marijnham
Cool Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 85kg
- Vetpercentage
- 11%
Beste BB'ers,
De bomen en het bos... het is een bekend verhaal.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar de een zal langer duren dan de ander en sommigen zullen misschien helemaal niet naar Rome leiden.
Voeding.... ik ben helemaal de draad kwijt en heb serieus advies nodig.
Sinds 2 maanden 3-4 dagen per week naar de sportschool na een pauze van 10 jaar.
Samen met 2 collega's zijn we fanatiek aan het trainen geslagen.
Veel gelezen, veel topics gevolgd en ook ook advies opgevolgd wat betreft voeding.
Doelstelling:
Een breed/sportief gebouwd bovenlichaam kweken en van de zomer ook droog zijn zodat er een sixpack verschijnt.
Aangezien spieren geheugen hebben ben ik (vind ik) vrij snel gegroeid.
Borstkas is verbreed en de vleugels waren al jarenlang nergens te vinden en die zijn er weer. Schouders worden breder en armen worden groter.
Tot zover niks nieuws...
Nu hebben wij op onze sportschool advies gevraagd met het maken van een schema op basis van trainen op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
We kunnen maximaal een uur trainen aangezien we of voor werktijd, of in de pauze trainen en een enkele keer na het werk.
Maar in een uurtje moet je veel kunnen doen.
Schema gemaakt:
Maandag Benen, rug triceps
Dinsdag Borst, schouders, triceps
Donderdag Benen, rug triceps
Vrijdag Borst, schouders, triceps
Dan het eten....
Ik las/lees overal... wil je groeien... moet je eten.
Dat hebben wij gedaan.
In de ochtend een 350ml melk, 30gram proteine en wat gemalen havermout en wat brinta erbij. Lekker shaken en opdrinken.
Nee, die dikke brei brinta krijg ik niet weg...
Daarna elke 2 uur 3 bruine boterhammen met kipfilet, ei, pindakaas of rookvlees.
Avondeten: Wat de pot schaft
Na het avondeten voor het slapen nog een shake of een bak magere kwark.
Vette troep laat ik staan en tussendoor wat fruit.
Volgens de sportschool eten we veel en veel te veel...
Aangezien we nog niet helemaal droog zijn wil hij dat we eerst tussen de 8-12% BF komen aangezien je dan het snelst groeit (
)
Er wordt aangegeven dat we nog voldoende energie op het lijf hebben wat we eerst moeten verbranden. Dus veel eten zou niet nodig zijn.
Mijn BF ligt momenteel rond de 17%.
Oftewel, minder eten... 6 broodjes per dag, maximaal... wat fruit tussendoor en dat is het.
Als start geen brinta en havermout door de melk maar gewoon een eiwitshake.
Nu zijn we hiermee begonnen, maar echt fit voel ik mij niet.
Zojuist getraind en nadat we de benen hadden getraind waren we beiden al duizelig, kortademig en vrij futloos.
Hierna de rug getraind, maar ook dit ging niet van harte.
Hartslag was hoog, beiden waren duizelig...
Armen geprobeerd te trainen maar na 2 oefeningen gestopt omdat het gewoonweg niet ging.
Gevoelsmatig komt dit omdat ik gewoonweg geen energie heb omdat ik te weinig brandstof binnen krijg.
Aangezien ik steeds verschillende verhalen hoor en lees zie ik door de bomen het welbekende bos niet meer...
Wat is jullie mening hierover?
Moeten we het een kans geven en verder trainen en eten op deze manier?
Nogmaals: Het doel is om van de zomer een getraind lichaam te hebben (wat binnen de mogelijkheden van een half jaar trainen ligt) met een redelijk droog getrainde buik.
We trainen 4x per week maximaal een uur en trainen hard. Zitten niet stil te wachten en pakken de setjes snel achter elkaar op om zoveel mogelijk uit dat uur sporten te halen.
De bomen en het bos... het is een bekend verhaal.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar de een zal langer duren dan de ander en sommigen zullen misschien helemaal niet naar Rome leiden.
Voeding.... ik ben helemaal de draad kwijt en heb serieus advies nodig.
Sinds 2 maanden 3-4 dagen per week naar de sportschool na een pauze van 10 jaar.
Samen met 2 collega's zijn we fanatiek aan het trainen geslagen.
Veel gelezen, veel topics gevolgd en ook ook advies opgevolgd wat betreft voeding.
Doelstelling:
Een breed/sportief gebouwd bovenlichaam kweken en van de zomer ook droog zijn zodat er een sixpack verschijnt.
Aangezien spieren geheugen hebben ben ik (vind ik) vrij snel gegroeid.
Borstkas is verbreed en de vleugels waren al jarenlang nergens te vinden en die zijn er weer. Schouders worden breder en armen worden groter.
Tot zover niks nieuws...
Nu hebben wij op onze sportschool advies gevraagd met het maken van een schema op basis van trainen op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
We kunnen maximaal een uur trainen aangezien we of voor werktijd, of in de pauze trainen en een enkele keer na het werk.
Maar in een uurtje moet je veel kunnen doen.
Schema gemaakt:
Maandag Benen, rug triceps
Dinsdag Borst, schouders, triceps
Donderdag Benen, rug triceps
Vrijdag Borst, schouders, triceps
Dan het eten....
Ik las/lees overal... wil je groeien... moet je eten.
Dat hebben wij gedaan.
In de ochtend een 350ml melk, 30gram proteine en wat gemalen havermout en wat brinta erbij. Lekker shaken en opdrinken.
Nee, die dikke brei brinta krijg ik niet weg...
Daarna elke 2 uur 3 bruine boterhammen met kipfilet, ei, pindakaas of rookvlees.
Avondeten: Wat de pot schaft
Na het avondeten voor het slapen nog een shake of een bak magere kwark.
Vette troep laat ik staan en tussendoor wat fruit.
Volgens de sportschool eten we veel en veel te veel...
Aangezien we nog niet helemaal droog zijn wil hij dat we eerst tussen de 8-12% BF komen aangezien je dan het snelst groeit (
)Er wordt aangegeven dat we nog voldoende energie op het lijf hebben wat we eerst moeten verbranden. Dus veel eten zou niet nodig zijn.
Mijn BF ligt momenteel rond de 17%.
Oftewel, minder eten... 6 broodjes per dag, maximaal... wat fruit tussendoor en dat is het.
Als start geen brinta en havermout door de melk maar gewoon een eiwitshake.
Nu zijn we hiermee begonnen, maar echt fit voel ik mij niet.
Zojuist getraind en nadat we de benen hadden getraind waren we beiden al duizelig, kortademig en vrij futloos.
Hierna de rug getraind, maar ook dit ging niet van harte.
Hartslag was hoog, beiden waren duizelig...
Armen geprobeerd te trainen maar na 2 oefeningen gestopt omdat het gewoonweg niet ging.
Gevoelsmatig komt dit omdat ik gewoonweg geen energie heb omdat ik te weinig brandstof binnen krijg.
Aangezien ik steeds verschillende verhalen hoor en lees zie ik door de bomen het welbekende bos niet meer...
Wat is jullie mening hierover?
Moeten we het een kans geven en verder trainen en eten op deze manier?
Nogmaals: Het doel is om van de zomer een getraind lichaam te hebben (wat binnen de mogelijkheden van een half jaar trainen ligt) met een redelijk droog getrainde buik.
We trainen 4x per week maximaal een uur en trainen hard. Zitten niet stil te wachten en pakken de setjes snel achter elkaar op om zoveel mogelijk uit dat uur sporten te halen.