AndroidHealthClinic

buik loopt achter..

brahbell

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
65kg
hi guys..

ik ga me even voorstellen.. ik ben een jongen van 20 jaar die nu al 3 maanden intensief traint. ik volg deze 3 maanden een zelfde schema namelijk:
dag 1: borst tricep
dag 2: rug bicep
dag 3: schouders benen buik

ik steek daar ook veel variatie in qua sets en herhalingen. ik heb al heel veel progressie gemaakt sinds ik ben begonnen ( van 55 kilo naar 63 kilo ) en men schouders armen en borst zijn vrij sterk geworden. het enige waar ik niet content over ben is het feit dat mijn buik even zwak blijft. moet ik mijn buik meer trainen, of hebben jullie meer tips om sneller een "sixpack" te kweken?

thanks! :)

Een buik wordt gemaakt in de keuken, niet in de gym. Oftewel, voeding! Maak een voedingsschema. Van buikspieren trainen wordt je definitie wel beter, maar ze worden alleen zichtbaar bij een lager vetpercentage.

Q

ik ken de TS en heb hem al vaak bezig gezien. Heeft inderdaad een (voor zijn gewicht) indrukwekkende 3 maand-start achter de rug.

Wat hij echter van mij niet wil aannemen is dat hij zijn buikspieren veel zwaarder en lager in reps moet trainen ipv nodeloos sit-ups und dergleichen te doen.

Veel succes Brahim en tot in de gym!

Een buik wordt gemaakt in de keuken, niet in de gym. Oftewel, voeding! Maak een voedingsschema. Van buikspieren trainen wordt je definitie wel beter, maar ze worden alleen zichtbaar bij een lager vetpercentage.

Q
Abs are made in the kitchen, not in the gym.:D:D

" Last I saw a SKINNY boy with a sixpack, my thougts were: "" Thats the same as a FAT chick with big tits"" "

Abs are made in the kitchen; Yes in deed!

• Topic Starter Topic Starter
ik sta namelijk wel heel droog, daarom dat ik het ook raar vind dat ik maar geen zichtbare buikspieren heb. ik eet ook wel 3 keer zoveel als vroeger omdat ik heel veel train dus ook veel moet eten om een beetje bij te komen. is het dan aangeraden om meer cardio te doen voor minder vet of gewoon minder eten. want van junkfood en dergelijke blijf ik af.. eet elke dag zo gezond mogelijk en drink veel water..

toch bedankt voor de tips!

Wat is je BF%? Post anders een foto, je kan wel roepen dat je heel droog staat, maar ik denk dat het merendeel van DBB daar anders over denkt. Veel oefeningen/reps doen helpt sowieso niet, je buikspieren zijn net als andere spieren. Dat wil zeggen, gewoon 3/4x8/12 trainen en GEWICHT OP JE BOVENLICHAAM LEGGEN met bijvoorbeeld crunches, of dumbbells tussen je benen klemmen/kettingen op voeten leggen met hanging leg raises. Tenslotte, mijn ervaring is dat je met buik machines moet vermijden.

Q

Zoals hierboven al ergens vermeld staat... gewoon heel zwaar (low reps) je buik trainen! En 2x per week is meer dan genoeg.

Verder zul je sowieso je buikspieren pas zien als je droog staat. De abs van m'n neefje van 15 zijn zichtbaarder en hebben meer definitie dan de mijne... maargoed het lijkt dan ook net alsof hij rechtsteeks uit een kamp komt :D

Waarvoor train je? Als je , je hele lichaam gespierder wilt hebben moet je gweoon door blijven vreten en niet na 3 maand al over abs gaan zeiken.. die komen later nog wel een keer als je gaat cutten... maar daar moet je nu nog zeker niet aan denken!

Wat is je BF%? Post anders een foto, je kan wel roepen dat je heel droog staat, maar ik denk dat het merendeel van DBB daar anders over denkt. Veel oefeningen/reps doen helpt sowieso niet, je buikspieren zijn net als andere spieren. Dat wil zeggen, gewoon 3/4x8/12 trainen en GEWICHT OP JE BOVENLICHAAM LEGGEN met bijvoorbeeld crunches, of dumbbells tussen je benen klemmen/kettingen op voeten leggen met hanging leg raises. Tenslotte, mijn ervaring is dat je met buik machines moet vermijden.

Q

oke thanks! wel, ik weet men BF niet precies.. ik zal machines verwijderen voor de buik dan.. gewoon trainen als een andere spier en het zal wel komen.. bedankt voor de tips!

---------- Post toegevoegd Wed 23 May 2012 om 23:57 ----------

Zoals hierboven al ergens vermeld staat... gewoon heel zwaar (low reps) je buik trainen! En 2x per week is meer dan genoeg.

Verder zul je sowieso je buikspieren pas zien als je droog staat. De abs van m'n neefje van 15 zijn zichtbaarder en hebben meer definitie dan de mijne... maargoed het lijkt dan ook net alsof hij rechtsteeks uit een kamp komt :D

Waarvoor train je? Als je , je hele lichaam gespierder wilt hebben moet je gweoon door blijven vreten en niet na 3 maand al over abs gaan zeiken.. die komen later nog wel een keer als je gaat cutten... maar daar moet je nu nog zeker niet aan denken!

ik train inderdaad om sterker te worden! bedankt voor de tips! zal er zo weinig mogelijk aan proberen denken!

ik adviseer compound oefeningen voor je buik:)
Squat, deadlift

ik sta namelijk wel heel droog, daarom dat ik het ook raar vind dat ik maar geen zichtbare buikspieren heb. ik eet ook wel 3 keer zoveel als vroeger omdat ik heel veel train dus ook veel moet eten om een beetje bij te komen. is het dan aangeraden om meer cardio te doen voor minder vet of gewoon minder eten. want van junkfood en dergelijke blijf ik af.. eet elke dag zo gezond mogelijk en drink veel water..

toch bedankt voor de tips!

Maar wat is erg droog, op hoeveel % sta je? Met jou lengte gewicht combinatie kan dit niet erg veel zijn.. dan zou je jouw pack toch al moeten zien. Zoals je trainingsmaatje zei.. minder hh meer gewicht

Maar wat is erg droog, op hoeveel % sta je? Met jou lengte gewicht combinatie kan dit niet erg veel zijn.. dan zou je jouw pack toch al moeten zien. Zoals je trainingsmaatje zei.. minder hh meer gewicht

ik gok, gezien de definitie op zijn armen/schouders en de aders die te zien zijn dat hij op 9-10% staat. Van mij werd altijd gezegd (in 2008-2009, zie onderstaande pic) dat ik op 10% stond, en hij staat een pak droger dan ik toen. Ik denk dat het gebrek aan massa in de spieren gewoon een probleem is, veel eerder dan zijn vetpercentage. Je ziet de spieren wel, ze zitten niet bedolven onder vet, maar ze zijn gewoon niet uitgesproken, omdat ze geen massa hebben.

2008-2.jpg

los ik het 'probleem' van minder spiermassa op door harder te trainen of op een andere manier?

---------- Post toegevoegd Thu 24 May 2012 om 13:46 ----------

ik adviseer compound oefeningen voor je buik:)
Squat, deadlift

ik squat wel heel weinig.. misschien daar meer tijd insteken!

andere manier, zoals ik al zei:

Meer gewicht, minder herhalingen/sets

gewoon trainen als eender welke andere spier

bedankt poeperman

dit is de TS na borst/triceps

woop woop

Schermafbeelding 2012-05-25 om 15.56.58.jpg

als iemand zegt dat zn buik achterloopt dan neem ik hem niet serieus

Terug
Naar boven