Fitness Seller

Burgemeester van Amsterdam gaat vechtsport gala's verbieden

damocell

Competitive Bodybuilder
Waardering
230
Burgemeester Eberhard van der Laan wil geen grote vechtsportgala's meer in Amsterdam.

Van der Laan omschrijft de gala's in onder andere de Amsterdamse Arena, de Sporthallen Zuid en de Passengers Terminal als 'netwerkbijeenkomsten van de georganiseerde misdaad'. Bij de free fight en kickboksgala's van onder andere IT's Showtime en Golden Glory zouden bekende criminelen betrokken zijn.
Burgemeester van der Laan beroept zich op een geheim politieonderzoek.
Zo zegt van der Laan voor de AT5 camera, dat bij een vechtsportgala de kentekens zijn gecontroleerd, en dat daarbij is gebleken dat de eigenaren van de betreffende kentekens goed zijn voor jaren gevangenisstraf.

Van der Laan wil onder andere de Algemene Plaatselijke Verordening zo wijzigen dat ook deze evenementen een vergunning moeten hebben.
De Gemeente Amsterdam is (mede) eigenaar van de Amsterdam Arena, de Sporthallen Zuid en de Passengers Terminal en wil bovendien de beheerders verplichten geen vechtsportgala's meer toe te staan.

www.at5.nl

Daar gaan mijn uitjes, het moet niet gekker worden in Amsterdam, yep my home town.

Wat vindt jij hiervan? Heeft Eberhard van der Laan gelijk/ ongelijk?

Persoonlijk vindt ik de Burgemeester van Amsterdam, Eberhard van der Laan totaal van de pot gerukt! :mad: (mijn mening )

Ben benieuwd naar jullie reacties,

Geniet van de dag,
Damocell

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer :(

Verstandig, dat soort pauperevenementen organiseren ze maar in een woonwagenkamp of zo.

Hij heeft wel gelijk van dat misdaadbijeenkomst, alleen daar hoef je geen vechtsportevenement voor te verbieden.
Bij voetbalwedstrijden zitten ze ook.

Hij heeft wel gelijk van dat misdaadbijeenkomst, alleen daar hoef je geen vechtsportevenement voor te verbieden.
Bij voetbalwedstrijden zitten ze ook.
Zelfs bij begravenissen zitten ze, genoeg reden om daar ook een stokje voor te steken1!

Goede zaak, niet de rotte appels eruit plukken. Het probleem bij de kern aanpakken. Als men deze aanpak gaat toepassen op het immigratiebeleid zou dat echt een lichtpunt in de duisternis wezen, niet waar Klaas?

Geen rellende voetbalsupporters, criminele MMA supporters, rovende Marokkanen en kampers die "superman" slaan.

Jij mag me een nieuwe sarcasmedetector kopen, hij is net in de fik geschoten, en die h**ren zijn duur...

Die man is niet goed bij zijn harses.
Respectloos naar de sport toe dit, is niet burgemeester waardig.

• Topic Starter Topic Starter
Coffeeshops en wallengebied ook afschaffen aub.

Coffeeshops... de Gemeente Amsterdam hanteerd al een veel strenger beleid ten aanzien van de coffeeshops, shops waar harddrugs wordt gevonden bij wie dan ook (klant of geen klant) gaat pertinent dicht.
Dit beleid was er al onder Job Cohen.

Wallengebied... Ook hier hanteerd de Gemeente Amsterdam een veel strenger beleid, genaamd code 1012, een aantal maatregelen zijn al getroffen x aantal peeskamertjes zijn al door de Gemeente opgekocht.

Coffeeshops... de Gemeente Amsterdam hanteerd al een veel strenger beleid ten aanzien van de coffeeshops, shops waar harddrugs wordt gevonden bij wie dan ook (klant of geen klant) gaat pertinent dicht.
Dit beleid was er al onder Job Cohen.

Wallengebied... Ook hier hanteerd de Gemeente Amsterdam een veel strenger beleid, genaamd code 1012, een aantal maatregelen zijn al getroffen x aantal peeskamertjes zijn al door de Gemeente opgekocht.

Handig om de concurent uit te schakelen.
Laat even iemand met wat harddrugs binnenlopen en hopla weg concurent.

Geweldig idee dus van die politici.

• Topic Starter Topic Starter
Die man is niet goed bij zijn harses.
Respectloos naar de sport toe dit, is niet burgemeester waardig.

Ben het helemaal met je eens, het heeft ook niets met de sport te maken imo.
Het is aannemelijk dat bij zulke gala's ook mensen uit de onderwereld komen, was in het verleden al zo, in de toekomst zal dat ook het geval zijn.
Een verbod van vechtsportgala's haalt imo daarom dan ook niets uit.

shit, moet ik weer een andere katvanger zoeken.

Wat een walgelijk idee weer.. Slechte burgemeesters in de twee grote steden, wij hebben ook aardig wat te voorduren met aboutaleb

Ik veronderstel dat er wel grondige redenen zijn voor het verbod, en dat het niet over een kleine zaak gaat. Ik vraag me wel af of het probleem zich niet alleen gaat verplaatsen.

Gaat de man trouwens op dezelfde manier om met andere uitingen van criminaliteit en overlast in de samenleving? En dan heb ik het over de meest uiteenlopende onderwerpen, ook zaken die gevoelig liggen bij PvdA bijv?

zullen we dan gelijk maar ff het hele nachtleven circuit van Amsterdam verbieden ?

jesus wat een idioot!

Terug
Naar boven