Fitness Seller

Britse moslims welke demonstreren tegen de cartoons

Zelda zei:
Misschien is het wel zo dat de ware islam het niet zo slecht bedoelt, maar een aanzienlijk deel van de moslims vat de Koran zo op dat er geen ruimte is voor andere geloven en overtuigingen, en daar zien we nu de gevolgen van.

Dat is denk ik ook het geval... Ik heb het pas op Euronews gezien... Helemaal gek zijn ze... En ze hebben zooooveeeel noten op hun zang; ongelofelijk. We zouden daar, in die Moslimlanden eens moeten eisen wat zij allemaal hier eisen: DAT WORDT JE DOOD!

Van ons wordt verwacht dat we enorm tolerant zijn, en van hen kan er geen greintje simpele, nuchtere humor vanaf, want dan zijn ze in hun 'eer' aangetast.

Ik heb niet zoveel op met rechtse partijen (een Geert Wilders of zo), maar je gaat echt je twijfels krijgen als je deze gekte allemaal ziet... :eek:

Sport2000 zei:
no offence maar je roept van alles, dus ook hierbij zou ik graag weten waar je info vandaan komt. . .

Hoezo ik roep van alles ??? :rolleyes:

Het is toch zeker geen geheim dat men daar in die landen oa naar aanleiding van het binnentreden van geallieerde troepen in Irak en Afghanistan al schietend met hun AK-47 op straat riepen hoe wij ongelovige varkens moeten sterven.

Daaruit haal ik dat de Moslims andere religies als dat van hen niet erkennen....

Hoe die hele Koran nu precies in elkaar zit weet ik niet, en wil ik ook niet weten. Ik baseer mn mening en uitspraken ook niet op de Koran of de Bijbel, maar puur en alleen wat ik op internet en het nieuws constateer.

Jij zegt dat de Islam (als religie) alle goden/profeten uit andere religies erkend.
Dan mag jij ze dat daar dan maar ff gaan vertellen, en dan hoop ik dat ze je niet levend in brand steken en achter een rijdende auto binden!

EricR zei:
Die gasten die oproepen tot geweld en haat mogen ze van mij keihard aanpakken. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed maar wat die leipe baardapen doen heeft niks meer te maken met vrijheid van meningsuiting, oproepen tot geweld en haatzaaien is gewoon strafbaar.

Uit elkaar rossen die groep, er is geen plek voor dat soort ideeen in onze Westerse maatschappij.

urbi et orbi

Leviathan zei:
Ik baseer mn mening en uitspraken ook niet op de Koran of de Bijbel, maar puur en alleen wat ik op internet en het nieuws constateer.

Weet je nog die beelden op cnn op 9/11? dansende kinderen in afganistan, zogezegd bij het zien van de brandende torens....achteraf bleek dat het beelden waren van een paar jaar geleden....niet alles geloven wat je ziet of hoort in de media bro.

Greetzzzzzz.

• Topic Starter Topic Starter
twjunk zei:
Weet je nog die beelden op cnn op 9/11? dansende kinderen in afganistan, zogezegd bij het zien van de brandende torens....achteraf bleek dat het beelden waren van een paar jaar geleden....niet alles geloven wat je ziet of hoort in de media bro.

Greetzzzzzz.

En toen kwamen de beelden van dansende Marokkaantjes uit de Bijlmer welke vrolijk in de camera verklaarden dat USA het verdient had en er vandaag groot feest was.

In de geschiedenisboeken over 50 jaar staat de volgende zin...

WERELDOORLOG 3 is begonnen door een spotprentje :D

Sport2000 zei:
dat men vanuit de Islam andere culturen belachelijk maakt, is dat volgens de Islam of is dat volgens de moslims, want deze discussie laait iedere keer weer op, en ik zou graag zien dat we dan over die mensen spreken en niet over de islam,

Als moslims zich op zeer grote schaal niet kunnen gedragen, dan kunnen die twee toch wel gelijkgesteld worden. Zie Indonesië: grootste moslim-natie ter wereld, en een zeer groot probleem met gewelddadige terrorisering van christenen. Als men toch allemaal in dezelfde god gelooft, dan zou dat toch niet kunnen? Blijkbaar interpreteer jij de koran toch anders dan 200+ miljoen mensen in Indonesië.

