AndroidHealthClinic

buikhaar verwijderen, hoe?

liet het eerder altijd door me vriendin doen...

das helaas over nu, dus moet het mezelf aanleren...

nou nog iemand meer die mij eens kan vertellen welke ze het beste vinden of die phillips tt2022 of die braun cruzer 4

Dit zal langs chemische weg dienen te geschieden.

Even iets gevonden op internet:

Sugaring, een oosterse manier van ontharen

Ontharen is niet iets van onze tijd. De oudste verwijzing naar ontharingsbehandelingen kunnen we terugvinden op Egyptische hiëroglieven, die beschrijven dat de vrouwen aan het hof van de Farao's haarloos, glad en schoon moesten zijn. Deze oeroude Egyptische kunst van haarverwijdering heet "sugaring" en wordt tot op de dag van vandaag nog steeds door vrouwen in het Midden-Oosten toegepast.

Sugaring, ook wel Perzisch harsen genoemd, is een alternatieve en natuurlijke manier van ontharen. Bij sugaring wordt een uit pure suiker en andere natuurlijke ingrediënten gemaakte pasta gebruikt. Deze suikerpasta hecht zich aan het haar, dat er vervolgens door middel van een zeer aparte techniek met wortel en al uitgetrokken wordt. Het lijkt dus op harsen.

De voordelen van sugaring?

Het is minder pijnlijk dan harsen
Regelmatige behandelingen zorgen na verloop van tijd voor een geleidelijke vermindering van de haargroei.
De nieuwe haartjes zijn fijner, meer verspreid en lichter van kleur.
Droge en dode huidcellen worden door sugaring verwijderd en de huid wordt gezond, zacht en glad. Vergelijk het met scrubben.
De sugar hecht zich alleen aan het haar, waardoor de huid niet beschadigd wordt.
De pasta is volledig oplosbaar in water. De huid kan gemakkelijk schoongemaakt worden en geeft dus geen geklieder.
Zo'n pasta is goed zelf te maken.

Recept voor sugaren
Ingredienten:

1 kop suiker of honing
sap van een citroen
plastic zak

Als je suiker gebruikt: breng het citroensap aan de kook en strooi daar de suiker in. Gebruik je honing breng dan dit eerst aan de kook en doe er het sap van de citroen bij. Laat het mengsel onder voortdurend roeren 10 minuten koken, dan op laag vuur nog 5 minuten zacht laten sudderen tot het mengsel is ingedikt. Voeg, als het mengsel te dik wordt wat citroensap bij. Haal de pan van het vuur en laat die in een bak koud water afkoelen. Spoel je handen af met koud water en maak van de dikke stroop een bal en bewaar die in het plastic.

Gebruik
Zorg dat de huid helemaal droog is, gebruik eventueel babypoeder. Leg wat van het suikermengsel op de huid, druk dit vlak in de richting van de haargroei. Pak een randje van het mengsel stevig vast en trek dit weg in een snelle beweging. De haren, vastgeplakt aan het suikermengsel, worden met wortel en al uitgerukt. Herhaal dit proces maar trek de pasta dan in verschillende andere richtingen weg. De huid zal wat rood worden, maar dit trekt snel weg.

Het resultaat: glad als de oude Egyptenaren.....

Hier nog een recept:

Benodigheden:

1. Magnetron-bestendig afsluitbaar kunstof bakje. (Van tupperware ofzo, of een oud, leeg Veet potje is natuurlijk helemaal top..)
2. Pan.
3. 1 kilo suiker
4. 2 citroenen
5. 2 eetlepels zout.

Bereidings instructie hars:
Pers de citroenen uit en doe het sap in de pan en voeg ook de suiker en het zout toe. Laat het geheel langzaam tot een donkerbruine, dikke massa koken. Laat de hars een beetje afkoelen en giet het dan over in het plastic bakje en laat het volledig afkoelen. (Hars wordt hard in het bakje..) De hars is zeer lang houdbaar. (jaren)

Gebruik hars:
Verwarm de hars in de magnetron tot het een dikke, lobbige structuur heeft.
Roer het geheel om met bijvoorbeeld de achterkant van een lepel of een spateltje.
Smeer de hars dun uit over het te ontharen stuk huid in de richting van de haargroei.
Leg een stukje katoen (Knip bv een oud t-shirt in lapjes of koop kant en klare ontharings lapjes te koop bij de bodyshop.)op de hars.
Trek het lapje er in 1 snelle beweging vanaf, tegen de haargroei in.
Resultaat: (tenminste, het gewenste resultaat..) een haarloze, gladde huid de wekenlang glad blijft.
Restanten hars kun je verwijderen met water.
Als de hars zeer vloeibaar is, betekent het dat hij heel erg heet is. NOOIT op je huid smeren (gevaar voor verbranding.)

Nog een tip: Om rode plekjes, ingegroeide haren en een geirriteerde huid te voorkomen is het belangrijk dat je VOOR het ontharen doucht.(haartjes laten gemakkelijker los) en de huid het liefst 24 uur daarna niet wast. (Haarzakjes raken geirriteerd en geprikkeld.) Ook lotion, creme ed. van te voren smeren: je huid is te geprikkeld om deze producten goed te kunnen verdragen. Liefst voor het naar bed gaan ontharen zodat je huid kan kalmeren gedurende de nacht.

Zelf eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.. Maar staat wel in de planning.

Edit :

http://www.youtube.com/watch?v=COo0Mx_Rd-A&feature=related

Laatst bewerkt:
Je kan ook een aansteker gebruiken. Gaat allemaal best snel, alleen uitkijken voor de steekvlammen!

btw wat vinden jullie de handigste methode ik heb nu zon philips scheerapparaat met tondeuse erop maar als ik daarmee me oksels scheer... pijnlijk:eek: en heb komen ook nog stoppels van. Kan 1 van jullie me vertellen wat een goede methode is?

gewoon met een scheermesje ??? geen pijn of wat dan ook en snel gedaan.

Ik heb het ook offseason.

Jongens, borst haar is weer helemaal in en de vrouwtjes vinden het weer o.k. Gewoon laten staan dus.

Hoewel ik het met dit weer ook wel weer bijwerk hoor. Zie je toch wat meer van je afgetrainde body.

btw wat vinden jullie de handigste methode ik heb nu zon philips scheerapparaat met tondeuse erop maar als ik daarmee me oksels scheer... pijnlijk:eek: en heb komen ook nog stoppels van. Kan 1 van jullie me vertellen wat een goede methode is?

gewoon scheren ?? eerst met tondeu en dan met scheermesje ?

bijvoorbeeld ja.. Met geen enkel apparaat zal je uiteindelijk zo glad scheren als met mes

Gewoon scheren onder de douche, beetje scheergel erbij, werkt prrrima! :D

Pas wel op voor irritatieshit.. 't Is niet fijn om met allemaal rode bultjes te zitten ipv haar.

veet doet het voor mij... geen irritatie of niets... opsmeren, 10 minuten wachten en hoppa, weg is het

Terug
Naar boven