XXL Nutrition

buikspier bankje

icexool85

Novice
Waardering
1
Beste mensen,
Ik ben nieuw op het forum, en heb sinds kort een buikspier bank gekocht.
Aangezien ik veel muay thai boksen beoefen wilde ik niet meer na de sportschool gaan aangezien ik 3x per week al moet trainen voor thai boksen.
Anyway komt erop neer dat ik dit ding gekocht heb:

[Link niet meer beschikbaar]

En als ik hiermee train waardoor je rug dus in een kromming ligt, en ik kom omhoog dan krijg ik het gevoel dat er heel veel kracht gezet wordt in mijn onderrug en dat ik de oefening niet doe met mijn buikspieren.
Ik kan het ook niet al te lang doen aangezien het dan pijn gaat doen in mijn onderrug.

Is het normaal dat als je op zo'n bol staand bankje oefent dat je dit in je onderrug voelt of zijn m'n spieren in mijn onderrug nog niet sterk genoeg?

http://www.bodyenfitshop.nl/artikelen/algemeen/het-4-weken-buikspierschema
Bovenstaande oefeningen heb ik ook geprobeerd, waarvan de 1e goed gaat.
De 2e krijg ik niet voor elkaar omdat ik mijn benen niet zo gestrekt krijg zoals in het linker plaatje, wel zoals in het rechterplaatje maar dat doet ook pijn aan mijn onderrug.
De 3e, 4e en 5e gaan ook goed.

Ook nog iets anders bij de 1e en 2e heb ik het idee dat ik mezelf ook behoorlijk met behulp van mijn armen omhoog trek, doe je dit gedeeltelijk altijd of als je dit gevoel krijgt doe je de oefening dan verkeerd?

Sorry voor de vele vragen en alvast bedankt voor de antwoorden.

Je had je beter kunnen richten op gewoon dynamische core oefeningen. Had je het gewoon al met een dumbbell afgekund.

• Topic Starter Topic Starter
Maar ik heb dit bankje juist gekocht om de buikspieren meer te trainen.
Deed hiervoor dagelijks 100 sit ups, waarbij de benen in de lucht hangen en je alleen met je schouders een stuk van de grond af komt.
En dan nog op het uiteinde zitten van een bakje en je benen strekken en je knieen na je borst trekken ook 100x. En wilde nu wat zwaarders omdat je anders niet meer massa opbouwt maar meer conditie...

goede aankoop hoor. Indirect buikspieren trainen is niet genoeg.
Ik heb datzelfde bankje en heb nergens last van. Ik adviseer je om van tevoren wat rek-en strekoefeningen te doen. En ga niet direct zo diep mogelijk, bouw dit wat op.

• Topic Starter Topic Starter
Zijn er nog meer websites met zo'n plaatjes als dat ik hierboven gepost heb?
En nog wat opgezocht op internet en als je buikspieren traint is het normaal dat je ook je onderrug belast dus vandaar dat ik het wel zal voelen.
Ik merk nu wel lichte spierpijn in mijn buikspieren dus ik heb ze toch wel degelijk getraint gisteravond.

http://www.decathlon.nl/NL/pa-150-11602270/

Ik heb laatst deze gekocht is erg goedkoop en is mijns inziens gewoon degelijk.

Gaat voor mij echt een nieuwe wereld open om het zo te trainen want had normaal alleen op de grond of een apparaat waar je je armen meer gebruikt dan dat je je buikspieren voelt zeg maar.

Terug
Naar boven