AndroidHealthClinic

Bomen en bos.... hoe zit het nou?

marijnham

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Beste BB'ers,

De bomen en het bos... het is een bekend verhaal.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar de een zal langer duren dan de ander en sommigen zullen misschien helemaal niet naar Rome leiden.

Voeding.... ik ben helemaal de draad kwijt en heb serieus advies nodig.

Sinds 2 maanden 3-4 dagen per week naar de sportschool na een pauze van 10 jaar.
Samen met 2 collega's zijn we fanatiek aan het trainen geslagen.
Veel gelezen, veel topics gevolgd en ook ook advies opgevolgd wat betreft voeding.

Doelstelling:
Een breed/sportief gebouwd bovenlichaam kweken en van de zomer ook droog zijn zodat er een sixpack verschijnt.

Aangezien spieren geheugen hebben ben ik (vind ik) vrij snel gegroeid.
Borstkas is verbreed en de vleugels waren al jarenlang nergens te vinden en die zijn er weer. Schouders worden breder en armen worden groter.
Tot zover niks nieuws...

Nu hebben wij op onze sportschool advies gevraagd met het maken van een schema op basis van trainen op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
We kunnen maximaal een uur trainen aangezien we of voor werktijd, of in de pauze trainen en een enkele keer na het werk.
Maar in een uurtje moet je veel kunnen doen.

Schema gemaakt:
Maandag Benen, rug triceps
Dinsdag Borst, schouders, triceps
Donderdag Benen, rug triceps
Vrijdag Borst, schouders, triceps

Dan het eten....
Ik las/lees overal... wil je groeien... moet je eten.
Dat hebben wij gedaan.

In de ochtend een 350ml melk, 30gram proteine en wat gemalen havermout en wat brinta erbij. Lekker shaken en opdrinken.
Nee, die dikke brei brinta krijg ik niet weg...

Daarna elke 2 uur 3 bruine boterhammen met kipfilet, ei, pindakaas of rookvlees.

Avondeten: Wat de pot schaft
Na het avondeten voor het slapen nog een shake of een bak magere kwark.

Vette troep laat ik staan en tussendoor wat fruit.

Volgens de sportschool eten we veel en veel te veel...
Aangezien we nog niet helemaal droog zijn wil hij dat we eerst tussen de 8-12% BF komen aangezien je dan het snelst groeit (???)
Er wordt aangegeven dat we nog voldoende energie op het lijf hebben wat we eerst moeten verbranden. Dus veel eten zou niet nodig zijn.

Mijn BF ligt momenteel rond de 17%.

Oftewel, minder eten... 6 broodjes per dag, maximaal... wat fruit tussendoor en dat is het.
Als start geen brinta en havermout door de melk maar gewoon een eiwitshake.

Nu zijn we hiermee begonnen, maar echt fit voel ik mij niet.
Zojuist getraind en nadat we de benen hadden getraind waren we beiden al duizelig, kortademig en vrij futloos.
Hierna de rug getraind, maar ook dit ging niet van harte.
Hartslag was hoog, beiden waren duizelig...
Armen geprobeerd te trainen maar na 2 oefeningen gestopt omdat het gewoonweg niet ging.

Gevoelsmatig komt dit omdat ik gewoonweg geen energie heb omdat ik te weinig brandstof binnen krijg.

Aangezien ik steeds verschillende verhalen hoor en lees zie ik door de bomen het welbekende bos niet meer...
Wat is jullie mening hierover?
Moeten we het een kans geven en verder trainen en eten op deze manier?
Nogmaals: Het doel is om van de zomer een getraind lichaam te hebben (wat binnen de mogelijkheden van een half jaar trainen ligt) met een redelijk droog getrainde buik.

We trainen 4x per week maximaal een uur en trainen hard. Zitten niet stil te wachten en pakken de setjes snel achter elkaar op om zoveel mogelijk uit dat uur sporten te halen.

