XXL Nutrition

Brusselse politie beboet rokers die peuk weggooien

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.032
media_xll_5901767.jpg

De Brusselse lokale politie heeft de voorbije dagen een grootscheepse controleactie tegen sluikstorten en andere vormen van overlast gehouden.

Daarbij werden 221 processen-verbaal opgesteld, waarbij 59 voor sluikstorten en 95 voor mensen die hun sigarettenpeuk op de grond gooiden. 33 wagens waarvan de muziek te luid stond, en tien mensen die op de grond spuwden, vlogen ook op de bon. Terzelfdertijd schreef de politie nog eens 37 processen-verbaal uit voor verkeersinbreuken. (hln)

easy money :-/

hopelijk was het enkel in Sint-Jans-Molenbeek :D

En terecht!, is toch smerig :o
mogen ze wat mij betreft elke dag zo doen....

En terecht!, is toch smerig :o
mogen ze wat mij betreft elke dag zo doen....

Ik vind het ook smerig. Echter kunnen de beboete rokers dit aanvechten want ze hebben geen alternatief. Je maf op straat roken maar wat doe je met je peuk? In de vuilnisbak gooien mag niet wegens brandgevaar.

Ik vind het ook smerig. Echter kunnen de beboete rokers dit aanvechten want ze hebben geen alternatief. Je maf op straat roken maar wat doe je met je peuk? In de vuilnisbak gooien mag niet wegens brandgevaar.
Toen ik rookte (best veel) maakte ik de sig uit onder me schoen of in water (iets soort gelijk),
en dan weg gooien...

ik vond altijd wel een manier...
maar ik snap wel wat je bedoeld , ze zouden er wat meer aandacht aan kunnen besteden ,

zeker met de tax die op de sigs ligt :o:rolleyes:

Boete voor op de grond spugen of voor de harde muziek in je auto..?

Toen ik rookte (best veel) maakte ik de sig uit onder me schoen of in water (iets soort gelijk),
en dan weg gooien...

ik vond altijd wel een manier...
maar ik snap wel wat je bedoeld , ze zouden er wat meer aandacht aan kunnen besteden ,

zeker met de tax die op de sigs ligt :o:rolleyes:

Dus uitdoen onder je schoen, en dan in een publieke vuilnisemmer gooien. Ja, als die er is, dan vind ik dat een goede oplossing. Maar ik zie steeds minder publieke vuilnisemmers.

Dus uitdoen onder je schoen, en dan in een publieke vuilnisemmer gooien. Ja, als die er is, dan vind ik dat een goede oplossing. Maar ik zie steeds minder publieke vuilnisemmers.
Ja dat zeg ik, het is al een tijde geleden toen er inderdaad nog wat meer publieke vuilnisemmers waren..
15 jaar + geleden...

Binnenkort krijg je een GAS-boete als je een windje laat in een gesloten ruimte;

mss is het een idee om de accijns te verdrievoudigen, en van dat geld de volgende zaken te betalen:
- genoeg prullebakken door heel NL
- peukjesruimers (voor de peukjes die naast de prullée vallen)
- gratis sportcentra voor iedereen! gewoon, omdat het kan.

wat ik verder nog wil voorstellen: ALLE zorg voor rokers afschaffen. Want roken heeft ook nadelige gevolgen voor gebitstoestand, kanker in het hele lichaam, H&Vz, COPD, enz, en het geld wat daar mee vrijkomt zou ik dan graag benut zien aan uitgebreidere preventiebeleid voor de gehele bevolking.

en als laatste zou ik dan willen voorstellen om de zorgpremie voor de rokers te verdubbelen, omdat ik af en toe met ze moet meeroken. Die walmen die mij tegemoet waaien op het station enzo. Van het geld wat er mee vrijkomt zou ik dan uiteraard willen voorstellen om de premie die ik maandelijks moet betalen af te schaffen.

dus, als iemand dit even wil doorgeven aan schippers.

danke.

Ja, bekeuren die gasten! En keihard. Waarom zou je het niet beboeten? Ik mag toch ook niks van me af fl*kkeren op straat? Moeten ze ook in Nederland doen. Het is echt bizar dat het asociale rookgedrag zo is geaccepteerd in de maatschappij.

Op de motor word ik bijvoorbeeld regelmatig bekogeld met sigarettenpeuken vanuit auto's voor me. Het is helaas nog gevaarlijker om de spiegel van diegene eraf te trappen, dus dat houd me tegen. Of die gasten die naast je komen zitten in een bushokje met hun kankerrook (letterlijk, geen ban please). opt*fen! Als ik het fijn vind om van me af te spugen na het eten, na de coïtus of als ik even op de bus sta te wachten, dan tuf ik je toch ook niet in je smoel? Nee, dat is een belachelijke vergelijking zeggen mijn vrienden dan. Als je naar buiten gaat weet je dat je in de rook van iemand anders kunt komen te zitten. Bullshit. Dan moet je ook niet zeiken als je kinderen verkracht worden in de speeltuin, want je weet dat er pedo's rondlopen. :dunno:

Zit je tijdens vakantie op een schitterend mooi eiland, moeten je vrienden weer zonodig al hun peuken wegschieten in de natuur. WTF gast. Wat zou die fictieve God van je vinden als hij zag dat je zijn schepping verkracht dan? Gewoon oprotten en die shit in de prullenbak gooien, anders inderdaad een ziekelijk hoge boeten.

Helemaal potverdomme gek word ik ervan!! Aaaaargh!!

#proteïnrage off

en tien mensen die op de grond spuwden
dit kan je niet menen:roflol:

als een flik dat bij mij zou flikken (no pun intended) zou ik een persoonlijke vendetta tegen hem zweren (lees: enkele familieleden ontvoeren, martelen tot de dood, dat filmen, op de post sturen naar hem met een vriendelijke boodschap van mij, en vervolgens zelfmoord plegen zodat ik er zonder gevolgen vanaf kom)

als een flik dat bij mij zou flikken (no pun intended) zou ik een persoonlijke vendetta tegen hem zweren (lees: enkele familieleden ontvoeren, martelen tot de dood, dat filmen, op de post sturen naar hem met een vriendelijke boodschap van mij, en vervolgens zelfmoord plegen zodat ik er zonder gevolgen vanaf kom)
opnieuw:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zou je misschien kunnen beginnen met dat laatste ?

BVD

Behalve dan dat je dood bent.

Peuken bin gewoon smerig.

Boete voor op de grond spugen of voor de harde muziek in je auto..?

:bow:

Op de grond spugen is echt zo vies, marginaal, uitschot-achtig.. En harde muziek eig ook.

En meer dan terecht, als je wat geeft om de natuur gooi je je peuk niet op de grond, rook je zelfs in het geheel niet.

En boetes voor automobilisten die mensen niet overlaten aan het zebrapad. :)

Laatst bewerkt:
Je kan tegenwoordig toch kleine, draagbare assenbaken krijgen bij de gemeentedienst?

Terug
Naar boven