AndroidHealthClinic

Burgemeester van Amsterdam gaat vechtsport gala's verbieden

• Topic Starter Topic Starter

UPDATE:

Op 4 november 2010 zal de Amsterdamse gemeenteraad zich buigen over de vechtsportevenementen in de stad.
Om 13.30 uur zal de gemeenteraad die dag beginnen.

De rapportage is terug te vinden op de website van Amsterdam.

[Link niet meer beschikbaar]

Ben bang dat daar niet veel goeds voor de vechtsport en zijn liefhebbers komt uitrollen, hoop dat ik het mis heb.

Wat een bullshit is dit eigenlijk. Dit verplaatst het probleem dan alleen maar naar een andere gemeentje of stad. En als het op de geve moment helemaal niet nergens meer mag dan gaat het allemaal underground gebeuren, zonder live EHBO hulp. Dan heb je EN het probleem dat miljoenen mensen niet meer van het Amsterdam Arena gala kunnen genieten EN het probleem dat het allemaal onbezichtigd in het geheim gebeurd zonder veiligdheidsmaatregelen.

Wat een bullshit is dit eigenlijk. Dit verplaatst het probleem dan alleen maar naar een andere gemeentje of stad. En als het op de geve moment helemaal niet nergens meer mag dan gaat het allemaal underground gebeuren, zonder live EHBO hulp. Dan heb je EN het probleem dat miljoenen mensen niet meer van het Amsterdam Arena gala kunnen genieten EN het probleem dat het allemaal onbezichtigd in het geheim gebeurd zonder veiligdheidsmaatregelen.

Het mag dan wel bullshit wezen, maar ik houd mijn hart vast, eerlijk gezegd ben ik bang dat de vechtsportliefhebbers géén wedstrijden meer kunnen gaan zien in de arena of passengers terminal, of welk object dan ook waar de gemeente Amsterdam inspraak in heeft.

en deze bullshit is door veel vechtsportliefhebbers ernstig onderschat!
Vergeet niet dat de gemeente Utrecht er ook al mee bezig is.
Dat is dus al 1 schaapje die de andere volgt, het spreekwoordelijke:
Als er 1 schaap over de dam is, volgen er meer!!!!!!!!

We zullen wel zien en horen donderdag wat er allemaal besproken wordt.

Helaas ja ik ben bang dat veel meer mensen zoals burgermeester denken als ik dacht. Laatst had ik ook al een discussie met een kennis die ervan overtuigd was dat vechtsporten zoals kickboks afgeschaft moest worden omdat het blijkbaar barbaarse activiteiten waren. En dat aggresieve mensen zoals badr hari voor altijd in de cel moeten omdat hij zn aggresie niet in toom kan houden. Waar hij echter niet rekening mee hield is dat badr hari (en deze hele vechtsport in het algemeen) zoveel mensen entertaint (en dus ook zn steentje bijdraagt aan het gelukkig maken van levens) dat die negatieve dingen die een paar mensen ervaren eigenlijk nihil zijn in vergelijking met hoeveel mensen het gelukkig maakt.

Mja hij vond niet een miljoen mensen gelukkig mochten zijn als 1 iemand daarvoor moet lijden ??? niet echt een realistisch beeld had hij

Laatst bewerkt:
Helaas ja ik ben bang dat veel meer mensen zoals burgermeester denken als ik dacht. Laatst had ik ook al een discussie met een kennis die ervan overtuigd was dat vechtsporten zoals kickboks afgeschaft moest worden omdat het blijkbaar barbaarse activiteiten waren. En dat aggresieve mensen zoals badr hari voor altijd in de cel moeten omdat hij zn aggresie niet in toom kan houden. Waar hij echter niet rekening mee hield is dat badr hari (en deze hele vechtsport in het algemeen) zoveel mensen entertaint (en dus ook zn steentje bijdraagt aan het gelukkig maken van levens) dat die negatieve dingen die een paar mensen ervaren eigenlijk nihil zijn in vergelijking met hoeveel mensen het gelukkig maakt.

