MuscleMeat

Bulk of cut

Mr Muscle

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m77
Massa
80kg
Hallo,

Ik zit nu op een huidig vp van ongeveer 18%. Nu we aan het einde van het jaar komen ben ik eigenlijk van plan om binnenkort te gaan starten met bulken. Dit met de reden om rond Maart diep te gaan cutten voor de zomer. Is dit een goed idee of is er een beter plan?

Greetz

Op 18% zou ik lekker cutten, maar het is maar net waar je je zelf goed bij voelt.
Je zegt trouwens van plan te zijn bulken, wat ben je nu aan het doen dan?

Als je op 18 staat ben je kennelijk al aan het bulken en vervetten.
Ik zou eerst even een stuk droger worden, sowieso komende 1 á 2 maanden en dan een lean en clean bulk in december januari doen en dan verder kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben momenteel aan het cutten maar het valt wat tegen. ik begon op 27%
Maar nu dus blijven cutten? en daarna een korte bulk en dan weer doorcutten begrijp ik hier uit?

Misschien even een weekje op onderhoud, hierdoor kan je gelijk zien wat je nieuwe onderhoud is aangezien je al netjes in vp gezakt bent, en vervolgens weer lekker verder cutten :)

Als je met dit VP gaat bulken heb je echt niet genoeg tijd aan 3 maanden om te cutten. Ik zou lekker verder cutten als ik jou was.

Ik ben momenteel aan het cutten maar het valt wat tegen. ik begon op 27%
Maar nu dus blijven cutten? en daarna een korte bulk en dan weer doorcutten begrijp ik hier uit?

sorry, verkeerde inschatting. excuus.

Ja door met cutten komende periode.
December is de vreetmaand voor de meesten dus pak je lekker een stukje rebound mee. Maar probeer die maanden een lean bulk te houden en clean buiten alle feestdagen om.
Dan in februari eventueel weer door met cutten voor het voorjaar.

Hartelijk dank voor alle info! Hier kan ik zeker weer wat mee vooruit :)
Maar ik word het wel zat steeds zo veel herhalingen ens. Ik wil het liefst gewoon echt goed liften

Laatst bewerkt:
Maar ik word het wel zat steeds zo veel herhalingen ens. Ik wil het liefst gewoon echt goed liften
Veel herhalingen om af te vallen is een mythe, daar kan je je nog wel verder op inlezen ;). Volgens mij word er merendeels het advies gegeven om goed en zwaar te blijven trainen in een cut.

In mijn ogen is het geen mythe. Je hartslag gaat sneller. Hogere verbranding. Uiteindelijk meer verbranding. Maarja, het is net hoe je het ziet!

In mijn ogen is het geen mythe. Je hartslag gaat sneller. Hogere verbranding. Uiteindelijk meer verbranding. Maarja, het is net hoe je het ziet!
Inderdaad, op dat moment zal je misschien wat meer vetverbranding hebben. Als ik het goed heb gaat de vetverbranding met KT niet om het moment zelf, maar de naverbranding dmv je herstel ;)

Die discussie komt wel vaker langs, het is heel eenvoudig. Als je meer doet verbrand je meer energie. Punt.
5 x 5 x 100 met 3 minuten rust verbrand je stukken minder energie mee dan met 5 x 10 x 100 met 30-60 seconden rust.

Meer doen met hoge gewichten werkt beter dan minder doen en meer rusten.

Je kan toch sowieso echt goed gaan liften?
Gewoon knallen op zware gewichten. Pak setjes van 8 en van 6 reps en wissel af met setjes van 10-12 reps. Maar ga vol gas met ALTIJD zware gewichten en korte rust tussen de sets.

Verkort de rust tussen sets, zo stimuleer je twee hormonen die verantwoordelijk zijn voor je vetverbranding. Je kan dan toch nog wel complexe oefeningen doen en zo je testosteron en groeihormoon stimuleren. Zorg daarnaast dat je voeding zeker genoeg onverzadigde vetten bevat. Een tekort zorgt er voor dat je corisol aan maakt wat killer is voor je groei hormoon testosteron en vetverbranding hormonen.

Cutten logisch
Straks word je papz*k

Die discussie komt wel vaker langs, het is heel eenvoudig. Als je meer doet verbrand je meer energie. Punt.
5 x 5 x 100 met 3 minuten rust verbrand je stukken minder energie mee dan met 5 x 10 x 100 met 30-60 seconden rust.

Meer doen met hoge gewichten werkt beter dan minder doen en meer rusten.

Alleen kan je met minder reps de intensiteit hoger houden. Dus 5x5x130 ipv 5x10x100. En die intensiteit gaat er voor zorgen dat je geen spiermassa verliest. Het vet verbrand je wel met een kcal deficit, daar hoef je geen high rep (cardio) voor te doen.

Van cardio ga je ook veel kcal verbranden. Maar het doel van krachttraining is het vergroten/behouden van kracht en spiermassa. En daarom kan je beter laag volume en hoge intensiteit behouden.

Verkort de rust tussen sets, zo stimuleer je twee hormonen die verantwoordelijk zijn voor je vetverbranding. Je kan dan toch nog wel complexe oefeningen doen en zo je testosteron en groeihormoon stimuleren. Zorg daarnaast dat je voeding zeker genoeg onverzadigde vetten bevat. Een tekort zorgt er voor dat je corisol aan maakt wat killer is voor je groei hormoon testosteron en vetverbranding hormonen.

wut?

Je kunt ook gewoon 3x quoten in dezelfde post hoor @Anoniem :)

Terug
Naar boven