MuscleMeat

Burgemeester van Amsterdam gaat vechtsport gala's verbieden

Ze zouden ook kunnen proberen die criminelen op te pakken. Tis maar een idee.
Maar goed, al het blauw zit natuurlijk met een flitser in de bosjes.

Verstandig, dat soort pauperevenementen organiseren ze maar in een woonwagenkamp of zo.

Waarom vind je dat pauper evenementen dan ?

Die jongens trainen zich kapot en kijken maanden van te voren uit naar hun wedstrijd. Veel van die jongens zijn dezelfde atleten als welke atleten dan ook op het hoogste niveau of het nou voetbal, tennis of atletiek is. Alleen kun je deze topsporters zien in je eigen stad die voor het publiek strijden voor een bedrag waar een voetballer niet eens de televisie voor aanzet.

Die jongens verdienen het om een keer te vechten op een locatie als The passenger terminal, de arena of waar dan ook. En dat de burgemeester dit wegneemt is geen goede zaak vind ik.

Groeten Joey.

Gedrag dat de hoogtijvierende onveiligheid in dit land zo in de hand werkt en waar we hedendaags met z'n allen zo tegen ten strijden willen trekken begint bij het aanpakken van de bron wortels volgens Wilders. Gesteund door anderhalf miljoen kiezers.

Gedrag zoals we dat hebben gezien in Hoek van Holland is niet aangeleerd en later geïmiteerd door zij die altijd op de tribune zijn te vinden bij schoonzwemmen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik veronderstel dat er wel grondige redenen zijn voor het verbod, en dat het niet over een kleine zaak gaat. Ik vraag me wel af of het probleem zich niet alleen gaat verplaatsen.

Gaat de man trouwens op dezelfde manier om met andere uitingen van criminaliteit en overlast in de samenleving? En dan heb ik het over de meest uiteenlopende onderwerpen, ook zaken die gevoelig liggen bij PvdA bijv?

Hallo Big T,

1) Misschien, misschien niet, Amsterdam begint voorop te lopen met samenscholingsverboden. Dat het "probleem" zich gaat verplaatsen? Deze mening ben ik ook toegedaan, alleen waarheen? Het lijkt erop dat het gewoonweg overal kan maar niet in Amsterdam.

2) Van der Laan is sinds een paar weken geinstalleerd als burgemeester,
daarvoor was hij (als ik het goed heb) minister van wijk en intergratie, wat heeft de beste man daar klaar gespeeld?
Zaken die gevoelig liggen bij Pvda, dan wordt er een beetje om de hete brei heengedanst, zoals Cohen dat ook goed kon.
Van der Laan wil zelfs dat er op Amsterdamse Basisscholen les wordt gegeven in homocoïtusualiteit en hoe daar mee om te gaan!!!!!!!!
Leg dat maar eens uit aan een kind tussen de 4 en pak m beet 8 jaar.
Ik kan hier helaas niet verder op in gaan omdat het dan politiek getint wordt,dat was niet mij opzet met deze topic.

Het is imo gewoon belachelijk dat een Burgemeester zich hier voor hard maakt, een sportevenement gaan verbieden omdat de onderwereld er ook komt.
Mocht Van der Laan dit lezen ( denk 't niet, maar je weet maar nooit:D)
doe dan hier ook maar een verbod op:
Koninginnedag: reltrappers, bierzuipers,straat vervuilers aanpakken!
Gayparade: De hoofdstad van nederland een heel weekend roze, zoenende en schaars geklede personen? Ik weet niet welke lolbroek dit uberhaupt verzonnen heeft maar afschaffen.

Geniet van de dag,
Damocell

---------- Toegevoegd om 08:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:54 ----------

zullen we dan gelijk maar ff het hele nachtleven circuit van Amsterdam verbieden ?

Hallo BassD,
Zou mij niets verbazen als dat ook nog gebeurt, sluitingstijdenwet daar wordt al aan gesleuteld.

Als ik me niet vergis wordt er hier vooral gedoeld op een vermoeden dat deze genaamde evenementen en hun organisaties wel heel wat meer zouden te maken hebben met bekende criminelen en er dus niet alleen beoogt wordt ze af te schaffen omdat er criminelen tussen de supporters of bezoekers rondlopen.
Dat zou inderdaad te dom voor woorden zijn.