Het probleem met de Islam is dat ook de 'gematigde' moslims zich niet afzetten tegen de extremisten. Dit maakt de geloofwaardigheid van de gematigde moslim, in mijn ogen, erg twijfelachtig. Een moslim mag, volgens de Koran, een broeder moslim absoluut niet in deskrediet brengen. Dus zal dat ook niet gebeuren.

In mijn ogen staat dat gelijk aan sympthiseren met. Oftewel, je keurt dit achterlijke gedrag niet af, maar stemt stilzwijgend toe.

Alleen al hierom zou ik de Islam willen verbieden in Europa.

twjunk zei:

Ik ben 1 van de laatsten die blindelings op de informatie van de media afgaat....

Het merendeel is gewoon sensatiebelust. En waar oorlog of rellen zijn, kan er geld verdient worden door erover te schrijven.

Het is dan juist in hun belang om een oorlog of rel zo lang mogelijk in stand te houden.

Ik ga niet roepen dat dit alles de schuld van de Koran zelf is, maar wel van de bekrompen en hypocriete aanhang van deze religie.

DBC01 zei:
Moslims mogen in hun eigen landen (én natuurlijk in nederland, in Den haag, op het Malieveld bij de jaarlijkse anti-Israel-demonstratie) roepen dat 'Joden aan het gas' moeten. Dat mag dus wel. En het gebeurt ook openlijk. Dus waar trekken we de lijn? Die plaatjes verschenen goddomme in september 2005 in die Deense krant. Die Moslim-broekies hebben dus een aardige campagne opgezet de afgelopen maanden, met als doel een oorlog tegen Europa te ontketenen. NIEMAND nam er aanstoot aan, tot ineens maanden na publicatie een stel hoogeplaatste hakbars beginnen te blèren dat dat ene van toen iun die ene krant niet mag. Ja dahaag! Vooropgezette haat is dit.

En nu dus spotprenten uit Iran over de Holocaust? Wát een vergelijking. Het IQ van die mensen daar, door een vergelijking te trekken tussen één historisch persoon en 6 miljoen slachtoffers is wel heel laag.

Niettemin: Feest in het midden-oosten: http://www.glumbert.com/media/rave.html

:haha:Ben ik dan de enige die het grappig vind
sjallaaaal laaalaa:roflol:

spiertje16 zei:
[/B]

:haha:Ben ik dan de enige die het grappig vind
sjallaaaal laaalaa:roflol:

Niet zo snel oom agent!

Ik had m nog niet gezien.....

:roflol:

Stond me nog wel iets van bij dat ik onlangs een paar pillen als relatiegeschenk naar het Midden-Oosten had gestuurd :p

Die moslims doen me btw denken aan hun.
Die kunnen er ook wel wat van:
[Link niet meer beschikbaar]

Het is gewoon een feit als wij in het midden-oosten één ding verkeerd doen we doodgemarteld worden door die fanatiekelingen, voor nen dommen cartoon..de bekrompen mong*len.

Zie ons daar al het recht vragen om christelijke kerken te zetten ,zoals ze hier hun moskeeen hebben, dacht het niet bende hypocrieten.

Mij laat het geloof koud en snap niet hoe mensen zo dom en simpel kunnen zijn..gister op de VRT zaten ze ook te lullen over hun profeet mohammed...awel profeet mijn reet!!

Ze hebben één hersencel en dat is ALLah en hun profeet.

En hier mogen ze maar doen en wij laten begaan....brave europeanen dat we zijn....

Ze krijgen hier rechten en moskeeen, ze krijgen werk en hoop op een betere toekomst anders komen ze niet naar hier.

Dat ze dan terug zand gaan eten in de woestijn..en anders grof gezegd zet er de "aangepast"op,of is dat dan te grof van ons om zo te reageren??

Als je die beelden ziet kan je niet neutraal blijven en word je ook radicaal...NULTOLERANTIE!!!

Islam is achterlijk en leven nog in middeleeuwen...

En alleen maar sommigen zijn radicaal?? Laat me niet lachen..ze betogen met tienduizenden..ze zijn allemaal radicaal!!

Ik maak me er dus echt druk om:mad: :mad:

Ik sta op de eerste linie als het zover komt (en jawel het komt zo ver als je ziet wat ze al doen voor één cartoon)

Vorig jaar liepen de moslims met een christelijk kruis rond met een konijn aan genageld (India), reageren wij dan zo??

Please..kernbom op midden-oosten..

