AndroidHealthClinic

Bodyenfitshop.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey B&F,

Ik ga straks even wat bestellen maar die shakebekers zijn 0.7L? Is dat tot de rand of nog ver eronder?
Anders past me home-made havermout,whey, olijfolie shake en niet in;)
Zal wel een manier vinden maar wil het gewoon even weten:o

Vind carbloaders of pre/post-workout producten altijd wel interessant (bv. TMS). Het is alleen altijd zo jammer dat er geen boekweit bij zit.

Hey B&F,

Ik ga straks even wat bestellen maar die shakebekers zijn 0.7L? Is dat tot de rand of nog ver eronder?
Anders past me home-made havermout,whey, olijfolie shake en niet in;)
Zal wel een manier vinden maar wil het gewoon even weten:o

Stukje eronder. :)

Vind carbloaders of pre/post-workout producten altijd wel interessant (bv. TMS). Het is alleen altijd zo jammer dat er geen boekweit bij zit.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met Boekweit. We staan altijd open voor nieuwe ideeën. :)

-Leon

Boekweit schijnt anabool te werken (zijn meerdere studies gedaan, helaas wel allemaal op ratten (bv. Kayashita J et al; 1999)). Maar de voedingswaarden zijn grofweg gelijk aan havermout. Boekweit is iets duurder geloof ik maar die paar euro's maken mij persoonlijk niet uit (+ jullie hebben al zoveel 'standaard' gainers met de andere koolhydraten dat er keuze genoeg is). Ik dacht overigens dat jullie al een gainer hadden met boekweit maar misschien verwar ik jullie met een andere shop (ik weet toevallig dat sportfood een gainer heeft met relatief veel boekweit).

Kon dit vinden op het internet, weet niet of de voedingswaarden helemaal kloppen:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik hoor de laatste tijd meer en meer dat er post workout shakes worden gemaakt met zowel trage als snelle carbs en proteine.

Voorbeeldje dat ik ergens las was:
- 60 gram waxy maize
- 50 gram whey
- 1 cup havermout (80 gram?)

Wat is jouw mening hierover Leon? Enkel de snelle carbs of toch ook wat trage?

1 cup oats is toch 120gr?

Ligt er aan hoe groot je cup is :trollface:
Ik heb een C-cup, hoeveel is dat dan?:D
De toevoeging van de extra trage koolhydraten lijkt me niet zo erg aangezien de snelle maar kort werken en de trage, als ik correct ben, maar in werking treden ongeveer op het moment dat de snelle stoppen met werken?

Laatst bewerkt:
Ik zou eerder zeggen dat langzame carbs voornamelijk negatieve effecten heeft op je prestaties.

:eek:Waarom toch?
Omdat vezels de opname van voedingsstoffen verminderen?

Omdat trage carbs toch rond de 2 uur nodig hebben om je glycogeen aan te vullen volgens mij.
Zoiezo dat je het niet zo snel zal opnemen, dus alleen maar verspilde energie door vertering die ook in de deadlifts had kunnen zitten.

Omdat trage carbs toch rond de 2 uur nodig hebben om je glycogeen aan te vullen volgens mij.
Zoiezo dat je het niet zo snel zal opnemen, dus alleen maar verspilde energie door vertering die ook in de deadlifts had kunnen zitten.
het gaat over postwo shakes hé killy;)
Ik hoor de laatste tijd meer en meer dat er post workout shakes worden gemaakt met zowel trage als snelle carbs en proteine.

Laatst bewerkt:
Kleine bestelling geplaatst.
Referentie: 224022
Wel super snel, 2 seconden na bestellen krijg ik een mailtje dat het verzonden is :p

Boekweit schijnt anabool te werken (zijn meerdere studies gedaan, helaas wel allemaal op ratten (bv. Kayashita J et al; 1999)). Maar de voedingswaarden zijn grofweg gelijk aan havermout. Boekweit is iets duurder geloof ik maar die paar euro's maken mij persoonlijk niet uit (+ jullie hebben al zoveel 'standaard' gainers met de andere koolhydraten dat er keuze genoeg is). Ik dacht overigens dat jullie al een gainer hadden met boekweit maar misschien verwar ik jullie met een andere shop (ik weet toevallig dat sportfood een gainer heeft met relatief veel boekweit).

Kon dit vinden op het internet, weet niet of de voedingswaarden helemaal kloppen:

http://i55.tinypic.com/efozt3.png

Interessant stuk. Ga er eens rustig voor zitten. Zijn er meer dbb leden welke hier interesse in hebben? :)

Voorbeeldje dat ik ergens las was:
- 60 gram waxy maize
- 50 gram whey
- 1 cup havermout (80 gram?)

Wat is jouw mening hierover Leon? Enkel de snelle carbs of toch ook wat trage?

Nee ik heb voorkeur aan alleen WMS na de training met Whey. Zie verder ook niet echt het voordeel om nogmaals Havermout te nemen direct na de training. Heljen, is dit populair geworden na een onderzoek? Of heb je hier meer bronnen van? :)

-Leon

Interessant stuk. Ga er eens rustig voor zitten. Zijn er meer dbb leden welke hier interesse in hebben? :)

-Leon

Ja :)
Eff offtopic, leon, hoe ben je bij bf terecht gekomen.
Als ondernemer/marketier of iets dergelijks of heb je een voeding gerichte opleiding gedaan?

http://i55.tinypic.com/efozt3.png

Havermout klopt niet, t heeft 60gr carbs, niet 70, en 11gr. protein, geen 8

Nee ik heb voorkeur aan alleen WMS na de training met Whey. Zie verder ook niet echt het voordeel om nogmaals Havermout te nemen direct na de training. Heljen, is dit populair geworden na een onderzoek? Of heb je hier meer bronnen van? :)

-Leon

Heb al achter bronnen zitten zoeken maar nog altijd niks van gevonden. Kwam op youtube een filmpje tegen van Nick Wright en hij deed havermout bij zijn post workout shake. Hij zei ook dat Jay Cutler dit zou doen. Maar geen idee in welke mate hij betrouwbaar is met die info. :p.

http://www.youtube.com/watch?v=D4Pv88qv9sE

Ja :)
Eff offtopic, leon, hoe ben je bij bf terecht gekomen.
Als ondernemer/marketier of iets dergelijks of heb je een voeding gerichte opleiding gedaan?

Als ondernemer, maar heb ook kennis specifiek in sportvoeding en supplementatie. :) Maar het is geen must have, want het meeste leer je toch altijd intern. :)

-Leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven