belgische-wegen.dhtml
Aantal verkrachtingen per jaar: 8 x 356 = 2848 http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...Acht-verkrachtingen-per-dag-in-ons-land.dhtml
Aantal aanrandingen per jaar: 9 x 356 = 3204

Als een fietser welke uit een éénrichtingsstraat komt gevlogen, in de verkeerde richting zelfs en een bestuurder rijdt deze aan, dan is de bestuurder NIET in fout, maar mag deze wel 600 € aan de fietser geven omdat deze een "zwakker weggebruiker" is.

Als een slachtoffer verkracht wordt, krijgt deze meestal 1 euro symbolische schadevergoeding en mag deze de DNA analyse van de stalen zelf betalen (of ze worden niet geanalyseerd omdat er geen budget voor is)

Persoonljjk vind ik 1 dode zwaarder tellen dan 1 aanranding, allebei heel erg maar vele zullen het met mjj eens zijn. Daarbij komt dat het waarschijnlijk makkelijker aan te pakken is. Maar ja beter verdelen dan maar..

Persoonljjk vind ik 1 dode zwaarder tellen dan 1 aanranding, allebei heel erg maar vele zullen het met mjj eens zijn. Daarbij komt dat het waarschijnlijk makkelijker aan te pakken is. Maar ja beter verdelen dan maar..

Verschil is wel dat verkeersdoden meestal door een ongeluk komen, waarbij meestal geen misdrijf mee gepaard gaat. Verkrachtingen zijn een misdaad die ze imo niet zwaar genoeg kunnen aanpakken.

Hangt bij mij af van hoezeer die persoon geleden heeft...

Als je op slag dood bent t.o.v. 4 dagen op een appartement vastgehouden wordt en verkracht ...

Moet niet in 1 periode vollebak controleren, maar gewoon spreiden over het jaar.

Ook mag de limiet wel wat hoger, 2 bier is tegenwoordig al genoeg om als dronkaard bestempeld te worden.. Sterk overdreven.

Aaa zolang het geen Engelse controle is, valt het wel mee toch!?
zit het blaastuutje tenminste aan de goede kant ..

HAHAHH hilarisch he ?

Het idee dat een fietser altijd gelijk krijgt is toch al niet meer zo?

In BE zal een zwakke weggebruiker altijd schadevergoeding krijgen, in fout of niet. Tenzij de fietser zelf dronken was, dan kunnen ze zijn rijbewijs ook intrekken.

Terug
Naar boven