AndroidHealthClinic

Boksen en fitness

SePu

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
87kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Ik doe momenteel aan boksen, 4x per week
Nu wil ik er ook fitness bijdoen om massa aan te zetten, ik snap wel dat het langzamer zal aangezien ik boksen doe, daarom geen bb- schema maar gewoon een goed krachttraining schema.

Ik heb zoiets;
maandag: benen, borst, triceps -- boksen
dinsdag; rug, schouders, biceps, traps
woensdag; boksen
donderdag; benen, borst, triceps -- boksen
vrijdag; rug, schouders, biceps, traps
zaterdag; boksen
zondag; rust dag

buik en kuiten zitten bij di en vrij, en bij boks trainingen.

Nu mijn vraag of dit een goed schema is om mijn boksen goed voort te zetten en massa aan te komen?
Voedingsschema is in orde, 6-8x per dag eten en 500kcal ongeveer boven me onderhoud

Greeets en bedankt

Ik heb boksen en massa-training gecombineerd en heb me zelden zo slecht gevoeld met boksen, het zal wel per persoon anders zijn. Ik dacht altijd dat het overdreven werd maar je word echt aanzienlijk langzamer.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb boksen en massa-training gecombineerd en heb me zelden zo slecht gevoeld met boksen, het zal wel per persoon anders zijn. Ik dacht altijd dat het overdreven werd maar je word echt aanzienlijk langzamer.
Maar wat was je fitness schema dan?
En hoeveel sets / herhalingen deed je?

Waarom wil je massa aanzetten om te boksen? Kracht kan ik verstaan maar voor massa ontsnapt mij de logica..

Waarom wil je massa aanzetten om te boksen? Kracht kan ik verstaan maar voor massa ontsnapt mij de logica..
Nou kijk het fitness komt op 1, mijn doel voor fitness is massa aanzetten

Boksen komt op de 2de plaats, doe het boksen alleen voor wat techniek en snelheid, beetje conditie.

Wil zowiezo massa met het fitnessen, en daarbij het boksen wat ik beperk.

Nou kijk het fitness komt op 1, mijn doel voor fitness is massa aanzetten

Boksen komt op de 2de plaats, doe het boksen alleen voor wat techniek en snelheid, beetje conditie.

Wil zowiezo massa met het fitnessen, en daarbij het boksen wat ik beperk.

Ik zou dan gewoon een goed voedingsschema hanteren , krachtschema kiezen ( kracht = massa ). En het boksen gebruiken als cardio :). Gewoon combineren.

Maar iig krachtschema gaat het beste werken denk ik + het is handig bij het boksen.

Ik zou dan gewoon een goed voedingsschema hanteren , krachtschema kiezen ( kracht = massa ). En het boksen gebruiken als cardio :). Gewoon combineren.

Maar iig krachtschema gaat het beste werken denk ik + het is handig bij het boksen.

Dus dat ik op ma, di, do, vrij krachttraining doe
en 3-4x per week boksen
?

Als je 4 keer in de week bokst beperk je het niet maar toch. Lijkt me opzich vrij zwaar, ik was na een intensieve (kick)box training toch altijd flink naar de kloten, en net zo na een actieve krachttraining, ze allebei op 1 dag doen op vol gas zou voor mij persoonlijk not done zijn

Dus dat ik op ma, di, do, vrij krachttraining doe
en 3-4x per week boksen
?

Die 4 dagen zijn ideaal idd. Alleen moet je dan denk ik oppassen waar je je schoudertraining plaatst. Schouders worden veel gebruikt bij het boksen.

Wanneer zijn je bokstrainingen dan? Lijkt me wel moeilijk. Eentje op zaterdag is zeker goed. En dan mss nog op maandag na de training en op donderdag. Ik zou woensdag proberen vrij te houden om weer even op adem te komen.

Als het lukt voor jouw , waarom niet maar iig verdomd goed eten!

Terug
Naar boven