AndroidHealthClinic

Bovenkant borst, welke oefeningen?

Bassianius

Cool Novice
Waardering
0
Ik zoek oefeningen waarmee ik de bovenkant borst zeer goed mee train, weten jullie goede oefeningen naast de incline bench press?

Alvast bedankt :)

Incline db press
Incline db flyes
Incline cable flyes (evt one arm)

cable incline flyes

of waarop mijn bovenkant goed reageerde: staand en dan met 1 arm cable naar opzij slaan.

• Topic Starter Topic Starter
Met je gezicht naar de cable staan bedoel je dan?

Vergeet niet dat dumbbell presses met een bankje met een leuning boven de 40 graden ook nog steeds je borst aan pakt. Military Presses ook bijv.

Maar de meest logische zijn incline fly's en presses

Leuk schema uit de M&F:

Ontwikkeling bovenkant borst

Methode : aflopende sets

schuin dumbbelldrukken 4 sets - 8/, 10/, 12/, 12/
(2-3 min. rust tussen de sets)

kabel flyes op schuine bank 4 sets - 6/, 8/, 10/, 10/
(2-3 min. rust tussen de sets)

machinepress 3 sets - 10, 12, 15
(1-2 min. rust tussen de sets)

opdrukken met voeten op verhoging 3 sets - maximaal

"/" geeft aan dat het om een aflopende set gaat. Je doet bij de eerste oefening en de eerste set dus je 8 herhalingen, vervolgens pak je een lichter gewicht en je gaat door tot je niet meer kunt.

opdrukken met voeten op verhoging 3 sets - maximaal

Ik zie zo niet in hoe die je borst traint? Kun je die misschien even iets meer uitleggen?

Vergeet niet dat dumbbell presses met een bankje met een leuning boven de 40 graden ook nog steeds je borst aan pakt. Military Presses ook bijv.

Maar de meest logische zijn incline fly's en presses

Idd met Military Presses e.d. spreek je ook het bovenste gedeelte van de borst aan.

Idd met Military Presses e.d. spreek je ook het bovenste gedeelte van de borst aan.

Wel iets, maar niet veel.

Als je je borst er goed bij wilt betrekken kan je beter front press doen en iets naar achter hellen met je romp

Idd, zoiets :)

Trouwens ook een prima buikoefening.

Wil je me dood hebben? Zo gevorderd ben ik nog niet haha :p dat durf ik nog niet aan, die oefening ziet er erg gevaarlijk uit als je geen personal trainer heb.

En dat ziet er eigenlijk uit als de ik-wil-het-graag-moeilijk-doen versie van incline barbell bench press?

aan je avatar te zie doe je beter gewoon basisoefeningen om all-round sterker en zwaarder te worden. die traps zien er in vergelijking met de rest wel goed uit

Wil je me dood hebben? Zo gevorderd ben ik nog niet haha :p dat durf ik nog niet aan, die oefening ziet er erg gevaarlijk uit als je geen personal trainer heb.

En dat ziet er eigenlijk uit als de ik-wil-het-graag-moeilijk-doen versie van incline barbell bench press?

vroeger was er in het gewichtheffen nog een derde beweging namelijl clean&press. dit bestond uit een gewone clean met een strict press (maw geen legdrive, benen gestrekt). De athleten wierpen er zich toch onder zoals je in de foto kan zien en op de duur dede ze meer press dan jerk. Daarom hebben ze deze beweging afgeschaft (+ voor buitenstaanders is er niet zoveel verschil met de jerk)

Gewoon incline oefeningen

schuin bankje, dumbbell drukken.. easy as dell :P

Terug
Naar boven