Beste BB'ers,

De bomen en het bos... het is een bekend verhaal.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar de een zal langer duren dan de ander en sommigen zullen misschien helemaal niet naar Rome leiden.
Dan is het toch ook geen weg naar Rome ?

Voeding.... ik ben helemaal de draad kwijt en heb serieus advies nodig.
Draadjesvlees eten, en veel

Sinds 2 maanden 3-4 dagen per week naar de sportschool na een pauze van 10 jaar.
Samen met 2 collega's zijn we fanatiek aan het trainen geslagen.
Easy going int begin, ook al heb je BB geschiedenis
Veel gelezen, veel topics gevolgd en ook ook advies opgevolgd wat betreft voeding.

Doelstelling:
Een breed/sportief gebouwd bovenlichaam kweken en van de zomer ook droog zijn zodat er een sixpack verschijnt.
Vreten en trainen

Aangezien spieren geheugen hebben (niet helemaal waar natuurlijk) ben ik (vind ik) vrij snel gegroeid.
Borstkas is verbreed en de vleugels ( u bent een vogel ?) waren al jarenlang nergens te vinden en die zijn er weer. Schouders worden breder en armen worden groter.
Tot zover niks nieuws...

Nu hebben wij op onze sportschool advies gevraagd met het maken van een schema op basis van trainen op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
We kunnen maximaal een uur trainen aangezien we of voor werktijd, of in de pauze trainen en een enkele keer na het werk.
Maar in een uurtje moet je veel kunnen doen.

Schema gemaakt:
Maandag Benen, rug triceps
Dinsdag Borst, schouders, triceps
Donderdag Benen, rug triceps
Vrijdag Borst, schouders, triceps

Dan het eten....
Ik las/lees overal... wil je groeien... moet je eten.
Dat hebben wij gedaan.

In de ochtend een 350ml melk, 30gram proteine en wat gemalen havermout en wat brinta erbij. Lekker shaken en opdrinken.
Nee, die dikke brei brinta krijg ik niet weg...

Daarna elke 2 uur 3 bruine boterhammen met kipfilet, ei, pindakaas of rookvlees.

Avondeten: Wat de pot schaft
Na het avondeten voor het slapen nog een shake of een bak magere kwark.

Vette troep laat ik staan en tussendoor wat fruit.

Volgens de sportschool eten we veel en veel te veel...
Bullshit, persoonlijk wel wat veel boterhammen maar daar zullen de meningen wel over verdeelt zijn.
Aangezien we nog niet helemaal droog zijn wil hij dat we eerst tussen de 8-12% BF komen aangezien je dan het snelst groeit (???)
Ook bullshit, je ziet het alleen beter.(dus sneller)
Er wordt aangegeven dat we nog voldoende energie op het lijf hebben wat we eerst moeten verbranden. Dus veel eten zou niet nodig zijn.
Is die instructeur een stagiaire ? Wat een adviezen

Mijn BF ligt momenteel rond de 17%.
Dus op niveau gezond voor normale mannen, mag omlaag natuurlijk voor de BB

Oftewel, minder eten... 6 broodjes per dag, maximaal... wat fruit tussendoor en dat is het. Volkoren boterhammen.
Als start geen brinta en havermout door de melk maar gewoon een eiwitshake. Brinta rules !

Nu zijn we hiermee begonnen, maar echt fit voel ik mij niet.
Dat zou ik ook hebben met zo'n instructeur
Zojuist getraind en nadat we de benen hadden getraind waren we beiden al duizelig, kortademig en vrij futloos. Op ademhaling letten, belangrijk
Hierna de rug getraind, maar ook dit ging niet van harte.
Hartslag was hoog, beiden waren duizelig...
Armen geprobeerd te trainen maar na 2 oefeningen gestopt omdat het gewoonweg niet ging.

Gevoelsmatig komt dit omdat ik gewoonweg geen energie heb omdat ik te weinig brandstof binnen krijg. Kan een van de oorzaken zijn, maar niet per definitie.

