MuscleMeat

Brusselse politie beboet rokers die peuk weggooien

Dat hangt helemaal af van de agent zijn houding en jouw houding jegens hen. Als jij niets op je kerfstok, en een beetje respect hebt, zou je zulke mensen gemakkelijk kunnen groeten en hun werk waarderen. Zij zijn er onder andere voor jouw veiligheid! En zoals ik al zei, zo'n groot wapen is niet nodig. De politie word zo hard gehaat omdat zij niet genoeg optreden wanneer nodig en je alleen maar opzadelt met pisboetes. Eveneens een beleid dat op de schop moet. Je kan ze vaak uitmaken voor van alles wat zonder consequenties. Het gezag wordt zo compleet ondermijnd.

Denk je dat 5 marokkaantjes schrikken van 2 agenten in fleecetruien? :roflol:

Denk je dat respect afdwingende politie de criminaliteit doet dalen? Ben je überhaupt wel eens in landen geweest waar de politie er bij loopt alsof morgen de Armageddon begint?

Hard optreden is geen garantie voor lagere criminaliteit in ieder geval en al helemaal niet voor meer respect voor de politie.

Denk je dat respect afdwingende politie de criminaliteit doet dalen? Ben je überhaupt wel eens in landen geweest waar de politie er bij loopt alsof morgen de Armageddon begint?

Hard optreden is geen garantie voor lagere criminaliteit in ieder geval en al helemaal niet voor meer respect voor de politie.

Misschien niet, maar ik ben zeker dat marokkaantjes in Rusland niets willen proberen tegen de plitie :o

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als ze peuken op straat werpen verbieden moeten ze maar voor mee asbakken zorgen, hetzelfde geld voor vuilnisbakken. Als er nergens 1 te bekennen is gooit menig jongeren gelijk zijn zooi op straat (ik neem zelf alles net zolang mee totdat ik wel een vuilnisbak tegenkom). Sigaren pleur ik wel weg, die dingen vergaan toch wel.

En tuffen doe ik echt als een lama. Dan zorgen ze ook maar voor tuf bakken. :rolleyes:

mss is het een idee om de accijns te verdrievoudigen, en van dat geld de volgende zaken te betalen:
- genoeg prullebakken door heel NL
- peukjesruimers (voor de peukjes die naast de prullée vallen)
- gratis sportcentra voor iedereen! gewoon, omdat het kan.

wat ik verder nog wil voorstellen: ALLE zorg voor rokers afschaffen. Want roken heeft ook nadelige gevolgen voor gebitstoestand, kanker in het hele lichaam, H&Vz, COPD, enz, en het geld wat daar mee vrijkomt zou ik dan graag benut zien aan uitgebreidere preventiebeleid voor de gehele bevolking.

en als laatste zou ik dan willen voorstellen om de zorgpremie voor de rokers te verdubbelen, omdat ik af en toe met ze moet meeroken. Die walmen die mij tegemoet waaien op het station enzo. Van het geld wat er mee vrijkomt zou ik dan uiteraard willen voorstellen om de premie die ik maandelijks moet betalen af te schaffen.

dus, als iemand dit even wil doorgeven aan schippers.

danke.

Dit. Zorgpremie van mensen die roken/obesitas hebben een stuk hoger leggen..vind het niet kunnen dat ik moet betalen voor mensen die hun lichaam verwaarlozen. Het is veel te lief hier in NL.

ja, da snap ik. maar de accijns is puur een interne geldstroom. handelsbalans heeft te maken met je munt, tov andere munten.

als je handelsbalans negatief is (je importeerd meer dan exporteerd) dan daalt je munt.
Ik heb de ballen verstand van economie, maar hoe kan de waarde van onze munt erg dalen? We hebben immers een gezamenlijke munt.

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 01:58 ----------

ah, daar heb je wel gelijk in. maar ik zou het wel leuk vinden!
Als jij me een peuk met niet gecontamineerde bruikbare DNA-sporen op het filter geeft, dan stel ik voor jouw wel een DNA-profiel op in het lab :cool:

Kheb alleen geen toegang tot de databanken, tenzij je iemand kent bij het NFI :D

Laatst bewerkt:
Zorgt dat ook niet voor meer CO2, wat dus ook bijdraagt aan, medeverantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde..:dunno:
Een tabakplant haalt CO2 uit de lucht. Samen met (regen)water H2O wordt de CO2 in de plant onder invloed van energie uit zonlicht omgezet tot glucose C6H12O6. Dit proces heet fotosynthese.

Planten groeien door de uit CO2 gemaakte koolhydraten.
Als een plant sterft en wegrot, of als je hem in de fik steekt, dan kan dus nooit meer CO2 vrijkomen dan dat er oorspronkelijke voor is gebruikt.

Roken zelf draagt dus niet bij aan de opwarming.

Een tabakplant haalt CO2 uit de lucht. Samen met (regen)water H2O wordt de CO2 in de plant onder invloed van energie uit zonlicht omgezet tot glucose C6H12O6. Dit proces heet fotosynthese.

