- Waardering
- 3.208
Ik vond die van de maagden die op waren een beetje lollig. Gewoon omdat het volgens mij ook een sprookje is. De rest vond ik niets aan en hoefde voor mij ook niet. Het is niet echt respectvol, maar dat is het verschil tussen cartoons over godsdiensten of holocaust. Ik vind dat je holocaust, waarbij er doden zijn gevallen niet kan vergelijken met een geloof, waar geen direct menselijk leed mee gemoeit is. Verder is antisemitisme en/of spotten met de holocaust of het ontkennen ervan gewoon grondwettelijk verboden.spiertje16 zei:Helemaal waar, ik zelf bent met school naar een kamp geweest waar die gruwelen werden voltrokken, en ik kreeg er een brok in me keel van.
Maar over de prenten big t, vond jij die respectvol?
De nieuwe reeks van cartoons over Islam die ik zag waren erg grof en gewoon TE provocerend. Maar om die cartoons ging het niet in de wereldwijde media.
Wat veel kranten gepubliceerd hebben in Europa, die cartoons vind ik niet schokkend en de reacties erop vind ik erg overdreven.
Kijk, ik vind het erg dom om dit te maken als je WEET dat je hiermee slachtoffers en mogelijke aanslagen aanmoedigd. Zelfs al is het je grondwettelijk recht.
Mensen moeten gewoon begrijpen dat je niet elk recht moet gebruiken, je kan het gewoon. Men zou best wat meer rekening houden met de gevolgen. Het zou echter erg onverstandig zijn om beperkingen op te leggen voor vrije meningsuiting, dat kan je niet en wil je niet. Voor je het weet moeten er voor andere zaken ook beperkingen komen en dan is het einde zoek.