XXL Nutrition

brood in de cut.

2hard2die

Competitive Bodybuilder
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
2
Wie legt mij even met goede argumenten uit waarom brood beter niet in een cut-dieet gebruikt kan worden?

Karma voor iedere goede poging. ;-)

hmmm geen karma voor mij dan, want ik zie niet in waarom brood slecht zou zijn in de cut..

die GI verschilt niet of nauwelijks van die van rijst..

geen karma voor mij dus

GI waarde. (zo rond de 70)

qua rijst is alleen basmati rijst laag in GI, door hoog amylosen gehalte.

omdat er zout in zit en dat houdt vocht vast...

iank zei:
omdat er zout in zit en dat houdt vocht vast...

idd. maar dit lijkt me met name in het laatste deel van de cut belangrijk.
beetje vocht in je lichaam vinden je gewrichten wel leuk.

ik denk dat je niet kunt praten over wat wel en niet in de cut kan dat is imo persoonsgebonden ieder lichaam is anders en reargeert anders op bepaalde voedingsstoffen/middelen
ik zelf eet ook niet veel brood misschien eens p week voor de rest alleen maar havermout en soms roggebrood(ik zit zoiezo laag in kh) maar andere die eten het wel dagelijks en kunnen er wel tegen en vallen ook af in vetperc

mijn tip is probeer het een maandje en dan een maandje eruit gooien en kijk naar de resultaten;)

ik heb wel eens gehoord dat je beter 's avonds geen brood kunt eten als je een endomorph bent.. brood schijnt 's avonds minder goed te verteren en je zal er vet door gaan vasthouden. misschien komt dit over met brood in de cut? :rolleyes:

Ovide zei:
ik heb wel eens gehoord dat je beter 's avonds geen brood kunt eten als je een endomorph bent.. brood schijnt 's avonds minder goed te verteren en je zal er vet door gaan vasthouden. misschien komt dit over met brood in de cut? :rolleyes:
datgeld voor alle kh ( beetje komkommer kan geen kwaad savonds bijv)maar brood rijst pastas aard enz kun je beter laten savonds in de cut

brood kan opzicht geen kwaat in de cut ... maar er zitten wat meer samengestelde carbs in en in de cut moet je ze simpel houden zodat je lichaam zo snel mogenlijk kan verbranden

jaytahitu zei:
brood kan opzicht geen kwaat in de cut ... maar er zitten wat meer samengestelde carbs in en in de cut moet je ze simpel houden zodat je lichaam zo snel mogenlijk kan verbranden

O oke, dan doen we het al die jaren al fout:( Iedereen aan de cola en snoep! Joepie!

naomi zei:
ik denk dat je niet kunt praten over wat wel en niet in de cut kan dat is imo persoonsgebonden ieder lichaam is anders en reargeert anders op bepaalde voedingsstoffen/middelen
ik zelf eet ook niet veel brood misschien eens p week voor de rest alleen maar havermout en soms roggebrood(ik zit zoiezo laag in kh) maar andere die eten het wel dagelijks en kunnen er wel tegen en vallen ook af in vetperc

mijn tip is probeer het een maandje en dan een maandje eruit gooien en kijk naar de resultaten;)

dat voor iedereen de cut anders is dat is waar, maar dat je door dit gegeven niet meer kan zeggen dat zout vocht vasthoudt is in mijn ogen echt dikke onzin :) bij iedereen houdt zout vocht vast! Elk lichaam reageert wel anders, maar er zullen altijd dingen zijn die op iedereen van toepassing zijn..

RvR zei:
dat voor iedereen de cut anders is dat is waar, maar dat je door dit gegeven niet meer kan zeggen dat zout vocht vasthoudt is in mijn ogen echt dikke onzin :) bij iedereen houdt zout vocht vast! Elk lichaam reageert wel anders, maar er zullen altijd dingen zijn die op iedereen van toepassing zijn..
daar heb je zeker gelijk in over het zout ;)

Ik zie geen enkel bezwaar tegen brood, carbs in de avonduren kun je het beste vermijden, mocht je laag willen gaan in carbs, dan uiteraard wel brood vermijden. Maar als je een kcal tekort ontwikkelt, dan mag je dieet best voor een deel uit brood bestaan. Bij mij werkt het in elk geval niet nadelig.

jaytahitu zei:

haha kerel en jij zit op 6%? Weer zo'n leuk bewijs dat je fake fotoos plaatst als je zulke idiote dingen zegt

1 2 3 vocht vasthouden qua scherpte zou ik me pas zorgen om maken als je rond de 10% zit en je wil nog lager. daarboven zal het niet zo heel veel uitmaken net als zuivel

nu praat ik niet over dieeten voor krachtsporters maar heb zelfs gehoord dat er brooddieeten zijn, 1 dag gewoon eten en de andere dag alleen maar brood zoder iets er op, ik denk persoonlijk dat het voor ieder verschillend is, zo kòm ik enorm aan van pasta, dus vermijd ik in een dieet pasta.

Al die zogenaamde brood/appel/soep-dieten zijn gewoon ruk.

OT: Ik denk dat brood in de cut best kan zolang het met mate gegeten wordt. Je merkt zelf aan je lichaam wel hoe het reageert.

brood kan best in de cut doe ik ook en val gewoon af. over dat beetje zout in het brood maak ik me ook niet druk. want pas als ik onder de 8%wil zou ik me er eens een keer druk op gaan maaken, zelfde met zuivel trouwens.

Terug
Naar boven