Aangezien ik steeds verschillende verhalen hoor en lees zie ik door de bomen het welbekende bos niet meer...
Wat is jullie mening hierover?
Moeten we het een kans geven en verder trainen en eten op deze manier?
Nogmaals: Het doel is om van de zomer een getraind lichaam te hebben (wat binnen de mogelijkheden van een half jaar trainen ligt) met een redelijk droog getrainde buik.

We trainen 4x per week maximaal een uur en trainen hard. Zitten niet stil te wachten en pakken de setjes snel achter elkaar op om zoveel mogelijk uit dat uur sporten te halen Blijf op uitvoering letten, beter een oefening minder dan meer oefeningen welke fout uitgevoerd worden.

Zie in dik gedrukt.
Onderhoud al uitgerekend ? Kcal die je nu binnen krijgt uitgerekend ?
Ga onder onderhoud zitten (250-500) als je wilt afvallen, erboven wanneer je wil gainen.

En neem wat meer tijd voor je training, een uur KT en hopelijk daarna ook wat cardio is errug kort.

Succes

Het typeert de sportschool instructeurs wel weer zeg...
Je zegt dat je je ingelezen hebt, gebruik je eigen kennis en ga niet op domme adviezen af van de instructeur. Je geeft zelf al aan dat het beter ging toen je meer at.
De instructeur zegt dat je eerst moet cutten, bullshit natuurlijk. Het kan wel een goeie optie zijn, dat je daarna bulkt en dan voor de zomer weer een cut zet. Je kunt ook de bulk doorzetten tot max 20%? en dan cut.
Maar dat is natuurlijk je eigen ingeving ;)

Waars wil de instructeur eerst dat jullie wat afvallen, omdat zodra je op een lager vetpercentage zit je ook minder snel vet zal aanzetten. Dus eerst een cut en daarna doorgaan met bulken, dat kan. Voor de rest wees gewoon jezelf en word net als mij.

Waars wil de instructeur eerst dat jullie wat afvallen, omdat zodra je op een lager vetpercentage zit je ook minder snel vet zal aanzetten. Dus eerst een cut en daarna doorgaan met bulken, dat kan. Voor de rest wees gewoon jezelf en word net als mij.

Ego detected :yarly:

---------- Post toegevoegd Mon 24 Dec 2012 om 14:55 ----------

Dan nog, hoe kun je iemand laten crashdiëten op 6 broodjes, komop hee. Waar heb je als instructeur dan voor geleerd...

Haha jk, iig ik vind het heel redelijk om te zeggen dat zodra je op een vetpercentage van 17% zit dat je eerst effe wat vetjes gaat verbranden... Als je er zelf geen erg in heb hoeft dat niet natuurlijk.

Haha jk, iig ik vind het heel redelijk om te zeggen dat zodra je op een vetpercentage van 17% zit dat je eerst effe wat vetjes gaat verbranden... Als je er zelf geen erg in heb hoeft dat niet natuurlijk.

true, maar ieder zn ding toch. Als er niks onder zit, waarom cutten?

Nouja als de beste man zijn doelstelling is om tegen de zomer een sixpack op te bouwen..... En hij zit op 17% vetpercentage haha

Nouja als de beste man zijn doelstelling is om tegen de zomer een sixpack op te bouwen..... En hij zit op 17% vetpercentage haha

Heb je een punt. Maar een cut van 20 naar 12 kan makkelijk in 4 maanden. Als hij nu cleanbulkt en niet teveel % aanzet ;)

@ Marijn, wat was, voordat je begon met sporten, je activiteitenniveau ? Deed je al wel aan sport, zit je veel op je werk. Kortom: bewoog je veel. Ik heb gemerkt, na ook ongeveer dezelfde periode eruit gelegen te hebben, dat mijn vet enorm snel is afgenomen. Heb er wel gruwelijk veel voor moeten doen, maar van way above 20 naar 14 met rustig aan doen vanwege schouders. Dus zeker mogelijk, gaat snel in het begin (kan snel gaan)

• Topic Starter Topic Starter
Heb je een punt. Maar een cut van 20 naar 12 kan makkelijk in 4 maanden. Als hij nu cleanbulkt en niet teveel % aanzet ;)

Persoonlijk geloof ik er niet in om mijzelf te verhongeren op het moment...
Ik geloof dat ik er best droog van zal worden, maar of ik er nu ook happy van word... trainen was een drama.
Frappant dat mijn collega hetzelfde had nu we zo sterk op dieet zitten.

