XXL Nutrition

borst wil niet meegroeien

Zoals gezegd zou je meer accent kunnen leggen op flye bewegingen , pre exhaust en andere methodes zijn onzin.
Though veel mensen ''vinden'' hun chest klein sinds de meeste een volle of wijde chest verwachten wat geheel genetish bepaald is . behalve als jij je focust op veel inner chest werk.

train eens enkele weken enkel borst.
dus drie borst dagen en 1 dag voor onderhoud van andere spieren.
http://fit4lessamsterdam.wordpress.com/2013/02/25/in-4-weken-grotere-borstspieren-kweken/

Ik zou eerder zeggen train borst eens een paar weken niet. Gegarandeerd dat je wanneer je weer begint je precies voelt wat je bij je oefeningen goed/verkeerd doet en wat je dus bij moet stellen.

En idd, als je 4 weken 3 keer in de week uitgebreid borst train dan pomp je de boel aardig op. Jammer alleen dat die pomp op het moment dat je "gewoon" gaat trainen weer weg zakt .

Waarom zijn er nog steeds mensen die geloven dat veel meer, veel beter is :(

Klinkt alsof je het niet correct uitvoert (borst oefeningen)...
ik heb nog niet in die thread gekeken...

welkom trouwens grt, Ray.....

Voor 3XL meteen, met je ninja EDIT :p

hij heeft wel last van zijn triceps en schouders dan lijkt het mij dat hij de oefeningen niet correct uitvoert.

Aangezien je je schouders en armen ook gebruik bij de presses kan het ook gewoon zijn de uitvoering op zich prima is maar de borst in verhouding te sterk waardoor ook een "correcte" uitvoering de schouders en armen te zwaar belast (in verhouding).

Kan ook zijn dat de TS in z'n totaal programma de schouder en armen overtraind/overbelast waardoor ze bij presses ed eerder ""op" zijn dan borst.

Kan ook zijn dat de oefening correct wordt uitgevoerd maar dat vezelverdeling een bepalende factor is waardoor bij het gekozen gewicht de ene spier anders belast wordt dan de ander.

Zomaar drie zaken waardoor ook bij een correcte uitvoering (wat dat dan ook zijn mag) problemen kunnen ontstaan

Ook, i do stand corrected sir :)
beetje kort door de bocht van me
blush.gif

Borst loopt bij mij ook achter, voel nu wel dat de binnenkant ineens hard is en definitie heeft nadat ik met flys begonnen ben. Wel goeie rom behouden, stretch en squeeeeze

naast uitvoering en voeding blijft aanleg grote rol spele bij alle spier groepen.

Checl mijn gallerij foto zie je dat mijn chest gewoon flat is,

borst loopt bij mij ook achter, heb dit dan willen proberen recht trekken door 2x / week borst te trainen met als gevolg dat mijn rechterschouder nu overbelast is en ik nog minder kan benchen dan voordien...
(pijnloos benchen zit er ook al enkele maanden niet meer in)

Meten als eerste. Vervolgens inderdaad zoals enkelen al noemen aan je houding denken bij de oefeningen en wat voor mij helpt zijn de benchpress en oefeningen met kabels. Succes!

vergeet een tijdje presses en schakel over op fly oefeningen. En dan niet licht met hoge reps maar gewoon in een zelfde combinatie gewicht/reps wat je zou doen voor presses.

Vertel eens meer aub.
Ik heb vandaag schouders en biceps getraind en morgen wil ik borst doen maar heb weinig behoefte om te gaan banken ivm schouders dus zat ik al met de gedachte om alleen dingen te doen als cable cross gewoon en laagste stand en dan fly's
Maar dan heb ik maar 3 oefeningen.
Wat kan ik nog meer doen?
Misschien fly's bovenborst en dippen erbij?

zijn je triceps en schouders erg overpowered? dan zou ik iig ook wat 3xl aanraadt fly bewegingen maken die de borst meer isoleren.
Verder heeft iedereen wel achterliggende spiergroepen die NOOOIT het niveau bereiken van je sterkere spiergroepen denk ik.
Ik heb dit met triceps. Dacht vroeger meer = beter en zwaarder = beter.
Met triceps is het vaak wel zo dat minder reps en explosievere uitvoering met zwaarder gewicht wel beter is door meer fast twitch vezels, maar geldt ook weer niuet voor iedereen.
Nu train ik triceps 3 keer per week gericht maar wel met weinig volume, aardig hoge intensiteit. Volkgende dag nauwelijks spierpijn naar een training maar voel het wel, die dag daarna 48 uur later of 72 uur kan ik er gewoon weer prima een oefening of 2 voor doen.

zijn je triceps en schouders erg overpowered? dan zou ik iig ook wat 3xl aanraadt fly bewegingen maken die de borst meer isoleren.
Verder heeft iedereen wel achterliggende spiergroepen die NOOOIT het niveau bereiken van je sterkere spiergroepen denk ik.
Ik heb dit met triceps. Dacht vroeger meer = beter en zwaarder = beter.
Met triceps is het vaak wel zo dat minder reps en explosievere uitvoering met zwaarder gewicht wel beter is door meer fast twitch vezels, maar geldt ook weer niuet voor iedereen.
Nu train ik triceps 3 keer per week gericht maar wel met weinig volume, aardig hoge intensiteit. Volkgende dag nauwelijks spierpijn naar een training maar voel het wel, die dag daarna 48 uur later of 72 uur kan ik er gewoon weer prima een oefening of 2 voor doen.

Wanneer je een hogere frequentie hanteert dan heb je sowieso minder last van spierpijn, zegt imo weinig over of je wel of niet hersteld bent.

Overigens ook de reden dat ik fullbody train, spierpijn was soms te belemmerend in dagelijkse activiteiten.

ja i know maar ik voel dat ik triceps nu zonder blessures 3 x per week ''licht'' qua volume, ''zwaar'' qua intensiteit voor mijzelf kan trainen. Das wel chill wnat kreeg vroeger altijd heel snel steken in mn ellebogen.
Dit geeft me meer kracht, massa, motivatie om door te gaan, etc.
Of het daadwerkelijk de beste trainingsmethode is voor mezelf betwijfel ik, maar wel een goeie tussenfase om ervoor te zorgen dat mn pezen en dus aanhechtingspunten wat sterker worden voordat mn spieren te snel te sterk worden en ik blessures krijg!

---------- Post toegevoegd 5 August 2013 om 12:44 ----------

neem trouwens als ik me echt zwak voel gewoon een weekje rust of zelfs 2 als ik dat nodig acht, no problemns

Vervang de benchpress niet, daar heb ik in het verleden veel kracht door verloren door deze een tijdje niet te doen. doe gewoon meer volume op de benchpress en focus op meer isolatie oefeningen totdat je je borst 'voelt'

En het is "slecht" om tijdelijk kracht te verliezen omdat?

tja niet slecht maar worden veel mensen vaak niet blij van.
Heb zelf al anderhalf jaar of zo niet flat gebencht. Zat toen op gewichten die ik nu zeker weten niet meer til flat. Doe nog wel incline en ben daar sindsdien wel hard op vooruit gegaan en mn bovenkant borst is ook wat meer op niveau van onderkant.
Dat ik minder kan tillen op flat bench press kan me dan ook niet zoveel boeien :)

Terug
Naar boven