Edit: bericht aangepast...was te rechts vond ik zelf

Laatst bewerkt:
Zelda zei:
Die demonstrerende moslims lijken anders nog minder van hun geloof te weten. Je kan hoog en laag springen Sport2000, maar als je roept dat Allah de enige god is en dat niet-islamieten ongelovige honden zijn valt daar volgens mij weinig verkeerd aan te begrijpen. De enige die jij voor de gek houdt door te roepen dat ik er niks van snap ben je zelf. In plaats daarvan zou je ook gewoon met argumenten kunnen komen.

Misschien is het wel zo dat de ware islam het niet zo slecht bedoelt, maar een aanzienlijk deel van de moslims vat de Koran zo op dat er geen ruimte is voor andere geloven en overtuigingen, en daar zien we nu de gevolgen van.
heel goed dat je zelf inziet wat ik je al die tijd probeer uit te leggen:thumbs:
DBC01 zei:
Moslims mogen in hun eigen landen (én natuurlijk in nederland, in Den haag, op het Malieveld bij de jaarlijkse anti-Israel-demonstratie) roepen dat 'Joden aan het gas' moeten. Dat mag dus wel. En het gebeurt ook openlijk. Dus waar trekken we de lijn? Die plaatjes verschenen goddomme in september 2005 in die Deense krant. Die Moslim-broekies hebben dus een aardige campagne opgezet de afgelopen maanden, met als doel een oorlog tegen Europa te ontketenen. NIEMAND nam er aanstoot aan, tot ineens maanden na publicatie een stel hoogeplaatste hakbars beginnen te blèren dat dat ene van toen iun die ene krant niet mag. Ja dahaag! Vooropgezette haat is dit.

En nu dus spotprenten uit Iran over de Holocaust? Wát een vergelijking. Het IQ van die mensen daar, door een vergelijking te trekken tussen één historisch persoon en 6 miljoen slachtoffers is wel heel laag.

Niettemin: Feest in het midden-oosten: http://www.glumbert.com/media/rave.html
zijn dat moslims dan bij die ajax-wedstrijden? of zijn het gewoon voetbalfans:o verder is de reactie erg traag maar ik heb geen zin me verder met die acties te bemoeien, veel te vergaand, dat mag onderhand wel duidelijk zijn.

Leviathan zei:
Jij zegt dat de Islam (als religie) alle goden/profeten uit andere religies erkend.
Dan mag jij ze dat daar dan maar ff gaan vertellen, en dan hoop ik dat ze je niet levend in brand steken en achter een rijdende auto binden!
ik zeg alle profeten en dat er 1 god is. da's al een aardig verschil dus. en ik voel de behoefte niet ze dat daar te gaan vertellen, laat ze maar rustig die amerikanen vermoorden en israeli opblazen, komt het dodental misschien een beetje op gelijke hoogte als we zien wat die 2 genoemde partijen allemaal geflikt hebben zoals die 5kinderen die laatst in een ander topic werden aangehaald. oog om oog, tand om tand:cool:

en nu moet er niemand gaan roepen dat ik extreem denk, want ik kan me nog diverse topics herinneren waarin werd geroepen wat er gedaan moest worden met iemand die een hondje ophing of een bejaarde sloeg. . . .

Jordees zei:
Het probleem met de Islam is dat ook de 'gematigde' moslims zich niet afzetten tegen de extremisten. Dit maakt de geloofwaardigheid van de gematigde moslim, in mijn ogen, erg twijfelachtig. Een moslim mag, volgens de Koran, een broeder moslim absoluut niet in deskrediet brengen. Dus zal dat ook niet gebeuren.

In mijn ogen staat dat gelijk aan sympthiseren met. Oftewel, je keurt dit achterlijke gedrag niet af, maar stemt stilzwijgend toe.

Alleen al hierom zou ik de Islam willen verbieden in Europa.
meuh, als je ziet dat je broeder of zuster de verkeerde kant opgaat is het de bedoeling dat je ingrijpt, maar ja, als je zo'n bende losgeslagen mensen ziet, dan loop je denk ik wel een straatje om:D iemand behoefte aan de meningen van de grote geleerden mbt het demonstreren??? zijn we er gelijk over uit hoe de islam denkt over dit onderwerp en kunnen we daaruit de conclusies trekken over de mensen die wel demonstreren:cool:

Duidelijke Mening Over Houden Van Demonstraties

tis een aardige bonk tekst, maar heb hem even ingekort tot de belangrijkste regels. . .