Mja hij vond niet een miljoen mensen gelukkig mochten zijn als 1 iemand daarvoor moet lijden ??? niet echt een realistisch beeld had hij

Nou Badr de rest van zijn leven in de cel, nou dat ook weer niet.
Feit is wel dat al sinds midden jaren 70 de criminelen vechtsporters inhuren voor de meest uit 1 lopende zaakjes.
Huisjesmelker hebben destijds ( en nu nog) al aardig wat kraakpandjes ontruimd met behulp van "jongens van de sportschool".
Maffia achtige types omringd door lijfwachten, jawel jongens van de sportschool, enzovoort. Hier ligt de basis voor dit probleem.
Imo zijn de vechtsportschool houders mede verantwoordelijk voor deze wantoestanden, maar ja zoveel liefhebbers zullen dat wel weer gaan betwisten.

In 1 ding heeft die vriend van jou wel gelijk, types die aan top vechtsport doen, en dusdanig gedrag vertonen zoals b.v. Hari, zulke vechtsporters maken ook de vechtsport door en door ziek, was vroeger al.

Gelloof mij als ik zeg: " nobody cares" totdat er straks in de toekomst een verbod komt, dan dringt het door en begint het gepiep.
Het gepiep begint namelijk altijd wanneer het......... te laat is.
Zoals ik al zei: wordt ernstig onderschat.

Laatst bewerkt:
Maar wacht even .... even samenvatten:
uit onderzoek van de politie is gebleken dat veel onderwereldfiguren aanwezig zijn op vechtsportgala, men heeft daar de kentekens gespot .... maar toen deze criminelen gespot werden, konden ze niet ingerekend of opgepakt worden omdat er geen bewijs is dat zij überhaupt met de onderwereld in contact staan ... zijn daar nu wel of niet onderwereldfiguren? Zo nee, waar is dan het komende verbod op gebouwd? En zo ja, waarom heeft diezelfde politie met zijn grote bek dan niet gelijk een razzia gehouden? Of durven die zielige blauwbloesjes ineens niet tegen het echte spul? Ik bedoel, een onderwereldfiguur of een kansloze burger op zijn scootertje, fiets of auto .... het schijnt toch een verschil te zijn ..... de eerste heeft rechten, de laatste enkel betalingsplicht ..... Men heeft dus eigenlijk enkel vermoedens omtrent de aanwezigheid van onderwereldfiguren bij dit soort gala's? ..... maar ondanks dat het dus slechts een aanname is, gaan we wel alvast die vechtsportgala's verbieden?
Ik vind dat zo PvdA he .... ze weten niets, hebben niets, kunnen niets, maar ze vernken het alvast wel voor het gewone volk ........ ***zucht***

What's next? Snelwegen opdoeken? Daar schijnen ook wel eens criminelen over te rijden namelijk heb ik van horen zeggen?

Grtz,

Aad ~ Doix

Maar wacht even .... even samenvatten:
uit onderzoek van de politie is gebleken dat veel onderwereldfiguren aanwezig zijn op vechtsportgala, men heeft daar de kentekens gespot .... maar toen deze criminelen gespot werden, konden ze niet ingerekend of opgepakt worden omdat er geen bewijs is dat zij überhaupt met de onderwereld in contact staan ... zijn daar nu wel of niet onderwereldfiguren? Zo nee, waar is dan het komende verbod op gebouwd? En zo ja, waarom heeft diezelfde politie met zijn grote bek dan niet gelijk een razzia gehouden? Of durven die zielige blauwbloesjes ineens niet tegen het echte spul? Ik bedoel, een onderwereldfiguur of een kansloze burger op zijn scootertje, fiets of auto .... het schijnt toch een verschil te zijn ..... de eerste heeft rechten, de laatste enkel betalingsplicht ..... Men heeft dus eigenlijk enkel vermoedens omtrent de aanwezigheid van onderwereldfiguren bij dit soort gala's? ..... maar ondanks dat het dus slechts een aanname is, gaan we wel alvast die vechtsportgala's verbieden?
Ik vind dat zo PvdA he .... ze weten niets, hebben niets, kunnen niets, maar ze vernken het alvast wel voor het gewone volk ........ ***zucht***

What's next? Snelwegen opdoeken? Daar schijnen ook wel eens criminelen over te rijden namelijk heb ik van horen zeggen?

