AndroidHealthClinic

Bulken vragen me buikspieren zijn na 2 weken amper nog te zien..

Ranguh

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m82
Massa
74kg
Vetpercentage
9%
Beste Dbbers,

Ik ben Richard Ik ben 1.82 ik train 5x per week en fiets een half uur per dag. Vroeger wielrennende ik altijd maar door een spierscheur ben ik overgegaan op Krachttraining. Ik wil een aantal dingen weten want ik snap het niet helemaal meer..

Hoeveel moet ik nou nemen 2500 basis + 500 voor groeien + 100 voor fietsen half uur? + 300 krachttraining 1.30? Dit is dus 3400 calorieën? Ik heb een voedingschema gemaakt en kom op 3500 calorieen.

Klopt dit wat ik vertel wel of niet? OF neem ik teveel waardoor ik overbodig vet opsla?

Bedankt alvast

Zou kunnen kloppen, de beste manier om er achter te komen is een week elke dag dezelfde kcals eten en dan voor en na die week wegen.
Op basis van wat je bent aangekomen of afgevallen in die week kan je meer of minder kcals nemen.
Dat pas je net zo lang elke week aan totdat je goed zit.

De 2500 is geen basis maar een gemiddelde he ;)

Met 73kg 14% is je BMR eerder 1800kcal. Als je na 2 weken al je abs niet meer ziet, zit je zonder twijfel véél te hoog in kcal.

Zoals Yannick zegt dus...

• Topic Starter Topic Starter
Ja BMR 1804 kcal kom ik nu op. Dan activiteiten niv 5-7x sporten per week is 3247 kcal op peil houden van gewicht.. Dan 300 erboven voor spiergroei is dus 3500? Kan ik er 200 afhalen? Of klopt dit niet wat ik hier vertel..

Thanks alvast heren

hoe hoog is je vet%?
je bent waarschijnlijk moddervet.

Ja BMR 1804 kcal kom ik nu op. Dan activiteiten niv 5-7x sporten per week is 3247 kcal op peil houden van gewicht.. Dan 300 erboven voor spiergroei is dus 3500? Kan ik er 200 afhalen? Of klopt dit niet wat ik hier vertel..

Thanks alvast heren

1700kcal boven je BMR... jij loopt iedere dag een halve marathon ofzo!?? :rolleyes:

Stop es met al die theoretische berekeningen. Hou gewoon 3000 kcal aan voor een maand en kijk hoe je 't er van af brengt.

Als je je abs al helemaal niet meer ziet, sta je gegarandeerd boven 15%.

1700kcal boven je BMR... jij loopt iedere dag een halve marathon ofzo!?? :rolleyes:

Stop es met al die theoretische berekeningen. Hou gewoon 3000 kcal aan voor een maand en kijk hoe je 't er van af brengt.

Als je je abs al helemaal niet meer ziet, sta je gegarandeerd boven 15%.

Je ziet me abs nog wel zeker als ik ze aanspan maar me vriendin zij dat ze t veel minder zag een kleine bierbuik:p Maar inderdaad ik denk dat ik 2700kcal nodig heb dus 300 erboven =3000 dat ga ik dus doen! Thanks ieder geval ik woog 74.5 vanochtend kijken wat het volgende week is:D

Misschien ben je ook te snel over gegaan naar een nieuw voedingsschema? Geef je lichaam even tijd om er aan te wennen. Daarom ben ik vaak ook voor een geleidelijke overgang

Nee. Ik doe dit eigenlijk altijd al alleen meer bananen/tonijn en brinta

Mooie topictitel ook.

Onderhoud berekenen. 500kcal erboven gaan zitten. Niet teveel zeiken over je abs. Als je op 17% staat zul je die uberhaupt niet goed zien, zorg gewoon dat je tegen de zomer een aantal % zakt als dat belangrijk voor je is.

Gast,

Ik heb 6 procent gehad met wielrennen dat is niet meer dun maar ongezond. Op 17 % vet ben je gemiddeld genomen dun. Maar bedankt ieder geval ik neem 3000 kcal ong per dag ong en 1 maart cutten dan moet ik dus 2600 ong..

Gast,

Ik heb 6 procent gehad met wielrennen dat is niet meer dun maar ongezond. Op 17 % vet ben je gemiddeld genomen dun. Maar bedankt ieder geval ik neem 3000 kcal ong per dag ong en 1 maart cutten dan moet ik dus 2600 ong..

17% is in BB termen gewoon dik.

Haha oke maat. Maar ik heb denk eerder 15 maar heb jij nog tips als ik over 4 weken ga cutten om vooral vet te verliezen en zo weinig mogelijk spier?

Gast,

Gast,

Ten eerste is dun een verkeerd woord om te gebruiken. Dun is als je 50kg weegt bij 180cm. Een laag vetpercentage wilt niet zeggen dat je dun bent, of vind jij bodybuilders in wedstrijdvorm ook dun?
Daarbij is 17% misschien dun voor de gemiddelde Nederlander die geen reet uitvoert, maar voor een bodybuilder is dit toch echt wel aardig hoog.

Daarbij; lees effe je posts door. ik denk 17% vet, ik neem ong 3000kcal, met cutten ong 2600kcal.

IK DENK dat je best gewoon de stickies doorleest, je kcal behoefte exact berekent, en dan een exact voedingsschema aanhoudt. Ga 500kcal boven/onder je onderhoudsniveau zitten, naar gelang je eigen doelen. Weeg je elke week en kijk of je het gewenste resultaat bereikt.

Meten is weten ;)

Gast,

Ten eerste is dun een verkeerd woord om te gebruiken. Dun is als je 50kg weegt bij 180cm. Een laag vetpercentage wilt niet zeggen dat je dun bent, of vind jij bodybuilders in wedstrijdvorm ook dun?
Daarbij is 17% misschien dun voor de gemiddelde Nederlander die geen reet uitvoert, maar voor een bodybuilder is dit toch echt wel aardig hoog.

Daarbij; lees effe je posts door. ik denk 17% vet, ik neem ong 3000kcal, met cutten ong 2600kcal.

IK DENK dat je best gewoon de stickies doorleest, je kcal behoefte exact berekent, en dan een exact voedingsschema aanhoudt. Ga 500kcal boven/onder je onderhoudsniveau zitten, naar gelang je eigen doelen. Weeg je elke week en kijk of je het gewenste resultaat bereikt.

Meten is weten ;)

Haha ja precies de gemiddelde nl is zeker dikker dan 17%! Een vriend van mij denkt dat ik eerder 10-11 procent vet heb dan 17:o (Gelukkig) Maar ik ga dat idd doen 3000kcal deze week en dan kijken of ik aankom of afval

Groetjes

als jij 6% heb gehad dan weet je toch wel het verschil tussen 17% en 10%, of niet

@Klaas Blijkbaar niet he. Ik had 3 jaar terug een maximaal test daar was het 6.7 en 2 jaar geleden was het 10.6 maar dat verschil heb ik nooit gemerkt..

maar waarom wil je over 4 weken dan gaan cutten? als jij toch het verschil niet merk dan lijkt het mij niet echt zinvol.

Terug
Naar boven