Als ik me niet vergis wordt er hier vooral gedoeld op een vermoeden dat deze genaamde evenementen en hun organisaties wel heel wat meer zouden te maken hebben met bekende criminelen en er dus niet alleen beoogt wordt ze af te schaffen omdat er criminelen tussen de supporters of bezoekers rondlopen.
Dat zou inderdaad te dom voor woorden zijn.

Hallo NoTimetoWaste,

Inderdaad een vermoeden, het is ongeveer zo gegaan:
Tijdens één van de vechtsportgala's in de Amsterdam Arena heeft de politie, de kentekens van de geparkeerde auto's gecontroleerd, hieruit is gebleken dat een aantal eigenaren van de gecontroleerde auto's goed zijn of goed waren voor jarenlange gevangenisstraf.
Of It's Showtime of Golden Glory iets te maken heeft met de onderwereld is daaruit niet gebleken, alleen maar het feit dat er mensen uit de onderwereld aanwezig zijn op deze evenementen.

Er wordt verondersteld dat beiden organisaties en de onderwereld met elkaar verweven zijn.
In het Zonnehuis in Amsterdam Noord heb ik ook weleens mensen uit de onderwereld gezien, maar ja daar is de Gemeente Amsterdam géén (mede) eigenaar van, dus het bekende meten met 2 maten.

Geniet van de dag,
Damocell

soweiso gayparade verbieden!!!!!

over het verbod en de (mogelijke) bibo wetgeving..
er is wel degelijk onderwereld verbonden aan de gala's en organisaties van verchtsportevenementen. Niemand kan dat ontkennen.
aan de ene kant lost het verbod dat niet op, je pakt daar echt niet de onderwereld of welke criminele organisatie dan ook mee, alleen de vechtsportliefhebbers; aan de andere kant kan je altijd hopen dat dit wel leidt tot een 'verschoning' van de organisaties.
hoewel dat laatste me een beetje utopisch lijkt

de grootste maffia is altijd massaal bij de duivensport aanwezig heb ik uit goede bron vernomen

soweiso gayparade verbieden!!!!!

over het verbod en de (mogelijke) bibo wetgeving..
er is wel degelijk onderwereld verbonden aan de gala's en organisaties van verchtsportevenementen. Niemand kan dat ontkennen.
aan de ene kant lost het verbod dat niet op, je pakt daar echt niet de onderwereld of welke criminele organisatie dan ook mee, alleen de vechtsportliefhebbers; aan de andere kant kan je altijd hopen dat dit wel leidt tot een 'verschoning' van de organisaties.
hoewel dat laatste me een beetje utopisch lijkt

Ik kan dat niet ontkennen maar ook niet bekennen, ik zit niet bij Rutz aan tafel evenmin bij een vermeende criminele organisatie.
Wel is het zo dat de "onderwereld" aanwezig is, maar is dat verboden?

Ergens bekruipt mij het nare gevoel dat bepaalde vechtsporten harder aangepakt gaan worden, " Dat nare gevoel dat een paar bobo's straks zullen roepen: "we maken een onderscheid tussen verdedigingssport en vechtsport" Je weet maar nooit.

Deze soap is nog niet teneinde, de Gemeente Amsterdam / Burgemeester hebben al een concept draaiboek om medio 2011 uit te voeren.

Laatst bewerkt:
Ik kan dat niet ontkennen maar ook niet bekennen, ik zit niet bij Rutz aan tafel evenmin bij een vermeende criminele organisatie.
Wel is het zo dat de "onderwereld" aanwezig is, maar is dat verboden?

Ergens bekruipt mij het nare gevoel dat bepaalde vechtsporten harder aangepakt gaan worden, " Dat nare gevoel dat een paar bobo's straks zullen roepen: "we maken een onderscheid tussen verdedigingssport en vechtsport" Je weet maar nooit.

Deze soap is nog niet teneinde, de Gemeente Amsterdam / Burgemeester hebben al een concept draaiboek om medio 2011 uit te voeren.

gaat uiteindelijk denk ik een heel stuk verder dan de gemeente amsterdam:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bibob
op grond van die wet (als hij erdoor zou komen), is een gemeente dus vrij voor elk evenement te screenen en te verbieden naar eigen inzicht, zover ik het begrijp.
en wie er zoal wel bij Simon Rutz aan tafel zitten en/of zaten:
[Link niet meer beschikbaar] :)
De link is er altijd, achter elk gala zit sponsering van grow shops, grimmige coïtussites, coïtusclubs, motorclubs en ga zo maar door. Maakt niet uit of je naar Amsterdam gaat of naar Klazienaveen.

Heeft mij nooit gehinderd, maar dat het eind als het zo door zou gaan in zicht zou komen, dat heeft er altijd nogal dik in gezeten

gaat uiteindelijk denk ik een heel stuk verder dan de gemeente amsterdam:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bibob
op grond van die wet (als hij erdoor zou komen), is een gemeente dus vrij voor elk evenement te screenen en te verbieden naar eigen inzicht, zover ik het begrijp.
en wie er zoal wel bij Simon Rutz aan tafel zitten en/of zaten:
[Link niet meer beschikbaar] :)
De link is er altijd, achter elk gala zit sponsering van grow shops, grimmige coïtussites, coïtusclubs, motorclubs en ga zo maar door. Maakt niet uit of je naar Amsterdam gaat of naar Klazienaveen.

Heeft mij nooit gehinderd, maar dat het eind als het zo door zou gaan in zicht zou komen, dat heeft er altijd nogal dik in gezeten

Yep, gaat inderdaad veel verder dan je denkt, alleen Gemeente Amsterdam en met name Burgemeester E.van der Laan maken er tot nu toe nieuws van.

Oke punt voor jou qua de Rutz tafelgasten show.

Mij hindert het ook niet alleen zie ik zulk soort nieuwsgeving via de media en de gepaard gaande maatregelen liever helemaal niet.

Hoe kunnen jullie nou zo'n uitgesproken mening hebben als jullie de feiten niet kennen? Het wordt heus niet zomaar verboden, en als jullie de afgelopen tijd het nieuws hebben gezien blijkt wel dat het niet allemaal even legaal is. Het argument van de voetbalsupporters gaat niet op, omdat zij niet de voetbalwedstrijden financieren en het ook niet een verzamelplaats is om 'zaken' te doen.
Ik vind persoonlijk dat je niet alle vechtgala's hoeft te verbieden, maar het gewoon reguleert, (dit vind ik overigens ook voor de wallen): Je laat betrouwbare personen/bedrijven zulke gala's organiseren, weetikveel zorg dat ze een certificaat moeten halen ofzo, en controleer de bezoekers. Op deze manier kan de sport doorgaan en ben je van het probleem af dat de onderwereld er geld mee verdient.

Hoe kunnen jullie nou zo'n uitgesproken mening hebben als jullie de feiten niet kennen? Het wordt heus niet zomaar verboden, en als jullie de afgelopen tijd het nieuws hebben gezien blijkt wel dat het niet allemaal even legaal is. Het argument van de voetbalsupporters gaat niet op, omdat zij niet de voetbalwedstrijden financieren en het ook niet een verzamelplaats is om 'zaken' te doen.
Ik vind persoonlijk dat je niet alle vechtgala's hoeft te verbieden, maar het gewoon reguleert, (dit vind ik overigens ook voor de wallen): Je laat betrouwbare personen/bedrijven zulke gala's organiseren, weetikveel zorg dat ze een certificaat moeten halen ofzo, en controleer de bezoekers. Op deze manier kan de sport doorgaan en ben je van het probleem af dat de onderwereld er geld mee verdient.

jullie?

Wat dacht je van de skyboxen in stadions? Kan je goed zaken doen.
Je hebt gelijk,punt.

---------- Toegevoegd om 14:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:25 ----------

Dat vroeg ik mij ook al af, en over voetbal hebben wij het ook niet gehad.:D

Met jullie bedoelde ik de eerdere mensen die hadden gepost. Gewoon dus wat ik las van verschillende mensen. Skyboxen heb je wel gelijk in idd, maar dat wordt meestal door bedrijven gehuurd toch, of ben ik nu erg naïef?

Terug
Naar boven