AndroidHealthClinic

Brinta pannenkoeken

• Topic Starter Topic Starter
kwestie van uitproberen will do the trick...

Heb het net proberen te maken zoals vermeld stond, maar ik krijg meer een pap.
Ook wel lekker hoor. :P

Heeeeerlijk!
Ik maak ze altijd in kleine pannetjes en wat dikker...
100 gr Brinta
4 eieren eiwit
1 ei heel
sojamelk toevoegen op gevoel tijdens het mixen

Heb ze gemaakt met magere melk ipv sojamelk en was goede shit.
Heb er ook een goeie 20-30 gr tarwemeel bij gedaan voor zeker te zijn dat het wel goed zou zijn. Moet luchtig blijven he. Kan misschien verholpen worden door wat meer ei-eiwitten. Voor diegene die hem niet gebakken kregen, het "deeg" om te bakken moet heel lopend zijn, dat was misschien de fout.

Laatst bewerkt:
Probeer dit eens, 80 a 100 gram brinta + 5 eieren (1 of 2 dooiers) + scheutje melk of karnemelk of sojamelk + snufje kaneel + rozijnen en dan 4 minuten in de magnetron op 1000 watt. Dan is het een pannekoek :) zeker als je het in een ronde tupperware of zoiets doet. Daarna om het af te maken doe ik altijd whey + beetje yoghurt in klein bakje goed mixen en dan als saus over de pannekoek.

dat heb ik ook geprobeerd maar dan nog wordt het geen vaste substansie terwijl de onderkant inmiddels bruin is. Als ik hem dan probeer om te keren heb ik een soort harde korst waar de rest van de substantie van af kloddert:p

Je gebruikt te veel melk pik, scheutje, geen glas ;)

ipv brinta kun je veel beter volkoren tarwemeel gebruiken van AH.

500 gram volk. tarwemeel
1 liter magere melk
4 eieren

alles mixen, en je bakt er ongeveer 10 pannekoeken van

Waarom niet met havermout? Brinta maakt veels te dik dan heb je ook geen melk nodig.

Gewoon 4 eieren met 100 gram havermout in de blender en klaar is het beslag.

net mijne gemaakt, zag eruit als een pannekoek
smaakte alleen beter als een pannekoek, en de binnen kant was nog wat zacht(wel warm)zat wel vol! had er 2 brinta pannekoeken van gemaakt

Waarom niet gewoon 4 hele eieren?

ik heb deze gemaakt met havermout

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

50gr havermout
8eiwitten
1eigeel
snuifje kaneel
om het af te maken kan je er nog proteïnepasta op smeren :D

Vandaag een lekkere variatie ontdekt op de Brinta pannenkoek! Banaanpannenkoek à la mimi :) 4 eiwitten, 1 eigeel, 1 banaan, handvol walnoten en een kleine hoeveelheid 8 granen babyvoedingachtig brintasubstantie (van nestlé). Op het einde wat zoetstof erbij! Echt lekker!

Laatst bewerkt:
Zeer goed te kanen dezen dingen, neem er standaard een mee naar school!

2 hele eieren
2 ei-eiwit
70gr brinta
scheutje melk
handje rozijen
sneufje kaneel

--

Laatst bewerkt:
Zonder melk??
ZIet er wel lekker uit!

nee enkel met water
in de bulk mag je gerust magere melk gebruiken ;)
en ja is idd lekker
heb nu zelfs smaakstof voor bij neutrale proteïne te doen erbij gedaan ,smaak hij lekker naar vanille, banaan of wat je maar wil :D

Terug
Naar boven