AndroidHealthClinic

Burgemeester van Amsterdam gaat vechtsport gala's verbieden

• Topic Starter Topic Starter
Met jullie bedoelde ik de eerdere mensen die hadden gepost. Gewoon dus wat ik las van verschillende mensen. Skyboxen heb je wel gelijk in idd, maar dat wordt meestal door bedrijven gehuurd toch, of ben ik nu erg naïef?

Oke moraalridder, geen probleem van maken.

criminele organisaties hebben ook bedrijven, deze bedrijven sponsoren een x aantal sporten / evenementen en verzin wat.

Ik zei een paar post terug al dat ergens bij mij het nare gevoel kruipt dat dit straks veel verder gaat, deze gekkigheid heb ik eerder gezien in Nederland, het was welliswaar bij een hondenras, maar toch veel gelijkenis. Je weet maar nooit in dit maffe land.

Ik maak toch geen probleem ergens van???

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, het beleid van 'als je iets verbied, dan is het er niet meer' is natuurlijk niet erg effectief.

Twee tegengestelde meningen:

TEGEN VERBOD:

"De amsterdamse burgemeester Van der Laan wil dat er een einde komt aan de vechtsportgala's en soortgelijke bijeenkomsten in 'zijn' stad. Als excuus geeft hij dat bij de freefight- en kickboksgala's bekende criminelen betrokken zijn. Als dat zo zou zijn , waarom pakt deze PvdA-droplul ze dan niet op? Als hij zo perfect weet te vertellen wie er wel en niet crimineel zijn in 'zijn' stad, waarom zitten deze mensen dan niet vast? Waar zijn de bewijzen? De veroordelingen? Gaat links Amsterdam nu ook al beslissen wie er wel, en wie er geen evenementen mag organiseren? Nog een tweedeling erbij zeg maar. Mogen de onverzadigbare graaiers van de door en door corrupte PvdA en GroenLinks wel leuke dingetjes organiseren misschien? Liefst op kosten van de gemeenschap natuurlijk. Mogen de vrije jongens soms niet meer luchten op hun eigen feestjes? Moeten rappers hun teksten gaan herschrijven of weer in het Engels rappen, zoals partijgenoot en medemoralist Dijsselbloem zo graag wenst? Moet Amsterdam weer net zo wit worden als haar nooit gekozen burgemeester?

Van der Laan is niet meer dan een benepen kleinburger met armzalige kabouter-ambities die volkomen ongeschikt is om de grootste stad van Nederland te leiden. Een kruiper die likt naar boven, zelf afkomstig is uit een partij waarin list , leugens, bedrog, landverraad en fraude bekende begrippen zijn, en nu denkt te kunnen fokken met de harde mannen van de straat in Nederland. " ( http://www.kankerhard.nl/ )

VOOR VERBOD:

"Een dag later verklaarde de staatssecretaris voor Welzijn en Sport, Erica Terpstra, een verbod te overwegen. 'Walgelijk', noemde ze de gevechten, waarvoor ze het woord sport niet in de mond wilde nemen.
Moet dit nu allemaal maar mogen? De vraag is begrijpelijk maar niet erg vruchtbaar. Een discussie over wat nog net wèl zou kunnen worden toegestaan en wat net niet meer, is ongetwijfeld relevant; niet alleen voor de overheid maar ook voor de betrokken vechtsporters." (http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/)

Erica Terpstra vind vechtsport walgelijk? Ik vind het veel walgelijker hoe sommige ex-atleten hun fysiek totaal vernken omdat ze te lui zijn geworden om überhaupt nog te sporten...

Hoe kunnen jullie nou zo'n uitgesproken mening hebben als jullie de feiten niet kennen? Het wordt heus niet zomaar verboden, en als jullie de afgelopen tijd het nieuws hebben gezien blijkt wel dat het niet allemaal even legaal is. Het argument van de voetbalsupporters gaat niet op, omdat zij niet de voetbalwedstrijden financieren en het ook niet een verzamelplaats is om 'zaken' te doen.
Ik vind persoonlijk dat je niet alle vechtgala's hoeft te verbieden, maar het gewoon reguleert, (dit vind ik overigens ook voor de wallen): Je laat betrouwbare personen/bedrijven zulke gala's organiseren, weetikveel zorg dat ze een certificaat moeten halen ofzo, en controleer de bezoekers. Op deze manier kan de sport doorgaan en ben je van het probleem af dat de onderwereld er geld mee verdient.

Dan moeten ze de organisatoren aanpakken, niet de sport.

Dan moeten ze de organisatoren aanpakken, niet de sport.

Zonder organisatoren geen sport. Verder is het niet zo vreemd dat vechtsport vertakt is met criminele sferen. Dat was in de tijd van Henk Ruhling en de boksgala's niet anders. Ruhling zelf was geen crimineel maar de entourage er omheen wel, niet zo vreemd dat meerdere Nederlandse boksers later het verkeerde pad op gingen. Om nog maar niet te spreken over geliquideerde boksers en kickboksers, dat soort praktijken zie je toch amper of niet bij andere sporten.

Twee tegengestelde meningen:

TEGEN VERBOD:

"De amsterdamse burgemeester Van der Laan wil dat er een einde komt aan de vechtsportgala's en soortgelijke bijeenkomsten in 'zijn' stad. Als excuus geeft hij dat bij de freefight- en kickboksgala's bekende criminelen betrokken zijn. Als dat zo zou zijn , waarom pakt deze PvdA-droplul ze dan niet op? Als hij zo perfect weet te vertellen wie er wel en niet crimineel zijn in 'zijn' stad, waarom zitten deze mensen dan niet vast? Waar zijn de bewijzen? De veroordelingen? Gaat links Amsterdam nu ook al beslissen wie er wel, en wie er geen evenementen mag organiseren? Nog een tweedeling erbij zeg maar. Mogen de onverzadigbare graaiers van de door en door corrupte PvdA en GroenLinks wel leuke dingetjes organiseren misschien? Liefst op kosten van de gemeenschap natuurlijk. Mogen de vrije jongens soms niet meer luchten op hun eigen feestjes? Moeten rappers hun teksten gaan herschrijven of weer in het Engels rappen, zoals partijgenoot en medemoralist Dijsselbloem zo graag wenst? Moet Amsterdam weer net zo wit worden als haar nooit gekozen burgemeester?

Van der Laan is niet meer dan een benepen kleinburger met armzalige kabouter-ambities die volkomen ongeschikt is om de grootste stad van Nederland te leiden. Een kruiper die likt naar boven, zelf afkomstig is uit een partij waarin list , leugens, bedrog, landverraad en fraude bekende begrippen zijn, en nu denkt te kunnen fokken met de harde mannen van de straat in Nederland. " ( http://www.kankerhard.nl/ )

VOOR VERBOD:

"Een dag later verklaarde de staatssecretaris voor Welzijn en Sport, Erica Terpstra, een verbod te overwegen. 'Walgelijk', noemde ze de gevechten, waarvoor ze het woord sport niet in de mond wilde nemen.
Moet dit nu allemaal maar mogen? De vraag is begrijpelijk maar niet erg vruchtbaar. Een discussie over wat nog net wèl zou kunnen worden toegestaan en wat net niet meer, is ongetwijfeld relevant; niet alleen voor de overheid maar ook voor de betrokken vechtsporters." (http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/)

Tegengestelde meningen?
Tegen verbod: Van der Laan wil het juist verbieden, hoezo is hij dan tegen een verbod?

Erica Terpstra vindt de vechtsport walgelijk, dus steunt zei in principe Van der Laan, en zo begint de hetze tegen de vechtsport.

VOOR VERBOD:

aha! De echte reden komt boven. Er vind een of ander hooggeplaatst k*twijf vechtsporten geen sport en walgelijk en ze kan haar gevoelens niet scheiden van haar werk.

UPDATE:

Gisteravond in het progamma 1vandaag was dit onderwerp weer in de media.
Momenteel is de vechtsportscene hotnieuws, van der Laan legt zijn beweegredenen uit, ja dat kan ik ook dingetjes van 5 jaar geleden erbij halen.
Voor de geinterreseerden hier de link om het progamma te bekijken mocht je de uitzending gemist hebben.

www.eenvandaag.nl

wat een idioot die van de laan. als ze denken dat daar een hoop criminelen op af komen. op dat evenementen dan kunnen ze hun gelijk oppaken toch.

Je mag mensen niet zomaar oppakken, en als je weet dat het criminelen zijn, maar niet genoeg hard bewijs hebt om ze te veroordelen...

wat een idioot die van de laan. Als ze denken dat daar een hoop criminelen op af komen. Op dat evenementen dan kunnen ze hun gelijk oppaken toch.

+1

---------- Toegevoegd om 07:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:49 ----------

Je mag mensen niet zomaar oppakken, en als je weet dat het criminelen zijn, maar niet genoeg hard bewijs hebt om ze te veroordelen...

Samenscholingsverbod:D, nee hoor geintje, alhoewel?
Nee maar je mag als Burgemeester wel een zootje vooroordelen hebben zonder hard bewijs.

Ja maar kom op. Je snapt toch ook wel dat het argument van playboy veel te simplistisch gedacht is. De politie weet van wel meer criminelen dat ze crimineel zijn, waar ze zich begeven etc. Als ze echter nooit op heterdaad betrapt zijn/genoeg bewijs is, dan kan er niet veel gedaan worden. Dat is een beetje de bedoeling van ons rechtssysteem toch?

Ja maar kom op. Je snapt toch ook wel dat het argument van playboy veel te simplistisch gedacht is. De politie weet van wel meer criminelen dat ze crimineel zijn, waar ze zich begeven etc. Als ze echter nooit op heterdaad betrapt zijn/genoeg bewijs is, dan kan er niet veel gedaan worden. Dat is een beetje de bedoeling van ons rechtssysteem toch?

+1 voor playboy zijn post was eigenlijk omdat hij van der Laan een idioot vindt, je hebt gelijk moraal ridder, nam zijn post ook niet echt serieus.
Ja de politie schijnt veel te weten, ben benieuwd wat er straks allemaal uit de koker komt rollen.

Een avondje kickboksen is amusement en topsport tegelijk. Van een criminele of agressieve sfeer onder het publiek is weinig te merken. Toch wil burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam dit soort vechtsportgala's verbieden omdat criminelen betrokken zijn bij de organisatie.

In de Sporthallen-Zuid in Amsterdam is het kickboksen veertig jaar geleden begonnen en volgens de burgemeester mag het daar ook eindigen. Hij heeft niets tegen de sport, maar wel tegen het organiseren van grote vechtsportgala's.

Van der Laan: 'De politie heeft grondig onderzocht wat daar allemaal precies gebeurt. Dat onderzoek laat duidelijk zien dat het netwerkgelegenheden zijn voor de georganiseerde misdaad. En de politie beveelt aan om die niet te faciliteren als overheid.'

De beschuldiging van de burgemeester wordt tegengesproken door Simon Rutz. Zijn bedrijf 'It's Showtime' organiseert al jarenlang grote kickboks-evenementen en verzorgt televisie-uitzendingen in 86 landen.

Gevangenis
'Ik vraag de burgemeester met één feit te komen, maar dat heeft hij niet. Het verhaal is in de wereld gekomen omdat er een andere vechtsportorganisatie is waarvan ze zeggen dat de hoogste man in de gevangenis zit. Wij worden in één adem genoemd. Dat is logisch, want wij zijn de grootste organisatie in Europa.'

Of de burgemeester gelijk heeft, is moeilijk te zeggen omdat het onderzoek naar de vechtsportgala's niet openbaar is. Volgens het tijdschrift Vrij Nederland zou 'It's Showtime' gefinancierd zijn door bekende criminelen als Dino Soerel en Willem Holleeder. Dat ontkent eigenaar Simon Rutz.

VIP's
Wel duidelijk is dat een avondje kickboksen in de Sporthallen Zuid zich afspeelt in een ontspannen sfeer. Rond de boksring staan tientallen tafeltjes waar VIP's naar de gevechten kijken terwijl ze zich tegoed doen aan champagne en lekkere hapjes. Behalve veel mannen zitten er ook mooi aangeklede vrouwen. Kinderen rennen tussen de tafeltjes door.

Ook voormalig topvoetballer Ruud Gullit zit tussen de VIP's. Op de vraag of hij weet of er veel criminelen tussen het publiek zitten, antwoordt hij: 'Die zitten overal, ook bij voetbalwedstrijden.'

---------- Toegevoegd om 17:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:08 ----------

http://cgi.omroep.nl/legacy/player?/ceres/1/bnn/rest/2010/POW_00323409/bb.20100913.asf

Erica Terpstra vind vechtsport walgelijk? Ik vind het veel walgelijker hoe sommige ex-atleten hun fysiek totaal vernken omdat ze te lui zijn geworden om überhaupt nog te sporten...

Whaha epic, ik dacht precies het zelfde bij het woord walgelijk zag ik die vetkop al in mijn gedachte:D

idd wat Ruud Gullit zegt die zitten overal, leuke aanvulling playboy.;)

...
Ook voormalig topvoetballer Ruud Gullit zit tussen de VIP's. Op de vraag of hij weet of er veel criminelen tussen het publiek zitten, antwoordt hij: 'Die zitten overal, ook bij voetbalwedstrijden.'

---------- Toegevoegd om 17:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:08 ----------

Als ik Ruud mag parafraseren:

Criminelen?

'Die zitten overal, vooral in de politiek.'

Terug
Naar boven