Grtz,

Aad ~ Doix

Je hebt gelijk, een journalist heeft met de politie meegelopen op 16 oktober 2010 ruim voor aanvang van de wedstrijden heeft de politie een fuik opgezet, op meedere punten, die journalist heeft een heel verslag op internet gezet, alleen kan ik het %^&** niet terug vinden.

Uit dat verslag is mij gebleken dat er wel degelijk mensen met een strafblad (binnen- en buitenland) zijn aangehouden.
In ieder geval hebben wij er nu niets meer aan natuurlijk, als ik dat verslag heb gevonden post ik het.

Door al die vervelende randverschijnselen omtrent de vechtsport, krijg je vervelende situaties.
1 van die vervelende situaties is dus wat nu speelt, Van der Laan weet heus wel dat hij zijn criteria moet gaan onderbouwen met bewijs, en wie zorgt er voor bewijs? Juist de politie, dmv kentekencontrole, fuikje hier fuikje daar, under covertje inzetten,politiefotograafje erbij, ooh, wacht vergeet de cameraman van de politie (wat een k*twoord) niet. Met zijn speciale camera vol met hightech snufjes, inzoomen, gesprekje opnemen enzovoort.

Ben echt heel erg benieuwd wat er donderdag uit komt rollen en hoe Amsterdam daar verder mee omgaat.

Laatst bewerkt:
Nou Badr de rest van zijn leven in de cel, nou dat ook weer niet.
Feit is wel dat al sinds midden jaren 70 de criminelen vechtsporters inhuren voor de meest uit 1 lopende zaakjes.
Huisjesmelker hebben destijds ( en nu nog) al aardig wat kraakpandjes ontruimd met behulp van "jongens van de sportschool".
Maffia achtige types omringd door lijfwachten, jawel jongens van de sportschool, enzovoort. Hier ligt de basis voor dit probleem.
Imo zijn de vechtsportschool houders mede verantwoordelijk voor deze wantoestanden, maar ja zoveel liefhebbers zullen dat wel weer gaan betwisten.

In 1 ding heeft die vriend van jou wel gelijk, types die aan top vechtsport doen, en dusdanig gedrag vertonen zoals b.v. Hari, zulke vechtsporters maken ook de vechtsport door en door ziek, was vroeger al.

Gelloof mij als ik zeg: " nobody cares" totdat er straks in de toekomst een verbod komt, dan dringt het door en begint het gepiep.
Het gepiep begint namelijk altijd wanneer het......... te laat is.
Zoals ik al zei: wordt ernstig onderschat.

Ja inderdaad ik heb liever dat vechters zoals Badr Hari er niet zijn, geef mij maar 'sportieve' types zoals Bonjasky en Shilt. Die zijn allesbehalve aggresief. Maar dat probleem dat vechtsporters worden ingehuurt door 'maffia' bazen, ik zie niet hoe dat opgelost kan worden door gala's te verbieden. Je kan overal een middelmatige vechtsporters inhuren, of er nou gala's zijn of niet. En de echte toppers zie ik nou niet zo snel ingehuurd worden als underground illigale bewakers (of wat dan ook). Die weten dondersgoed dat als ze gepakt worden, dat ze dan hun hele carriere wel kunne vergeten. Kijk naar Badr Hari, die is al 2 keer gediskwalificeerd EN zn titel is hem af genomen.

En de voetbalvandalen mogen de hele t*ring bende in elkaar beuken, lang leve ajax ME erbij maakt allemaal niets uit, voetbal mag gewoon doorgaan.
In Amsterdam zijn ze zo langzamerhand kompleet aan het doorslaan, een gestoorde gemeente daar!

Ja inderdaad ik heb liever dat vechters zoals Badr Hari er niet zijn, geef mij maar 'sportieve' types zoals Bonjasky en Shilt. Die zijn allesbehalve aggresief. Maar dat probleem dat vechtsporters worden ingehuurt door 'maffia' bazen, ik zie niet hoe dat opgelost kan worden door gala's te verbieden. Je kan overal een middelmatige vechtsporters inhuren, of er nou gala's zijn of niet. En de echte toppers zie ik nou niet zo snel ingehuurd worden als underground illigale bewakers (of wat dan ook). Die weten dondersgoed dat als ze gepakt worden, dat ze dan hun hele carriere wel kunne vergeten. Kijk naar Badr Hari, die is al 2 keer gediskwalificeerd EN zn titel is hem af genomen.

