AndroidHealthClinic

Borst groeit TE snel

artrixi

Cool Novice
Waardering
14
Lengte
1m76
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Ik ben nu al enkele jaartjes aan 't trainen en borst is altijd één van mijn betere spiergroepen geweest. Schouders daarentegen zijn eerder een van mijn slechtste spiergroepen.

Hierdoor is mijn borst nu wat uit proportie tov de andere spiergroepen, dit in combinatie met eerder 'kleine' schouders valt extra op. Het is misschien lichtjes overdreven aangezien een leek het niet zou merken, maar het begint me te storen.

Ik volg momenteel een Split van 4 dagen waarbij ik spiergroepen als volgend indeel:

Dag 1 : Rug - Biceps
Dag 2 : Borst - Kuiten
Dag 3 : rust
Dag 4 : Benen
Dag 5 : Schouders - Triceps

Mijn eigen plan was om voor Borst slecht 3 oefeningen te doen (fly wijst hier op variatie van fly, dus dumbbell, cable, ..):
  1. Incline Dumbbell Bench Press/Fly
  2. Incline Fly
  3. Decline Fly

Ik vroeg me af hoe jullie dit zouden aanpakken, en of jullie totaal niet meer zouden pressen of toch nog Incline db Bench zouden blijven doen ...

Bovendien leek het me ook verstandiger om rug samen met borst te trainen, dus dan zou men split er als volgt uitzien:

Dag 1 : Rug - Borst
Dag 2 : Triceps - Biceps
Dag 3 : rust
Dag 4 : Benen
Dag 5 : Schouders - Kuiten

wees blij man dat je borst zo snel groeit, en pic's? denk niet dat ze zo groot zijn..

74 kg en grote chest hebben :roflol: btw!

bij mij juist andersom schouders gaan veel beter dan borst -.-

1m76 en 74kg , wat voor borst moet ik dan wel niet hebben :rolleyes:

Dan lopen je schouders gewoon achter en zou ik me daar op richten ;)

• Topic Starter Topic Starter
pics?

---------- Toegevoegd om 19:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:46 ----------

fixed brah

U mirin' ?

---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:58 ----------

Stats zijn outdated btw , ik ben 1m74 (schatte toen dat ik 1m76 was, had niet gemeten) en weeg zo een 77kg

Mar whatever, ik had op dit forum niet eens een deftig antwoord moeten verwachten

Waarom in je 2e schema optie armen na borst/rug trainen? :)
Bicep en tricep heb je bij borst/rug al meegepakt dus hebben ook rust nodig lijkt mij.

Ik zou hem dan eeder zo doen:

dag 1 borst rug
dag 2 benen-kuiten
dag 3 rust
dag 4 schouders
dag 5 armen

Of je pakt gewoon je 'probleem spieren' 2 keer in de week :)

• Topic Starter Topic Starter
Waarom in je 2e schema optie armen na borst/rug trainen? :)
Bicep en tricep heb je bij borst/rug al meegepakt dus hebben ook rust nodig lijkt mij.

Ik zou hem dan eeder zo doen:

dag 1 borst rug
dag 2 benen-kuiten
dag 3 rust
dag 4 schouders
dag 5 armen

Of je pakt gewoon je 'probleem spieren' 2 keer in de week :)

true

wees blij man dat je borst zo snel groeit, en pic's? denk niet dat ze zo groot zijn..

74 kg en grote chest hebben :roflol: btw!
Hoezo zo bijdehand doen? Wat maakt gewicht uit, 74 kg bij die lengte kan ook gewoon een topfysiek zijn. Ligt er maar net aan hoe droog etc. Valt me op dat jij altijd zo wijs doet als het gaat over gewicht/fysiek van iemand terwijl je zelf geloof ik geen steek verder bent dan de meeste hier.

Ik zou proberen om een extra oefening bij de schouders te doen ipv eentje minder bij de borst.

Hoezo zo bijdehand doen? Wat maakt gewicht uit, 74 kg bij die lengte kan ook gewoon een topfysiek zijn. Ligt er maar net aan hoe droog etc. Valt me op dat jij altijd zo wijs doet als het gaat over gewicht/fysiek van iemand terwijl je zelf geloof ik geen steek verder bent dan de meeste hier.

Je bent hier net :rolleyes:

En als zijn borst sneller groeit kan je er niks aan doen, je gaat toch niet opeens je borst niet meer trainen :S?

Laatst bewerkt:

Je bent hier net :rolleyes:

En als zijn borst sneller groeit kan je er niks aan doen, je gaat toch niet opeens je borst niet meer trainen :S?

Ik lees al vrij lang mee en ben niet de enige..

Hoezo ineens over iets anders beginnen, ik heb het toch helemaal niet over zijn borst. Maar over jou gedrag.

Je borst is waarschijnlijk sterk gegroeid ten koste van je schouders. Je hebt dan bepaalde spieren die je ook gebruikt tijdens je borst training, niet genoeg tijd gegeven om te herstellen.Genetische aanleg heeft er waarschijnlijk ook iets me te maken.

Opties die ik voorstel:

1) Full body (3x week) waarbij je begint met je schouders
Normaal begin je bij full body met je grootste spiergroep, je benen. In dit geval ga je je workout beginnen met je schouders en dan pas je ben trainen waardoor:
- je energiepeil maximaal is
- je ze duidelijk voorrang geeft op je borst
- je schouders als kleinere spiergroep optimaal kunnen mee genieten van de boost die een benentraining je lichaam geeft.

2) Borst en schouders en triceps op 1 dag
Je begint je workout met schouders, daarna borst en daarna triceps. Het lijkt veel op 1 training, maar de nadruk van je training zou moeten liggen op je schouders (en je triceps pak je sowieso hard aan tijdens deze training). Beperkt borst training door slechts 1 compound en 1 isolation uit te voeren. Als je het gevoel hebt dat naast je schouders, je triceps eigenlijk ook wat achterlopen op je borst (waardoor je schouders ook kunnen gaan achterlopen), dan zou ik kiezen voor dips ipv bench.

Heb het ook maar bij mij is het me derde been die loopt erg ver op de rest. Als ik nu in spiegel kijk voel ik me echt zo,n skinnie mofo met 3 dunne armpjes. Probeer hem nu minder te trainen maar das echt verdomde moeilijk!

Maar terug naar jou probleem;

Doe gewoon een dag alleen schouders met goeie massa oefeningen erin zelf geef ik de voorkeur aan de volgende:

Upright Row: zijkant schouders
military press; voorkant schouders
Bent over dumbbell raise: achterkant schouders

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven