AndroidHealthClinic

Brusselse politie beboet rokers die peuk weggooien

In Brussel zijn er ook begonnen aan een klopjacht op foutgeparkeerde wagen.
Nuancering: als ik een wagen fout geparkeerd zie staan, dan word ik daar soms heel kwaad om. En dan rijd ik verder en kijk ik heel bewust of ik een parkeerplaats zie. En weet je wat? Ja die is er, 1500 meter verder! Er verdwenen in 1 jaar meer dan 800 parkeerplaatssen en zelf de parkeerplaats aan de Heizel is nu verdwenen; maar o neen, parkeer je niet verkeerd. AH maar wat bazel ik nu, je kan je wel overal parkeren, kost maar 75 euro per dag in de privé-parkings.

75 euro voor prive parkeren is inderdaad wel te doen.. geen geld

als iemand wil roken, dan zoek je maar een prullebak, of je stopt je peuk in een eigen meegebracht bakkie of weet ik veel wat. niet altijd proberen een ander met jou probleem/peuk op te zadelen.

aan de andere kant: in een stad kan men wel redelijk wat prullebakken neer zetten natuurlijk. er is vast wel meer weg te gooien dan alleen peukjes. maar dan nog, staan ze er niet, pech gehad, niet op de grond gooien. en is er geen alternatief, dan is het blijkbaar een no-smoke-zone. Dus wat dacht je van niet-roken als oplossing op dat moment?

@yasmine, ik vind mn argumenten zelf juist ontzettend goed. En minister schippers is het vast met mij eens, want die zegt nu ook tegen verschillende groepen "sociale gezondheidszorg is leuk, maar het moet wel betaalbaar blijven, dus voor jou (niet yasmine maar een patientengroep): pech gehad". Dus waarom niet ook de hepatitispatient pakken? tis maar net hoe de wind waait tegenwoordig.

Laatst bewerkt:
Tsja de accijns brengt ook niet meer op wat het vroeger deed...dan moet je het ergens anders zoeken.

Vind dit soort zaken net als hondenpoep echt op laag prioriteit niveau vallen dus als al het andere redelijk op orde is dan oke. Maar ik geloof dat er in Belgie amper verkrachtingen werden opgelost ?

Wie in België het slachtoffer wordt van een verkrachting, zal zeer waarschijnlijk nooit weten wie de afschuwelijke daden pleegde. Zo wordt amper 4 procent van de daders gevat in ons land. 70 procent van de verkregen DNA-stalen wordt zelfs nooit onderzocht, zo blijkt uit een reportage van het Eén-programma Koppen van gisterenavond.

Tsja de accijns brengt ook niet meer op wat het vroeger deed...dan moet je het ergens anders zoeken.

Vind dit soort zaken net als hondenpoep echt op laag prioriteit niveau vallen dus als al het andere redelijk op orde is dan oke. Maar ik geloof dat er in Belgie amper verkrachtingen werden opgelost ?

Denk ook niet dat je een simpele surveillant op een verkrachtingszaak moet zetten. Oplossen zwaardere misdaden is mede afhankelijk van inzet recherchewerk en hoeveel geld je daar ook tegenaan gooit zal je altijd een tekort houden aan degelijke rechercheurs.

Maar goed het bekt wel lekker om te zeggen 'laten ze maar boeven gaan vangen'. Krijg er altijd een Donald Duckgevoel bij, alsof het leven een stripverhaal is met hele domme boeven in streepjespakken.

Denk ook niet dat je een simpele surveillant op een verkrachtingszaak moet zetten. Oplossen zwaardere misdaden is mede afhankelijk van inzet recherchewerk en hoeveel geld je daar ook tegenaan gooit zal je altijd een tekort houden aan degelijke rechercheurs.

Maar goed het bekt wel lekker om te zeggen 'laten ze maar boeven gaan vangen'. Krijg er altijd een Donald Duckgevoel bij, alsof het leven een stripverhaal is met hele domme boeven in streepjespakken.

Dus je zou niet het geld van pak hem beet 50 simpele surveillanten kunnen gebruiken om 10 'slimme' werkers te kweken ?