Nee het was maar een voorbeeld dat inhuren en zo, je trekt het een beetje uit zijn verband.
Idd een recreant vechtsporter kan ook dienst doen al bodyguard, dat zal altijd zo blijven, en of dat nou kickbox of boksen of judo of karate betreft.

Juist de echte toppers lopen het grootste risico naar mijn mening, staan volop in de picture.
Ik heb daarom respect voor vechtsporters die iets terug doen naar de jeugd toe, zoals idd Bonjasky, Schilt en er zijn er nog wel veel meer op te noemen.
Van die bravoure typetjes ben ik niet zo'n fan, brengt vaak negatief nieuws.

---------- Toegevoegd om 20:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:30 ----------

En de voetbalvandalen mogen de hele t*ring bende in elkaar beuken, lang leve ajax ME erbij maakt allemaal niets uit, voetbal mag gewoon doorgaan.
In Amsterdam zijn ze zo langzamerhand kompleet aan het doorslaan, een gestoorde gemeente daar!

Denk dat de hooligans op een gegeven moment ook wel aangepakt worden.
Ben het wel met je eens wat je post betreft, het dagelijks bestuur van Amsterdam is een beetje kierewiet aan het worden, ik kan het weten, ik woon er middden in.
Hmmmmm 1x klein beetje off topic: parkeren kost gemiddeld €4.60 per uur.
Kierewiet of niet?

En niet alleen Amsterdam, Utrecht is er ook mee bezig een verbod op vechtsportgala's.

Nog even en we mogen niets meer in Nederland, word al een aardige dictatuur zo, met meer dan 2 personen samen wonen willen ze ook al aan banden leggen in Adam, je zal maar 3 vriendinnen hebben!!

Nog even en we mogen niets meer in Nederland, word al een aardige dictatuur zo, met meer dan 2 personen samen wonen willen ze ook al aan banden leggen in Adam, je zal maar 3 vriendinnen hebben!!

In dit land is het tegenwoordig moderne dictatuur..... met de pen.
Politiek gelul wat je moedeloos maakt, veel beloven, uiteindelijk op je "zetel" zitten en dan niets meer waar maken, tja het is niet anders.

De onderdrukking van de Nederlandse man, in Nederland. We gaan eraan, wordt het geen tijd dat we op staan tegen de onderdrukkers in Den Haag, tegen de kruisvaarders der politieke correctheid. Wij mannen willen leven, voelen en roepen. Zoals het hoort, zoals een man. Wij maken zelf wel uit wat we doen en het duurt niet lang meer of het omverwerpen van deze verschrikkelijke dictatuur met haar politiek correcte vinger wordt omver geblazen door bierdrinkende mannen, leve het proletariaat. Zeggen waar het op staat, dat moeilijke gewauwel daar is allemaal veel te veel over nagedacht terwijl het zo weinig zegt. Iedereen weet dat te veel nadenken niet goed kan zijn, denk aan die geflipte professor die nu markten afstruint en raaskalt over bloemen en ufo's. Handel nu, acteer nu, voor het te laat is. Nu heren, voorwaarts richting de laatste vestigingen van die politiek correcte kliek. We staan aan de vooravond van de bevrijding, daarna zal alles beter zijn.

De onderdrukking van de Nederlandse man, in Nederland. We gaan eraan, wordt het geen tijd dat we op staan tegen de onderdrukkers in Den Haag, tegen de kruisvaarders der politieke correctheid. Wij mannen willen leven, voelen en roepen. Zoals het hoort, zoals een man. Wij maken zelf wel uit wat we doen en het duurt niet lang meer of het omverwerpen van deze verschrikkelijke dictatuur met haar politiek correcte vinger wordt omver geblazen door bierdrinkende mannen, leve het proletariaat. Zeggen waar het op staat, dat moeilijke gewauwel daar is allemaal veel te veel over nagedacht terwijl het zo weinig zegt. Iedereen weet dat te veel nadenken niet goed kan zijn, denk aan die geflipte professor die nu markten afstruint en raaskalt over bloemen en ufo's. Handel nu, acteer nu, voor het te laat is. Nu heren, voorwaarts richting de laatste vestigingen van die politiek correcte kliek. We staan aan de vooravond van de bevrijding, daarna zal alles beter zijn.

Hé klaas, alles oke met je? Ja zo zou je het ook kunnen verwoorden,
weleens van een korreltje zout gehoord? Vind het eigenlijk een politiek getinte post.:)

'Vechtsportgala's gaan onder Bibob vallen'

Uitgegeven:5 november 2010 23:23

DEN HAAG - Vechtsportgala's gaan binnenkort onder de wet Bibob vallen, waarmee bijvoorbeeld gemeenten organisatoren kunnen laten controleren op een criminele achtergrond.

Staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) heeft dat vrijdag toegezegd in een gesprek met burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam. De woordvoerder van de staatssecretaris heeft dat laten weten.
Van der Laan liet eerder in Het Parool weten enkele gala's uit zijn stad te willen weren omdat het 'netwerkbijeenkomsten van criminelen' zouden zijn en zag Bibob daarvoor als een geëigend middel.

Gemeenten krijgen na het screenen een advies. Daarmee hebben ze een bestuurlijk middel om bijvoorbeeld vergunningen te weigeren.
Teeven werkt aan een aanpassing van de wet en zal de vechtsportgala's daarin meenemen.

Horeca

Op dit moment geldt de wet Bibob al voor bijvoorbeeld vergunningen in onder andere horeca, bouw, afval en transport, coffeeshops, bordelen en smart- en growshops.
Onlangs werd de wet uitgebreid met onder andere exploiteren van speelautomaten, het importeren van vuurwerk en vastgoedtransacties met de overheid. De wet is bedoeld om vermenging van onderwereld en bovenwereld tegen te gaan.
Een gemeente kan voor het onderzoek hulp vragen aan het landelijk Bureau BIBOB. Als er sprake is van criminele antecedenten of onduidelijke financiële constructies kan worden besloten geen vergunning, subsidie of opdracht te geven.

check de link :
http://www.nu.nl/politiek/2372668/ve...ob-vallen.html

Maar voor de rest veranderd er dus niks??

Prima toch. Gala's kunnen gewoon weer doorgaan met eerlijke mensen. Of met een katvanger natuurlijk als ik maar af en toe een uitje heb.

Prima toch. Gala's kunnen gewoon weer doorgaan met eerlijke mensen. Of met een katvanger natuurlijk als ik maar af en toe een uitje heb.

...

De Gemeente Amsterdam is bezig,

A : te onderzoeken of de APV zodanig gewijzigd kan worden dat vechtsportgala's onder de evenementenvergunning vallen en daaraan een levensgedrag gekoppeld kan worden.

B : gebouwen waarin de Gemeente Amsterdam een eigenaarsbelang heeft vechtsportgala's zullen worden tegen gegaan als blijkt dat uit politie informatie blijkt dat de organisatoren niet bonafide zijn.

C : de voorzitters van de vaste commissies Justitie en Binnenlandse zaken te benaderen met het verzoek vechtsportgala's onder het toepassings bereik van de wet BIBOB te brengen.

Er verandert wel degelijk wat, kijk maar eens naar het politie rapport in de link die ik eerder heb geplaatst.

Aan C is dus nu door teeven voldaan, deze wens word dus gehonoreerd en dat het onder de wet BIBOB gaat vallen zegt natuurlijk wel wat.
Aan A en B is de gemeente nog bezig, als ik naar B kijk, als uit politie informatie blijkt, nou dat blijkt dus 1 van de organisatoren zit vast voor een dubbele moord ( golden glory) en Rutz heeft ook een veroordeling op zijn naam, zelfs vechtsporters worden in het rapport genoemd.

En als deze twee grootste organisatoren dus geen vechtsportgala's meer mogen organiseren in Arena of Sporthallen Zuid of de passenger Terminal, wie dan?

Laatst bewerkt:
Rutz heef betrokken bij een mishandeling staan, niks aan de hand dus. Die andere knakker kan het vergeten maar dat is ook niet zo vreemd.

Terug
Naar boven