AndroidHealthClinic

Brandende vraag over koolhydraten!

Rockwell

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m87
Hey!

Ik heb hier voor ik op deze website ben gekomen langs een aantal andere website`s geweest om weer te weten te komen about;
*Cutten(vet perentage naar beneden)
*Gezonder voedsel
*En meer uit je trainningen kunnen halen

Maar vooral over het eerste onderwerp bestaan (volgens mij) veel onduidelijk heden. Zoals [Link niet meer beschikbaar] Hier bij meld de beste man (Arno wingen) dat je vet wil verliezen absoluut geen koolhydraten moet eten want die zorgen voor insuline en uiteindelijk ook dat je er "dik" van wordt.
Ook zegt hij dat voeding boven trainning gaat en dat 1-2 sportschool zat is.:eek:

Kortom voor mijn voedings schema moeten daar nou complexe koolhydraten in? ze zorgen immers voor "vet" toch?

Iemand die het wel weet? :cool:

absoluut geen kh's eten is beetje overdreven, maar in de cut wel flink verminderen ten opzichte van bulken.
voor de rest ben ik wel benieuwd naar de reacties van de rest hier wat betreft vet en insuline en blabla

Hoe hoog is je vetpercentage op dit moment? En hoeveel koolhydraten eet je?

Er wordt simpelweg vaak aangeraden tijdens een cut bij het opstaan, voor de training en na de training kh te nemen. Dit werkt voor de meesten ook wel.

En je kan gerust 4x per week trainen hoor, komt je alleen maar ten goede, alleen om puur af te vallen (gewicht, niet enkel vet) is het inderdaad belangrijker dat je voeding in orde is dan dat je heel veel traint.

ontbijt, voor de training en na de training kh's zeg je.
dat zijn dus 3 maaltijden maar de andere 3 maaltijden dan? eet je dan alleen eiwitten?
en hoe doe je dat dan (beetje off-topic), gwn ei zonder brood? kipfilet,zalmfilet,tonijn zonder brood of rijst? ben k altijd al benieuwd na geweest, heb zelf nooit gecut.

Maaltijden maakt niet zoveel uit, je kan het ook met enkel die 3 maaltijden doen.
Maar inderdaad als je bijvoorbeeld 5 gekookte eieren eet met wat komkommer of zo heb je geen khs. En voor het slapen bijv een vis, kip, casseine shake of zo.

Normaal gesproken werkt dit wel, alleen om echt diep te komen heb je vaak wel andere strategieën nodig, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Voor de training een shake van 500ml kwark, banaan, appel, 50-100gr havermout, kaneel, water is ideaal vind ik.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe hoog is je vetpercentage op dit moment? En hoeveel koolhydraten eet je?

Ik denk dat mijn vet percentage rond de 16-17% is. mijn ideale percentage is meer rond de 10-12%

Ik vermeid de "slechte" koolhydraten zo veel mogelijk, vaak begin ik met mij ontbijt met ong. 2 boterhamen met kipfilet en in de lunch eet ik vaak een omelet (2eieren en wat zooi, soms paprika/ui/tomaat) en verder de dag probeer ik koolhydraten zoveel mogelijk te vermeiden.

Volgens mij vriend kan ik beter wat brinta met melk doen inplaats van de boterhamen met kipfilet want dat kan ik beter later op de dag eten?

Super thanks voor alle info!

Ik denk dat je te weinig eet. Post eens je volledige voeding wat je op een dag ongeveer eet.

Half tot een heel uurtje cardio per dag met je huidige voeding, en je bent zo 5 % kwijt. Je kunt altijd beter wat extra verbranden dan er wat minder brandstof indoen.

Ik pak altijd Havermout in de ochtend, fruit en een boterham voor de training en fruit na de training. Ik heb een keer erg low in carbs gezeten en ik was niet vooruit te branden, en tijdens het trainen was ik halverwege mijn programma al leeg...

Laatst bewerkt:
Nou voordat ik mijn exacte voedingsschema wou maken wou ik eerst weten hoe serieus die koolhydraten zijn...Maar nu ik dit weet kan ik aan de slag:)

Trouwens waarom zou je havermount/brinta in de ochtend voor een boterham met kipfilet kiezen?

Enige reden die ik kan verzinnen is vanwege het zout in het brood met (voorgesneden) kipfilet.

Omdat ik het lekker vind.

Koolhydraten uitbannen hoeft niet, maar je moet wel inzien dat koolhydraten uit bladgroente bv niet het zelfde is als uit witbrood.
Dus het verhaal van een koolhydraat = een koolhydraat klopt niet echt. Je hebt namelijk poli en mono koolhydraten.

Nu ik deze informatie heb ben ik begonnen met mijn voedings schema voor het aankomende school jaar als jullie aanmerkingen of tips hebben zijn deze natuurlijk van harte welkom!

7-8uur - Brinta met melk (ik heb geen flauw idee hoeveel gram/ml).

10uur - Sultana (volgens mij dit een slechte keus maar wat moet je nou tijdens een pauze eten?).

12uur - 2boterhamen met kipfilet (volkoren + 2plakjes filet).

3uur - Appel/banaan, hongerig eet ik boterham met kaas.

6uur - Eten wat de pot schaft....

9uur - 250ml magere kwark.

Volgens mij is dit redelijk koolhydraat arm, goede cut schema?:)

gast sultana eruit, meer eiwitten, meer vetten

Hmmm heb jij een suggestie? het moet wel meeneem baar zijn he...

appel, peer

absoluut geen kh's eten is beetje overdreven, maar in de cut wel flink verminderen ten opzichte van bulken.
voor de rest ben ik wel benieuwd naar de reacties van de rest hier wat betreft vet en insuline en blabla

wat ik gehoord en gelezen heb.

zorgt kh indd vooor insuline productie, vet wordt makkelijk opgenomen door je lichaam waarbij het minimaal insuline voor nodig heeft.

weet niet hoe het zit over eiwit maar boeid me niet want eiwit heb je gewoon nodig wil je geen spieren verliezen

Hmmm heb jij een suggestie? het moet wel meeneem baar zijn he...

(volkoren) broodje pindakaas kan je toch zo meenemen?

Je zal toch moeten uitrekenen wat je theoretische onderhoudsniveau is en dan eens in de praktijk zien of het er zo wat overeen mee komt.
Want zonder te weten hoeveel gr/ml je van iets gaat eten, kom je niet ver.

Terug
Naar boven