Planten groeien door de uit CO2 gemaakte koolhydraten.
Als een plant sterft en wegrot, of als je hem in de fik steekt, dan kan dus nooit meer CO2 vrijkomen dan dat er oorspronkelijke voor is gebruikt.

Roken zelf draagt dus niet bij aan de opwarming.

ha, dit is wel een leuk punt om op in te gaan.

wat je zegt klopt natuurlijk. Maar het is wel een verschil in kg-CO2 opslag of we de vierkante meters besteden aan oerwoud (50-100m hoge begroeiing) of aan tabaksvelden, die we dus ook nog systematisch verbranden (sigretjes roken). En nou zal het niet veel uitmaken als 1 persoon stopt met roken, maar als dat er 500miljoen zijn, dan hebben we het denk ik over redelijk wat vierkante meters, die we dan allemaal kunnen be-oerwouden, mooi woord ook. EN, oerwoud "pakt" heel veel zonlicht. Dus is de aarde ook nog eens minder warm, niet dat ik me daar zo druk om maak, maar tis wel zo. akkerbouw laat redelijk veel zonlicht op het zand komen, en dat zonlicht wordt dus niet gebruikt voor fotosynthese.

Brusselse politie wel mensen beboeten die een peukje weggooien, maar zodra ze Marokkanen daar al zien kijken ze de andere kant op.

Ik heb de ballen verstand van economie, maar hoe kan de waarde van onze munt erg dalen? We hebben immers een gezamenlijke munt.

shak importeren we van buiten de EU. Dus de munt daalt wel.

en tis ook niet zo dat meteen de euro halveerd bij het kopen van 1 pakje heh, tis een heel traag proces, waar meer factoren op van invloed zijn.

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 19:41 ----------

Dit. Zorgpremie van mensen die roken/obesitas hebben een stuk hoger leggen..vind het niet kunnen dat ik moet betalen voor mensen die hun lichaam verwaarlozen. Het is veel te lief hier in NL.

klopt, je bent in theorie gewoon een slaaf voor ze. Bij de wet is dit verboden, maar onder het mom van "we betalen het samen" hebben gezonde mensen zichzelf slaaf gemaakt van luie / rokende etc mensen. tis eigenlijk te gek om los te lopen, maar ok, veel mensen willen dit niet inzien.

ha, dit is wel een leuk punt om op in te gaan.

wat je zegt klopt natuurlijk. Maar het is wel een verschil in kg-CO2 opslag of we de vierkante meters besteden aan oerwoud (50-100m hoge begroeiing) of aan tabaksvelden, die we dus ook nog systematisch verbranden (sigretjes roken). En nou zal het niet veel uitmaken als 1 persoon stopt met roken, maar als dat er 500miljoen zijn, dan hebben we het denk ik over redelijk wat vierkante meters, die we dan allemaal kunnen be-oerwouden, mooi woord ook. EN, oerwoud "pakt" heel veel zonlicht. Dus is de aarde ook nog eens minder warm, niet dat ik me daar zo druk om maak, maar tis wel zo. akkerbouw laat redelijk veel zonlicht op het zand komen, en dat zonlicht wordt dus niet gebruikt voor fotosynthese.
Ja maar dan is elk stuk grond dat niet wordt gebruikt voor bomen en planten dus slecht voor de CO2 niveau. Vroeger waren de polders trouwens voornamelijk moerassig met lage begroeing. Het volgooien van een akker heeft hier niet zoveel invloed op. Het zijn de longen van de aarde die elke dag worden gekapt wat slecht is. Dan kan je beter illegale houtkapping tegengaan. Wat die per, maand wegkappen wereldwijd komt denk ik bij lange na niet in de buurt van het aantal hectare aan tabaksplanten.

Ken ik ook nog wel een leuke.
Roken vermindert de eetlust, waardoor er minder wordt geconsumeerd wat uiteindelijk dus weer positief is voor het milieu ;)

Ja maar dan is elk stuk grond dat niet wordt gebruikt voor bomen en planten dus slecht voor de CO2 niveau. Vroeger waren de polders trouwens voornamelijk moerassig met lage begroeing. Het volgooien van een akker heeft hier niet zoveel invloed op. Het zijn de longen van de aarde die elke dag worden gekapt wat slecht is. Dan kan je beter illegale houtkapping tegengaan. Wat die per, maand wegkappen wereldwijd komt denk ik bij lange na niet in de buurt van het aantal hectare aan tabaksplanten.

Ken ik ook nog wel een leuke.
Roken vermindert de eetlust, waardoor er minder wordt geconsumeerd wat uiteindelijk dus weer positief is voor het milieu ;)

- ja klopt en
- helemaal mee eens! mooi gevonden ook!

Leuk om rokers en vetz*kken met een te hoge BMI te naaien. Maar dan kan je een dirty bulk of een powerlifting dieet ook als obesitas zien, en zullen zij ook in de buidel tasten. En drugsgebruikers zijn in mijn ogen nog erger, pak dan gelijk iedereen die er een rare hobby op na houd. :p

Maarja, wie ben ik om daarover te oordelen.

Terug
Naar boven