Bijgevoegd voedingsschema volgde ik voordat we dus minder 'moesten' gaan eten.

Bijlagen

Je kan toch echt beide kanten op, of je gaat door met bulken voor meer spiermassa of je gaat cutten om je vetpercentage op pijl te houden. Het is helemaal je eigen keuze, als je aan het cutten ben moet je gewoon meer dingen eten waardoor je sneller verzadigt raakt (meer groente eten).

@ Marijn, wat was, voordat je begon met sporten, je activiteitenniveau ? Deed je al wel aan sport, zit je veel op je werk. Kortom: bewoog je veel. Ik heb gemerkt, na ook ongeveer dezelfde periode eruit gelegen te hebben, dat mijn vet enorm snel is afgenomen. Heb er wel gruwelijk veel voor moeten doen, maar van way above 20 naar 14 met rustig aan doen vanwege schouders. Dus zeker mogelijk, gaat snel in het begin (kan snel gaan)

Ik ben een fanatieke voetballer geweest de laatste jaren.
Ik voetbalde 3x per week en tussendoor deed ik (in meer of mindere mate) aan hardlopen.

Een kapotte enkel en (dwingend) advies om niet meer te voetballen heeft ervoor gezorgd dat ik de sportschool weer ben gaan bezoeken.
Heb altijd gesport, ook gedurende zomerstops door gevoetbald of hardgelopen.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik van het bourgondische leven ben gaan houden en de brie, toast en rode wijn geregeld op tafel stonden.
Maar gezin mijn activiteiten merkte ik daar fysiek niet heel van, totdat ik vorig jaar 4 maanden niet mocht sporten en mijn eetpatroon niet had aangepast, toen kwamen daar de nodige kilos bij, maar die waren binnen enkele maanden ook weer verdwenen.

Foto van 3 weken geleden. Niet opletten op de mooie zwarte strepen....

IMG_3926.jpg

Je eten aanpassen zal zeker geholpen helpen. Hier was het ook feest wat de klok sloeg overigens. Overigens ook niet vergeten een keer lol te hebben, een keer dat biertje etc. Is geen doodszonde

Je eten aanpassen zal zeker geholpen helpen. Hier was het ook feest wat de klok sloeg overigens. Overigens ook niet vergeten een keer lol te hebben, een keer dat biertje etc. Is geen doodszonde

Precies...
Mijn vrouw vond het al niet zo gezellig meer met al dat water en komkommer s'avonds in plaats van wijn en brie:)
Moet ook kunnen vind ik, alleen met mate...
de zakken chips en borrelnoten heb ik wel afgezworen nu ik weer fanatiek train.

Als je je vp zeker weet kun je beter uitgaan van de Katch-mcArdle berekening. op de plek van vvm moet de formule wezen :=(100%-C5)*C4
Je eet nu 2900kcal, opzich is dit een normaal aantal om te cutten

---------- Post toegevoegd Mon 24 Dec 2012 om 15:39 ----------

Ik vind het schema er prima uitzien. Zie wel dat er brinta instaat terwijl je ons vertelde dat dit niet meer mocht?

Zie in dik gedrukt.
Onderhoud al uitgerekend ? Kcal die je nu binnen krijgt uitgerekend ?
Ga onder onderhoud zitten (250-500) als je wilt afvallen, erboven wanneer je wil gainen.

En neem wat meer tijd voor je training, een uur KT en hopelijk daarna ook wat cardio is errug kort.

Succes
je hoeft maar 15-30 minuten krachttrainen...

Terug
Naar boven