AndroidHealthClinic

Bulkschema

BeUrt

Freaky Bodybuilder
Waardering
335
Lengte
1m82
Massa
84kg
De 100000ste topic, maar ach.

Ik weeg 70 kg, ben 18 jaar oud en heb een lengte van 179cm
Mijn energiebehoefte is 2776,08 inclusief de energie die ik nodig heb voor fitness.

Mijn doel is bulken en als het kan zo clean mogelijk. Mijn training bestaat uit een A-B-A-B... schema. (rippetoe)

Hier mijn dagelijks eten:

voedingsschema.jpg

Ik kom hier al mooi aan mijn energiebehoefte en dan is mijn avondeten er nog niet bijgerekend... 's middags eet ik vaak eitjes of tonijn, maar dit is niet dagelijks dus dat staat er ook niet bij.

Tips etc zijn welkom!! Als je zegt wat er zou moeten veranderen, zeg er dan aub bij waarom. Zo leer je het meest bij natuurlijk.
Bert

Kellogs in de morgen eruitflikkeren ---> havermout / brinta in de plaats. Fruitsap ok, indien versgeperst.

Meer gezonde vetten eten! --> noten toevoegen, visolie...

Meer calorieën en meer eiwitten, op dit schema ga je vlug stagneren denk ik...

Je eet eerst 2 boterhammen om 9u30, dan nog eens om 11.45 en dan een uurtje later 8 ???
Eet er dan 5 om 9u30 en nog eens 5 om 12u45, allebei met een vol blik tonijn of 150g kipfilet. En eet volkoren boterhammen.

16u30: koek is geen maaltijd!!

Na je training moet je ook je glycogeenreserves terug aanvullen. Een banaan is niet voldoende! + ook eiwitten. Doe het zo: direct na trainen een banaan, halfuurtje later 60g rijst + 200g vlees/vis

hoegroot zijn jouw boterhammen? bijna 1K kcal 8 sneetjes?

• Topic Starter Topic Starter
Ja, op mijn broodzak staan geen voedingswaarden, ik haal ze van een site. Het kan natuurlijk dat die niet kloppen.

- De reden dat ik per twee boterhammen eet, is omdat ik erna altijd teveel honger heb anders. Maar goed ik wil het zeker wel proberen die 5 en daarna 7.

- Iedereen is tegen keloggs maar waarom juist? Ik gooi mijn Brinta erin en binnekort ook mijn dextrose (moet die eerst nog vinden in de winkel)

- Je hebt gelijk qua die banaan na de training. Die wordt binnenkort aangevuld door dextrose.

- Een koek is inderdaad geen maaltijd, maar ik kan geen boterhammen meer zien op dat moment. Weten jullie een goeie vervanger?

- Wat bedoel je met meer calorieen en eiwitten? Volgens mijn behoefte etc zit ik toch goed? Bedenk wel dat mijn avondeten niets eens bij mijn totaal is bijgerekend he, daar krijg ik ook nog voedingsstoffen van.

Alvast bedankt,
Bert

Daar gaan we:

- Kellogs eruit, verdubbel de hoeveelheid Brinta als vervanging.

- Verdeel de drie broodmaaltijden, dus bijvoorbeeld elke keer 4 boterhammen met pindakaas/kipfilet/rosbief/etc. Je kan ook afwisselen met (zilvervlies)rijst en kipfilet, pasta etc. Zorg er gewoon voor dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, want de hoeveelheid eiwit die je tussen het ontbijt en de maaltijd van 12:45 binnenkrijgt is te laag.

- Die koek moet je vervangen door een maaltijd. Eieren/rijst/brood/zuivel/vlees; gewoon een maaltijd samenstellen.

- Na de training ontbreken de eiwitten. Die dextrose is niet nodig als je een banaan neemt. Een shake met melk en 30-60 minuten later een voedzame maaltijd.

Hoop dat je er iets mee kan. De kwark (magere kaas) die je neemt voor het slapen, moet je zeker laten staan.

beste bert.. die sneetjes kloppen niet, neem 30 gram per sneetje en je zit al 500 kcall ofzo lager in totaal.. maakeerst je schema eens uptodate,, en groei je al met dit schema>

Ik heb dit schema zo'n twee maanden geprobeerd (weliswaar zonder whey. Die heb ik nus pas). Voor mijn lichaam was het een hele verandering en daardoor heb ik vorderingen gemaakt. Geen idee of jullie dit veel vinden, maar mijn armomtrek is met 1cm vooruit gegaan en mijn borstomtrek met 6cm. Dit kan beter vind ik dus vandaar de aanpassing van mijn schema met whey etc etc.

@absolution:
- kellogs vervangen door brinta, oké.
- Mijn boterhammen ga ik inderdaad verdelen
- Als vervanger voor die koek moet ik eens goed nadenken wat...
- Is een banaan genoeg na de training? Je hebt toch 0,X gram per lichaamsgewicht nodig?
- Jij suggereert dus: smorgens, voor en na de training whey. Dus driemaal?

Btw, Bedankt voor de reacties!
@spanksta: waar is jouw voedingsschema. Hoe lang ben jij ermee bezig?

Om eerlijk te zijn zoek ik handigere dingen dan eieren.
Met handig bedoel ik simpel om klaar te maken en mee te nemen.

Ik denk dat ik een half litertje melk+ rijst met kip/vis etc in de plaats ga nemen.

na de training ook whey.....

Goed, ik ben.. een beetje verward.
Ik neem mijn whey VOOR de training, maar die is pas NA mijn training verteerd.
Dus als jullie beweren dat ik eiwitten na de training nodig heb, en DUh dat is zo, dan krijg ik die toch binnen met mijn shake voor de training?

Kan iemand mij daar een antwoord op geven? :)

Vraagje , wat is er mis met Kellog's ?

Goed, ik ben.. een beetje verward.
Ik neem mijn whey VOOR de training, maar die is pas NA mijn training verteerd.
Dus als jullie beweren dat ik eiwitten na de training nodig heb, en DUh dat is zo, dan krijg ik die toch binnen met mijn shake voor de training?

Haha , maar dan zijn we al twee uur later he .

@phenochef: Niets is mis met kellog's. Maar ik heb Brinta+ whey eens geprobeerd en.. ik ben verkocht. Het smaakt enorm lekker, dus ga ik het ruilen.

Verder.. ik doe geen cardio na mijn training, dus ik train een uurtje. Kan je dan antwoord geven? :p

train ook zonder cardio en neem whey na mn training..

Ja ok.. maar het WAAROM achter alles..?
Waarom neem je hem er niet voor zodat je ze na je training toch binnenkrijgt.

Deze vraag.. daar zit ik zo mee.
Wazup??? xD

ten1e: Staat op verpakking
ten2e: op de sportschool zeggen ze dat
ten3e: Verander dewaardes van je boterhammen eens.. 1 boterham is 30 gram = 70 kcal = dus 8x 70 = 560 kal ipv 986.. en zit je avondeten al opgeteld in dat schema?

@animaljako: Bedankt. Heldert toch op.

@Spanksta: Ik update mijn schema binnenkort

Terug
Naar boven