Er zal altijd een tekort zijn maar dat verkrachtingsgebeuren loopt wel erg negatief uit de maat als ik het zo even lees en lijkt me dan meer prioriteit te hebben dan wat troep op straat. Al ben ik het weleens dat dat niet onder de noemers 'ach het is niks' moet vallen.

ze krijgen een pluim van me. Zij voeren hun werk goed uit.

Als je het meent wat je hierboven schrijft, dan is het beter om de wet te veranderen, en dan kan gewoon iedereen de hele dag alles van zich af gooien. Als ik dan een ikea-bed koop, dan donder ik gewoon de dozen en plastic zakken uit het raam. En als ik mn huis geschilderd heb en ik heb nog 20 potten verf over, leeg en half-leeg, dan gooi ik die ook gewoon op straat.
Alles wat je noemt is niet te vergelijken met spugen op straat of een sigaret dumpen.

Maar ik geloof dat er in Belgie amper verkrachtingen werden opgelost ?

Ja, nogal ironisch dat dit een bericht is uit Brussel.

Maar het zijn eerder pedofielen die amper gestraft worden door justitie. Las vandaag (weer) een bericht van een vader die foto's van zijn kinderen online zette. Zes maanden cel en een boete van 1.200 euro.

:orly:

Dus je zou niet het geld van pak hem beet 50 simpele surveillanten kunnen gebruiken om 10 'slimme' werkers te kweken ?

Er zal altijd een tekort zijn maar dat verkrachtingsgebeuren loopt wel erg negatief uit de maat als ik het zo even lees en lijkt me dan meer prioriteit te hebben dan wat troep op straat. Al ben ik het weleens dat dat niet onder de noemers 'ach het is niks' moet vallen.

En daar zit je dan met je 'meer blauw op straat'. Hoe moet je het smurfenquota dan nog halen?

Eigenlijk ligt het ook aan de achterlijkheid van veel mensen zelf. Gedraag je gewoon dan heb je ook niet zo belachelijk veel agenten nodig voor zaken die velen futiel vinden. Het begint bij goed gedrag maar het is natuurlijk een stuk makkelijker om je druk te maken over zaken die eigenlijk niet eens beboet hoeven te worden als mensen zich gewoon gedragen.

En als ik net heb hardgelopen en even een grote slijmrochel kwijt moet? Mag dat dan ook niet? :(

Ok ja, spugen mag eig wel, aangezien het natuurlijk is. Vind het zelf gewoon niet zo proper, vies, ben gewend van mijn slijm altijd door te slikken.

:roflol:
Sinds wanneer heeft roken impact op de natuur?

Zorgt dat ook niet voor meer CO2, wat dus ook bijdraagt aan, medeverantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde..:dunno:

Liepen ze er maar zo bij. Straalt tenminste gezag uit. Zijn die lui op jouw plaatje van de verkeerspolitie ofzo? ****ing fleecetruien joh.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een handwapen zou ook al schikken hoor. :D Wel met verplichte cardio- en krachttraining + bijpassend dieet.

Ja straalt ook echt veiligheid uit als je het idee hebt in een warzone beland te zijn.

Ja straalt ook echt veiligheid uit als je het idee hebt in een warzone beland te zijn.

Dat hangt helemaal af van de agent zijn houding en jouw houding jegens hen. Als jij niets op je kerfstok, en een beetje respect hebt, zou je zulke mensen gemakkelijk kunnen groeten en hun werk waarderen. Zij zijn er onder andere voor jouw veiligheid! En zoals ik al zei, zo'n groot wapen is niet nodig. De politie word zo hard gehaat omdat zij niet genoeg optreden wanneer nodig en je alleen maar opzadelt met pisboetes. Eveneens een beleid dat op de schop moet. Je kan ze vaak uitmaken voor van alles wat zonder consequenties. Het gezag wordt zo compleet ondermijnd.

Denk je dat 5 marokkaantjes schrikken van 2 agenten in fleecetruien? :roflol:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven