AndroidHealthClinic

Brood slecht voor je?

Maxovic

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Dag beste leden,

Een tijdje gelden heb ik research gedaan naar verschillende voedings producten zoals aardappelen rijst en brood.

Uit veel bronnen op internet komt naar voren dat brood "slecht" is. Hebben jullie deze misschien wel "mythes" ook gehoord?

ps: ik heb ook bronnen voor de liefhebbers.

Laatst bewerkt:
Alles met mate.

Waarom zo brood slecht zijn?

Echt volkoren brood nemen. Wit brood is idd slecht, bruin brood is ook niet geweldig. Verder zoals gezegd variëren, anders krijg je altijd teveel binnen van bepaalde stoffen.

Wit brood is sowieso af te raden, maar dat leerde je al toen je net kon praten.

Hmm nieuws...
Dat witbrood slecht is wist ik, maar wat zorgt ervoor dat bruinbrood niet ideaal is dan? ik dacht dat daar toch niet zoveel mis mee was???

@Maxovic, Laat maar wat bronnen zien dan, gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat ik me boodschappenlijstje aan moet gaan passen:p

Laatst bewerkt:
Hmm nieuws...
Dat witbrood slecht is wist ik, maar wat zorgt ervoor dat bruinbrood niet ideaal is dan? ik dacht dat daar toch niet zoveel mis mee was???

@Maxovic, Laat maar wat bronnen zien dan, gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat ik me boodschappenlijstje aan moet gaan passen:p

Zal wel iets met teveel koolhydraten te maken hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Alles met mate, maarja wat is met mate? Ik zit elke dag op school en moet wat eten toch? Ik eet zon 4 a 6 broodjes dagelijks. Ik zou ook eigenlijk geen ander alternatief voor het vervangen van brood weten.

Bron: [Link niet meer beschikbaar]

Heb er nog meer maar die heb ik thuis opgeslagen. Zit nu op school.. :p

Alles met mate, maarja wat is met mate? Ik zit elke dag op school en moet wat eten toch? Ik eet zon 4 a 6 broodjes dagelijks. Ik zou ook eigenlijk geen ander alternatief voor het vervangen van brood weten.

Bron: [Link niet meer beschikbaar]

Heb er nog meer maar die heb ik thuis opgeslagen. Zit nu op school.. :p
Je eet niet de hele dag door brood (en ook als diner) - zó slecht kan het toch niet zijn? Er van uit gaand dat je wel volkoren eet.

ik eet 10 boterhammen per dag om de kantooruren door te komen, kan moeilijk op kantoor elke 2/3 uur rijst met kip gaan zitten eten (zou het wel graag willen)

Dat bedoel ik. Maar toch, ik hoor het steeds meer. Zaglaatst op NED 1 ook al zo'n deskundige die zei dat het gewoon beter is als je het niet eet omdat het "slecht" voor je is.

Meergranen is ook goed. Vind het beter verteerbaar dan volkoren.

Als ik thuis ben zal ik hier wel veel meer bronnen plaatsen die wel heel goed zijn.

Zelf eet ik het niet maar heb gehoord dat sommige mensen na hun training wit brood eten omdat het zo´n hoge GI heeft. Dat kan geen kwaad toch? Zelf eet ik alleen liever een banaan dan.
Om carbs te laden idd. Kan je net zo goed en shake nemen imo.

Terug
Naar boven