Assalaamu 3alaykum wa Ra7matullahi,

De Fatwa van al-Moeftie al-'Allaamah Shaych 'Abdoel-'Aziez ibn Baaz (rahiemehoellaah):

Vraag:
“Is het houden van demonstraties en opstanden van de Djihaad?”

Antwoord:
“Nee, dit is fout! Dit is een Fietnah! Dit is slecht en niet van nut!”

Vraag:
“Is het houden van mannelijke en vrouwelijke demonstraties tegen de regeringen en bewindhebbers één van de manieren om da’wah te verrichten?

Antwoord:
“Ik zie niet in dat mannelijke en vrouwelijke demonstraties als oplossing kunnen gelden. Wat ik wel zie is dat dit redenen zijn voor fietnah, slechtheden, het veroorzaken van onrecht voor sommige mensen en het aanvallen van sommige mensen zonder recht!

Wat echter de Islaamitisch wettelijke redenen zijn is: 'Het schrijven, adviseren, het uitnodigen naar het goede via de Islaamitisch wettelijke wegen die de metgezellen van de profeet (salallaahoe `alayhie was sallem) en hun oprechte volgelingen gebruikten. En die de geleerden gebruikten, door te schrijven of te spreken met de Moeftie, of de prins (burgemeester, landheer), of de bevelhebber. Door contact met hem te hebben en hem te adviseren en naar hem te schrijven, zonder hem op de preekstoelen te schandaliseren (en te zeggen jij
bent dit en er is dat door jou gedaan etc. Wallaahoel-Moesta'aan!!!”

De Fatwa van al-'Allaamah al-Faqieh Shaych Mohammed ibn Saalih al-'Othaymien (rahiemehoellaah):

Hij (rahiemehoellaah) heeft gezegd:
“Het is een verplichting voor ons om aan de hand van onze mogelijkheid te adviseren. Maar om in het openbaar te protesteren en bezwaar te maken is in tegenstelling tot de leiding van de Selef!
Jullie weten nu dan ook dat deze zaken geen betrekking hebben op de Islaamitische wet noch op Islaamitische hervorming. Dit is niets anders dan schadelijk!... De ('Abasijnse) Chaliefah al-Ma`moen heeft (veel) van de geleerden die niet de uitspraak wilde doen van, dat de Qor`aan geschapen is vermoord. En hij heeft een een grote groep geleerden vermoord en hij
verplichtte de mensen om deze valse uitspraak te doen. Toch hebben we nooit gehoord dat Iemaam Ahmed of een ander van de geleerden in één van de moskeeën een (zit)demonstratie heeft gehouden!(?). Ook hebben we nooit gehoord dat zij de fouten van hem (de regeringsleider) rondspreidden om hiermee de mensen van haat, woede en afkeer van hem te
voorzien…

Wij zijn het niet eens met het houden van demonstraties of opstanden of iets wat daar op lijkt. Wij zijn het hier totaal niet mee eens! Verbetering valt zonder dit te behalen. Maar het kan niet anders dat er geheime vingers van binnen- of buitenuit dit soort zaken proberen te lanceren.”

Sport2000 zei:
meuh, als je ziet dat je broeder of zuster de verkeerde kant opgaat is het de bedoeling dat je ingrijpt, maar ja, als je zo'n bende losgeslagen mensen ziet, dan loop je denk ik wel een straatje om:D iemand behoefte aan de meningen van de grote geleerden mbt het demonstreren??? zijn we er gelijk over uit hoe de islam denkt over dit onderwerp en kunnen we daaruit de conclusies trekken over de mensen die wel demonstreren:cool:

Jep, dat is ook waar, die demonstraties vinden gedeeltelijk ook plaats om de gematigde moslims te intimideren. Kan me goed voorstellen dat die zich in die landen niet geroepen voelen om er tegenin te gaan als je ziet wat een wilden die extremisten zijn.

Maar toch, als die extremisten echt zo'n kleine minderheid waren kon dit niet plaatsvinden. Zelfs de regeringen van veel landen doen mee. Ze trekken hun ambassadeurs terug, en gooien in de media olie op hetvuur. Hoe vaak zie je demonstraties tegen de regering? Nooit. Ze kunnen die opstandjes dus uitstekend onderdrukken, dat is zo'n beetje hun specialiteit, maar nu lukt het ze opeens niet... :rolleyes:

Terug
Naar boven